20 درصد از برق مصرفی از توسعه انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
20 درصد از برق مصرفی از توسعه انرژی های تجدیدپذیر در شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اعلام کرد: صدرالدین علی پور مدیر این اداره کل از تزریق مازاد برق تولید شده از انرژی های تجدید پذیر به شبكه برق سراسري توسط شهرداری تهران خبر داد.

علی پور در ادامه با بیان اینکه سوخت هاي فسيلي كه از سال ها پيش پايه و اساس موازنه‌ انرژي را در اقتصاد جهان تشكيل مي‌داد، در آينده اي نه چندان دور به اتمام خواهد رسيد، گفت: مصرف فزاينده آن ها باعث توليد گازهاي گلخانه اي، بروز آلودگي هوا و ساير آلودگي هاي محيطي، پديد آمدن تغييرات اقليم و گرمايش جهاني و ديگر پيامدهاي منفي وابسته به آن شده است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: كشور ايران حدود يك درصد جمعيت جهان را تشكيل مي‌دهد ولي بيش از دو درصد گازهاي گلخانه‌اي دنيا را توليد مي‌كند، از سوي ديگر متوسط مصرف سرانه انرژي در ايران 4 الي 5 برابر متوسط مصرف سرانه دنيا و براي مثال 17 برابر مصرف سرانه كشور ژاپن است.

علی پور با اذعان اینکه ايران بزرگترين كشور يارانه دهنده در جهان براي مصرف سوخت هاي فسيلي است، گفت: وضعيت كشور ايران چه از لحاظ توليد و مصرف انرژي، چه از لحاظ وابستگي به سوخت هاي فسيلي و چه از لحاظ آلودگي محيط زيست، وضعيت مطلوبي ندارد.

وی در ادامه افزود: در این زمینه نيازمند تصميم‌گيري هايي تعيين‌كننده و اقداماتي قاطع در كوتاه مدت در مقياس هاي محلي و منطقه اي هستيم تا از تأثيرات و پيامدهاي بيشتر بحران هاي محيط زيستي ناشي از مصرف سوخت هاي فسيلي جلوگيري كرده و با تغيير رويه به سوي دستيابي به توسعه پايدار گام برداريم.

علی پور با تاکید بر اینکه يكي از بهترين و مؤثرترين راه حل ها جايگزيني سوخت‌هاي فسيلي با انرژي هاي نو و تجديدپذير است، گفت: از جمله سياستهاي شهرداری تهران توسعه انرژي هاي نو در سطح شهر است و این مجموعه در جهت الگوسازي و فرهنگ سازي توسعه انرژي هاي نو اقدامات متعددي را در دست اقدام دارد كه در صورت حمايت هاي مالي و معنوي اقدامات مؤثرتري در مقياس بزرگتر جهت توسعه استفاده از انرژي هاي نو صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تقريباً هر ساله با آغاز فصل گرما و افزايش دماي هوا مصرف برق نيز در كشور افزايش یافته و ظرفيت عملي توليد برق در كشور جوابگوي نياز مصرفي در روزهاي پيك مصرف تابستان نيست و منجر به قطعي برق مي‌شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: طبق اسناد فرادستی مصوبه هیأت وزیران “تأمين حداقل بيست درصد برق مصرفي از طريق انرژي‌هاي تجديدپذير” مصوبه “الزام شهرداري تهران به توسعه انرژي‌هاي نو و تجديدپذير در شهر تهران” و مصوبه “الزام شهرداري تهران به اجراي برنامه اصلاح الگوي مصرف”، مجموعه شهرداري تهران را برآن مي دارد تا به عنوان يك نهاد تأثيرگذار اقدامات عملي و اجرايي در زمينه توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير و بهينه سازي مصرف انرژي را در راستاي تحقق اين اسناد به انجام رساند.

علی پور خاطر نشان کرد: بر این اساس شهرداری تهران نیز تدریجا و با برنامه ریزی مناسب باید در مسیر توسعه کاربرد انرژی های تجدیدپذیر گام بر دارد که ضمن تأمين مصرف مورد نياز مجموعه خود، تزريق مازاد توليد برق خود را به شبكه سراسري داشته باشد که می تواند به عنوان یک الگو برای سایر شهرهای کشور مطرح شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اين پروژه قطعاً يك قطعه از پازل بهبود كيفيت محيط زيست شهر تهران و گامي مؤثر و محكم در جهت دستيابي به “شهری برای همه” خواهد بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false