ابتکار: باید عدالت جنسیتی برقرار شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش جامعه خبر، معصومه ابتکار معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با گروههای آموزشی و پژوهشی مطالعات زنان و خانواده کشور که در باشگاه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد موارد زیر را مطرح کرد:

 *موضوع مطالعات زنان باید به سمت جنسیت و نگاه متعادل باشد و در کشور تکلیف ما را ماده ١٠١ قانون برنامه ششم توسعه مشخص کرده است.باید عدالت جنسیتی برقرار شود و در کنار بحث مطالعات زنان مطالعات جنسیت را هم داشته باشیم.

*در حال حاضر مباحثی همچون عدالت جنسیتی در بحث اهداف توسعه پایدار هم مطرح می شود. باید نسبت به تحولاتی که در دنیا اتفاق می افتد و ما را هم تحت تاثیر قرار می دهد ورود کرده و پشتوانه های علمی و نظری در این باره داشته باشیم چون نمی توانیم خود را از این مسائل دور نگه داریم.

*امروز مباحث توسعه پایدار با موضوعات زنان و خانواده در هم تنیده شده و اینها مسائل مهم آینده در دنیا است و نمی توانیم از آنها غفلت کنیم. بنابراین در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری رسالت هایی داریم و در برنامه ششم توسعه تکالیف روشنی برای این معاونت مشخص شده که در این راستا به همان اندازه که برای حوزه زنان وظایفی بر دوش ماست در بخش خانواده نیز تکالیف ویژه ای داریم.

*ما نظارت و رصد اجرای بخشنامه اخیر شورای عالی اداری که به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است و قرار است ٣٠ درصد پست های مدیریتی در اختیار بانوان باشد را تا تحقق کامل دنبال می کنیم.

*در بسیاری از وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی موضوع زنان مورد توجه قرار گرفته و دستگاههای دیگری در حوزه زنان فعالیت دارند و بودجه های پژوهشی می گیرند و باید هماهنگی این فعالیت ها به صورت منسجم باشد که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است.

*متاسفانه در حوزه مطالعات زنان و خانواده دچار خلا هستیم و از پژوهش ها در این حوزه درست استفاده نمی شود و باید یکی از خروجی های این جلسه تصمیم گیری در این زمینه باشد.

*شناسایی فارغ التحصیلان رشته مطالعات زنان حائز اهمیت است. این موضوع نیازمند بانک اطلاعاتی است که البته برای اساتید حوزه مطالعات زنان هم بانک اطلاعاتی تشکیل می شود و از نظر ما هم بعد نظری رشته اهمیت دارد و باید با مباحث روز دخیل شود.

*معاونت امور زنان و خانواده حمایت های لازم برای ایجاد تسهیل در رشته مطالعات زنان را انجام می دهد. معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سطح سیاست ها، بخشنامه ها و دستورالعمل ها فعالیت دارد و نیازمند نتایج پژوهش ها و مطالعات انجام شده است.

*حمایت از پایان نامه های مقطع دکترا یکی از سیاست های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده در این راستا است. البته چگونگی حمایت از این پایان نامه ها در شرایطی است که پایان نامه باید براساس اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی معاونت زنان باشد.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false