مرکز آمار تورم تولید کننده بخش صنعت را اعلام کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مرکز آمار ایران در راستای وظایف قانونی خود و به منظور تهیه آمارهای پایه‌ای، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت را از سال ۱۳۷۵ در برنامه‌های آماری مرکز آمار ایران قرار گرفت. این شاخص، کاربردهای گوناگونی از جمله برآورد حساب‌های ملی کشور به قیمت ثابت و ارزیابی برنامه‌های توسعه اقتصادی دارد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت، ‌روند تغییرات قیمت محصولات صنعتی تولید شده در داخل کشور را از دیدگاه تولیدکنندگان نشان می‌دهد. پوشش جغرافیایی این طرح کل کشور می‌باشد و اطلاعات قیمت به صورت مصاحبه‌ مستقیم با مسئول یا مدیر کارگاه صنعتی (واحد آماری) گردآوری و در پرسشنامه الکترونیکی مورد نظر درج می‌شود. نتایج حاصل در قالب شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت به صورت فصلی و سالانه بر مبنای سال پایه ۱۳۹۰ استخراج و منتشر می‌گردد که به پیوست گزارش آخرین نتایج مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت، فصل زمستان ۱۳۹۵، ارائه شده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل زمستان ۱۳۹۵ به عدد ۲۰۹.۱ رسیده که نسبت به شاخص فصل قبل ۱.۹ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات شاخص کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل(نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) معادل ۵.۳ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۱۳۹۵ افزایش داشته است.

مرکز آمار
خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false