تلاش وهابیت برای کم رنگ شدن حضور مردم در امامزاده‌ها - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام احمد شرفخانی، با بیان اینکه مزارات امامزادگان در سایر کشورهای اسلامی مثل عربستان هم وجود دارد، گفت: متاسفانه به دلیل خفقان و تعصب‌های جاهلی اجازه معرفی این بقاع امامزادگان را به سایر مردم مسلمان نمی‌دهند، در کشور عراق هم دیوان وقف شیعی این بقاع متبرکه را شناسایی کرده است.

حجت الاسلام شرفخانی اظهار کرد: وهابیت میلیاردها دلار در سطح کشورهای اسلامی هزینه می‌کند تا مردم را از فرهنگ توسل و شفاعت فاصله بیندازد، اما مردم با شور و شوق برای توسل و به عنوان واسطه فیض به این اماکن متوسل می‌شوند و حضور می‌یابند.

وی افزود: وهابیت و شبکه های تکفیری رسانه ای شبانه روز تلاش می‌کنند تا مردم را از امامزادگان جدا کنند اما نه تنها موفق نشدند، بلکه امروز امامزادگان به مرکز و محور مقابله با جنگ نرم دشمن تبدیل شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف، گفت: شبهات مطرح پیرامون امامزادگان با هدف جداسازی مردم از اهل بیت و تضعیف اعتقادات معنوی جوانان مطرح می‌شود.

شرفخانی تاکید کرد: قبل از انقلاب در سازمان اوقاف آماری درباره امامزادگان وجود نداشت اما بعد از پیروزی انقلاب کار علمی و تحقیقی و آماری پیرامون امامزادگان انجام شد و در قالب دایره المعارف جمع آوری شده است.

وی در پایان افرود: آمار امامزادگان پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمع آوری و ثبت و ضبط شده است، در عین حال ما امروز به هیچ عنوان به کسی اجازه ساخت و علم کردن بقعه به‌عنوان امامزاده را نمی‌دهیم.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false