1200 مجرم اینترنتی در 8ماه اول سال دستگیر شدند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، حسین ساجدی نیا، از دستگیری یکهزار و 200 مجرم فضای مجازی در شهر تهران طی هشت ماه ابتدایی سال 95 خبر داد.

ساجدی نیا، در خصوص جرایم ارتکابی این متهمان گفت: تحریف اطلاعات، انتشار صوت و فیلم های مستهجن، انتشار فیلم و تصاویر خصوصی افراد، نشر اکاذیب، تهدید و اخاذی و مزاحمت های اینترنتی، هک سیستم های رایانه ای، فروش کالاهای غیرمجاز، سایت های خلاف عفت عمومی و همسر یابی غیر مجاز، برداشت غیر قانونی از حساب مالی افراد، کلاهبرداری، فیشینگ و… از جمله این جرایم هستند.

وی در این رابطه اظهار کرد: طی 8 ماه نخست سال جاری 871 پرونده در خصوص جرایم اقتصادی تشکیل شده که با تلاش مهندسان پلیس فتا تهران بزرگ 746 پرونده کشف و 247 متهم مرد و 75 متهم زن که اقدام به برداشت غیر مجار اینترنتی از حساب کاربران می کردند دستگیر شدند. 
 
رئیس پلیس تهران هشدار داد: نرم افزارهایی همچون، تانگو، اینستاگرام، تلگرام و … که کاربران اطلاعات شخصی و تصاویر خود را بر روی آن قرار می دهد، فضایی را در اختیار هکرها و سارقان اینترنتی قرار می دهد تا با سوء استفاده از این اطلاعات به حریم خصوصی افراد نفوذ کرده و از این اطلاعات بهره برداری نادرست انجام دهند. 
 
 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false