گفتمان سازش و لبخند به انتهای خود رسیده است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمد محیط‌ آرا، استاد دانشگاه فرهنگیان قم به تحلیل اقدام اخیر سپاه پاسداران و حمله موشکی به مقر داعش در دیرالزور سوریه پرداخت.

محیط آرا درخصوص اقدام متقابل سپاه نسبت به تجاوز اخیر داعش و پیامدهای این حرکت برای کشور در جامعه جهانی، گفت: این اقدام رونمایی از قدرت موشکی ایران بود که در چندسال اخیر مقداری به انزوا رفته بود و توجه ها از آن برداشته شده بود. این قدرت داشت در جامعه جهانی به حاشیه می‌رفت و کشورهایی از جمله عربستان و اسرائیل به همین دلیل در منطقه دست به زیاده خواهی زده بودند. این درحالی است که با این اقدام هوشمندانه سپاه کشورهای زیادی از جمله آمریکا و عربستان و قدرت‌طلبان منطقه‌ای حساب کار خود را فهمیدند و باعث شد تا دست از شرارت افکنی در منطقه بردارند.

وی درباره احتمال وضع تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی به بهانه حمله موشکی، توسط کشورهای غربی و آمریکایی افزود:
جامعه جهانی، آمریکا و غرب قبل از اینکه بخواهند به ما چنگ و دندان نشان بدهند اگر با اقتدار با آنها رفتار کنیم شیوه گفتمان خود را تغییر می‌دهند و دست از مواضع یک جانبه خود برمی‌دارند. مطمئن باشید زمانی تحریم ها و فشار غربی ها زیاد می‌شود که ما از لحاظ اقتدار و امنیت در سطح پایینی قرار داشته باشیم. لذا معتقدم حتی با وجود فردی مثل ترامپ در رأس امور آمریکا اگر کشور ما به آرمان های انقلاب و اهداف والایش پایبند و از موضع قدرت با دشمنان سخن بگوید امکان این که تحریم ها لغو شوند و طرف مقابل تسلیم ما شود، وجود دارد.

محیط آرا درباره اقدام متقابل داعش به این حمله و میزان احتمال تکرار حوادث تروریستی از سوی این گروه داخل ایران، خاطرنشان کرد: این گروه ها که از افراد متحجر و بدون فکر و منطق تشکیل می‌شود باتوجه به اینکه از حمایت کشورهای غربی و آمریکایی برخوردارند، امکان دست زدن به هرگونه اقدام تروریستی برایشان در هر نقطه‌ای فراهم است. اما باتوجه به اینکه پس از حوادث تروریستی تهران از سوی سپاه و ارتش عراق و سوریه ضربات مهلکی خوردند، بعید است دوباره در ایران دست به چنین اقداماتی بزنند.

وی در پایان در رابطه با آینده خاورمیانه باتوجه به تحولات گسترده که اخیراً در منطقه اتفاق افتاده، اظهار داشت: روندی که در سوریه، عراق و یمن در حال شکل‌گیری است به نفع طرفداران اسلام واقعی است و در سرتاسر منطقه این موج مقابله با اسلام متحجر که از طرف غربی ها و بعضی کشورهای عربی مانند عربستان تغذیه می‌شوند، رو به افزایش است.

استاد نیوز

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false