17 میلیون ایرانی با انتخابات قهر کردند| آنها سال96 بودندسال98 نبودند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
17 میلیون ایرانی با انتخابات قهر کردند| آنها سال96 بودندسال98 نبودند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار آزاد نوشت: نصب چند شاخه گل میخک روی میز مجری خبر در رسانه ملی و چرخواندن لوگو شادمانی در شبکه ها و اجرای کارگران بخش خبری در میان مردم به نام پیروزی در انتخابات آنقدر کودکانه و مضحک است که حتی در قهوه خانه ها، تاکسی ها و آرایشگاه ها هم افرادی که شاید اطلاعات دقیقی از جریانات سیاسی ندارند آن را دست می اندازند.

در انتخابات سال 1396 مشارکت مردم ایران در انتخابات (41 میلیون و 365 هزار و 676 رأی) 73 درصد بود که این آمار در انتخابات مجلس شورای اسلامی 42.5 درصد یعنی ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ شهروند پای صندوق رای حاضر شدند. (واجدین شرایط 57 میلیون و 611 هزار نفر بودند)  این عدد نشان می دهد که با توجه به آمار واجدین شرایطی که دور قبل رای دادند حدود 17 میلیون نفر از ایرانی ها در این دوره پای صندوق رای نیامدند که جای تامل و بررسی دارد.

گروهی حاشیه سازی رسانه های غربی و اخبار کرونا را دلیل بر عدم حضور مردم عنوان کردند که به هیچ عنوان قابل قبول نیست چون این 17 میلیون نفر نه جاسوس هستند، نه بی تفاوت به کشور، نه منافق و بی خیال، نه میلیاردر و بی درد و نه از رسانه های غربی الگو گرفتند. آنها اتفاقا شهروندانی اصیل ایرانی هستند که رسانه ملی وظیفه دارد از آنها در برنامه زنده تلوزیونی سوال کند چرا شما 2 سال قبل رای دادید حالا از رای دادن پشیمان شدید.

نکته قابل تامل میزان مشارکت در استان تهران بود که آمارها نشان می دهد فقط 2 میلیون و 539 هزار و 763 نفر یعنی 26/2 درصد و میزان مشارکت در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر یک میلیون و 841 هزار و 891 نفر یعنی 25/4 درصد بوده است.

به جرات باید گفت مردم با انتخابات قهر کردند. حالا چه خوشمان بیاید یا نه … باید این موضوع ریشه یابی شود که چرا؟ دروغگویی و پنهان کاری در سقوط هواپیمای اوکراینی؟ یا عدم اجرای تعهدات دولت؟ شاید هم سفره خالی شهروندان ضعیف جامعه … همه و همه می تواند باشد. اما … این یک هشدار بسیار مهم برای مسئولان است که دست و پای خود را از خزانه کشور جمع کنند و بیشتر برای مردم کار کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false