مترو تهران روزی یک میلیون کیلو وات ساعت برق می بلعد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، بر اساس آمارها ميانگين مصرف ماهانه انرژي متروي تهران، ٣١ ميليون و ٥٤١ هزار كيلو وات ساعت است كه در صورت بهينه سازي مصرف در فصول پرمصرف، مي تواند كمتر شود. همچنین بزرگ ترين بخش تلفات انرژي در مترو در بخش تراكتش مربوط به ترمز قطار است. همچنين در ايستگاه ها، جت فن هاي تهويه هوا، پله برقي ها و آسانسورها از مصارف عمده محسوب مي شوند.

بر اساس این گزارش در تابستان به علت فعال بودن سيستم سرمايشي ايستگاه ها، مصرف برق در مترو به اوج خود مي رسد اما در پاييز با خنكي هوا، جت فن ها خاموش شده و مصرف در پايين ترين سطح قرار مي گيرد و در زمستان به علت استفاده از وسايل سرمايشي، مصرف به مرور افزايش مي يابد.

مترو از بزرگ ترين شبكه هاي مصرف كننده انرژي الكتريكي است و مديريت مصرف انرژي در مترو، تأثير چشمگيري بر كاهش مصرف برق در تهران دارد.

به گزارش جامعه خبر مترو، انرژي الكتريكي خود را توسط پست هاي برق فشار قوي تأمين مي كند و از اين رو، همزمان با توسعه ناوگان و ايستگاه ها، بايد پست هاي فوق نيز راه اندازي شوند و بارگيري از آنها صورت گيرد و اين در حالي است كه در سال هاي اخير، در بسياري از افتتاح هاي ايستگاه ها و خطوط جديد مترو، پست هاي برق همزمان آماده نبوده است.

باید گفت در متروي تهران به استفاده از انرژي هاي تجديدپذير از طريق صفحه هاي انرژي خورشيدي در فضاهاي باز به ويژه در ايستگاه هاي روزميني و پايانه هاي مترو، توجهي نشده و اين در حالي است كه با توجه به ويژگي هاي اقليمي تهران، امكان استفاده از اين ظرفيت وجود دارد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false