مالیات دخانیات بر ضد سیگار هزینه می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، در جلسه علنی امروز (شنبه 25 دی) بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه ششم توسعه در دستورکار نمایندگان بود که در ادامه جلسات بررسی برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس تکالیفی را برای دولت اعلام کردند تا در طول برنامه اجرا شود.

براساس این گزارش در جدیدترین مصوبه نمایندگان مجلس اعلام شده است که  ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مالیات انواع سیگار، توتون پیپ و تنباکو، جهت کاهش مصرف دخانیات و توسعه ورزش اختصاص می‌یابد.

 براساس مصوبه نمایندگان مجلس در بند(الف) این ماده از ابتدای برنامه تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی علاوه بر مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، مشمول مالیات به شرح زیر است:

1- مالیات هر پاکت انواع سیگار تولید داخلی به میزان 10 درصد، تولید داخلی با نشان بین‌المللی (برند) 25 درصد و وارداتی به میزان 40 درصد قیمت کالا و بیمه و کرایه حمل تا بندر مقصد تعیین می‌گردد.

2- مالیات انواع توتون پیپ و تنباکوی آماده مصرف تولید داخلی به میزان 10درصد و وارداتی به میزان 40 درصد قیمت کالا و بیمه و کرایه حمل تا بندر مقصد تعیین می‌گردد.

علاوه بر آن نمایندگان مردم در بند(د) مقرر کردند با لازم الاجرا شدن این قانون، کلیه مالیات و عوارض بر تولید و واردات انواع سیگار و محصولات دخانی به استثنای مالیات عملکرد موضوع مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، حقوق ورودی، حق انحصار و بند(ب) ماده(69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) در مدت اجرای این قانون موقوف الاجرا می‌گردد.

طبق تبصره این ماده مصوب شد صددرصد درآمدهای حاصل از اجرای این بند طی ردیفهایی که در بودجه های سنواتی مشخص می‌شود در جهت کاهش مصرف دخانیات پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش موضوع بند(ب) ماده(69) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) مصوب 1393در اختیار وزارتخانه های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false