نام گرفتن جایزه علمی زنان جوان در علم به ‌نام نخبه ایرانی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش جامعه خبر، معصومه ابتکار در نشستی که با حضورش برگزار شد عناوین زیر را مطرح کرد:

*درست است که پدر مریم می‌گوید از او اسطوره‌سازی نکنید ولی شناخت موفقیت‌های او و ویژگی‌های شخصیتی، محیطی و خانوادگی که او را به این موفقیت‌ها رسانده بسیار مهم است و برای جامعه ما بسیار لازم.

*خوشبختانه به تلاش وزارت‌ علوم جایزه علمی زنان جوان در علم به نام مریم میرزاخانی در شرف کلید خوردن است و امیدواریم در سطح بین‌المللی هم با تعاملات چنین جوایزی را راه‌اندازی کنیم چراکه شخصیت مریم فراتر از ملیت و جنسیت بود.

*در موفقیت نخبگانی مانند مریم درنظر گرفتن فضای خانوادگی بسیار مهم است فضای خانوادگی همراه با پیوندهای قوی انسانی و عاطفی که فرد در آن برای رسیدن به پله‌های ترقی هیچ محدودیتی احساس نکند و یک جهت‌گیری ملایم و طبیعی به سمت رشد و پیشرفت و تعالی دیده شود. زیبایی کار خانواده مریم در بحث‌های خیریه بسیار جالب است او در این بستر خانوادگی رشد کرده و آموخته که جدا از اهمیت دادن به پیوندهای خانوادگی باید جامعه را هم دید و مسائل دیگران را هم مورد توجه قرار داد.

*همه ما می‌دانیم آموزش و پرورش ما در کنار معایب خود چه مزایایی هم دارند و چه زمینه‌هایی به‌ویژه برای بچه‌های بااستعداد فراهم می‌کنند در عین حال باید توجه کنیم نظام آموزش و پرورش باید به سمت استعدادیابی و آموزش مهارته یا زندگی به دانش‌آموزان پیش برود.

*آمارهای قبولی دانشگاه‌های امسال نشان می‌دهد بیش از 60 درصد قبولی‌ها از آن بانوان است یعنی بانوان ما هیچ محدودیتی برای عرصه‌های دانشگاهی ندارند و اگر فضای آموزشی و خانوادگی سالم باشد خانم‌ها می‌تواند همپای آقایان و حتی بیشتر از آنان حرکت کنند. 

*بنابر برنامه ششم توسعه پایان این برنامه سی درصد پست‌های مدیریتی باید مختص بانوان باشد.

*متاسفانه در برخی شهرستان‌ها نرخ بیکاری دختران تحصیلکرده سه برابر پسران است. داشتن شغل و درآمد شرافتمندانه حق همه است و دولت تلاش دارد برای فراهم کردن این حق باتمام محدودیت‌ها برنامه‌ریزی کند. ان‌شاالله تمامی بخش‌های اقتصادی مسئولیت خود را در این حوزه به درستی انجام بدهند.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false