پاسخ اژه ای به روحانی/با وکالت شرکت زنجانی اموال او به فروش می رسد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای اظهار کرد: ممکن است که افراد زیادی در لیست دستگیری بدهکاران بانکی نباشند اما برخی از افراد با تقلب از بانک در چندین مورد وام گرفته اند و بدهی شان را نمی پردازند. بانک مرکزی باید افراد را معرفی کند تا بانک ها هم مشتریانی که غیرقانونی تسهیلات گرفته اند را بشناسند.

وی در ادامه افزود: قوه زیر فشار است چون دارد دانه درشت ها را می گیرد.

معاون اول قوه قضائیه تأکید کرد: حساب های قوه شفاف است و عملکرد قوه کاملا شفاف سازی شده است بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس به این شفافیت شهادت داده اند. آنچه که نقل شده از قول روحانی یا ترکان این است که شرط نگذارند اگر می خواهند بگویند بیایند و به مردم بگویند چقدر هزینه شده و از چه منابعی هم هزینه شده است. وزیری که مسئول مالی انتخابات دولت فعلی است بیاید بگوید. در توییت روحانی گفته شده که حاضر است سامانه ای فراهم شود که همه دخل و خرج ها مطرح شود. ما هم موافقیم که انجام شود.

اژه ای درباره بدهی های بابک زنجایی تصریح کرد: درباره اقداماتی که درخصوص بابک زنجانی شده در نشست یکشنبه مسائل را باز می کنم که ببینید قوه قضائیه چه تلاشی کرده که این اموال در داخل و خارج از کشور ردیابی شد و خودش وکالت داد که بفروشند و به شرکت نفت بدهند مشتری می آید و می رود بر سر قیمت و شرایط به توافق نمی رسند. با وکالت شرکت زنجانی شرکت نفت می تواند اموال او را بفروشد.

وی درباره اعتصاب غذای آرش صادقی و آزادی همسرش گفت: از خارج این موج سرچشمه می گیرد و از داخل هم دنبال می شود که قوه را تحت فشار قرار بدهند. اعتصاب غذا در زندان را سازمان زندان ها دنبال می کند و اعتراض کردن راه دارد این راه و جا در زندان به زندانی اعلام می شود اگر چنانچه فکر می کنند با این کارها می توانند قوه را در فشار بگذارند که تمکین کند هیچ اتفاقی نمی افتد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر کسی اعتصاب کرده دست از اعتصابش برداشت به مرخصی می رود. افرادی که اتهام جاسوسی دارند به مرخصی می روند و می توانند مشمول عفو شوند و طبق روال به حرفشان گوش داده می شود اما قوه تسلیم فشار نمی شود.

اژه ای گفت: قانون جلوی ما را گرفته که اسم مجرمان و بدهکاران بانکی را ببریم. دو سه نفر دو طول هفته گذشته دستگیر شده اند یکی از آنها هزار میلیارد تخلف دارد که با پرداخت رشوه و تبانی تسهیلات گرفته و بدهی هایش را پرداخت نکرده است. این فرد در هفته اخیر دستگیر شده است. وی از ۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد با محاسبه دیرکرد پرداخت وام در اواخر هفته پیش دستگیر شدند. این دستگیری ها ادامه دارد برخی بالای ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند .

اژهای در پایان یادآور شد: صادقی نیز به سه ردیف اتهامی محکوم شده است ولی باید از مجرای قانونی اعتراضش را مطرح کند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false