موگرینی: آمریکا هم موافق است که ایران به توافق پایبند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش جامعه خبر، «فدریکا موگرینی در نیویورک گفت: «دیداری صریح و رک داشتیم. همه طرف‌ها توافق داشتند که همه، همانطور که آژانس تائید کرده، به تعهدات خود پایبند بوده‌اند.»
 
وی افزود: «احساس کلی در نشست این بود که در این برهه زمانی که بحران‌های زیادی وجود دارد، جامعه بین‌المللی نمی‌تواند توافقی را که موفق بوده، از بین ببرد.»
 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «این توافقی دو جانبه یا 6، 7 جانبه نیست. این قطعنامه شورای امنیت است و همه اعضای جامعه بین‌الملل باید به آن پایبند باشند.»
 
او در پاسخ به سوالی در مورد مواضع دولت آمریکا در مورد مسائل غیرهسته‌ای، گفت: «این توافق صرفا هسته‌ای بوده و در این زمینه موفق بوده است. هیچ نقضی در این رابطه رخ نداده است.»
 
وی در مورد اینکه آیا آمریکا هم موافق است که ایران به توافق پایبند بوده، گفت: «بله.»
 
او با بیان اینکه «بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در حال بررسی سیاست خود در قبال ایران است»، در پاسخ به اینکه آیا بحثی در مورد اصلاح برجام صورت گرفت یا نه، گفت: «هیچ بحثی در مورد بازنگری یا اعمال تغییرات در برجام صورت نگرفت.»
 
وی تأکید کرد: «همین حالا هم [از سوی کره شمالی] یک بحران اتمی داریم و نیازی به آغاز یک بحران دیگر نداریم.»
 
موگرینی گفت: «ما اروپایی‌ها اطمینان حاصل خواهیم کرد که برجام پابرجا می‌ماند.»
 
وی همچنین در مورد ابراز نگرانی مقامات آمریکا از بند موسوم به «غروب آفتاب» یا همان تاریخ انقضای محدودیت‌های برجام بر غنی‌سازی ایران، گفت: «برخی مفاد برجام موقت هستند و برخی مفاد نظارتی دائمی. علاوه بر این، ایران به عنوان عضو معاهده منع گسترش، متعهد شده است که هرگز به دنبال ساخت سلاح اتمی نرود.»
 
افارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false