۶ نوع میز سالادبار در آشپزخانه صنعتی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۶ نوع میز سالادبار در آشپزخانه صنعتی

همیشه دور میز سالاد بار ها شلوغ است. از این موضوع خوشحال باشیم یا ناراحت این به معنی جذابیتی است که سالاد و سالادبار به رستوران شما خواهد داد. تجهیزاتی که موجب زیبایی رستوران شما می‌شود و سلامتی مشتریان را نیز تضمین می‌کند.

همچنین سالاد بار جایی است می‌توانید فیبر غذای خود را تامین می‌کنید و از میان بی‌شمار امکانات مختلف، رنگین کمانی را در اختیار مشتریان قرار ‌دهد. چنین پیشنهاد می‌شود که طرفداران غذاهای فست فودی میزان کالری غذای خود را در حد ۵۰۰ کالری نگهدارند و این کار با غذاهای فیبرداری مانند سالاد انجام می‌شود.

برای من سالاد یکی از جذاب‌ترین بخش‌های غذا است که نمی‌توانم آن را حذف کنم. مهمان باشد یا نباشد، تنها یا با خانواده یا حتی هنگامی که از بیرون غذا سفارش می‌دهد حتماً باید سالاد در کنار غذایم باشد. گویا آدم‌های مثل من نیز بسیار هستند و اکنون بسیاری از رستوران‌ها جایی را مخصوص به سالاد در سالن اصلی تجهیز می‌کنند.

انواع سالادبارهای یک طرفه و دو طرفه و فول سرویس که این آخری بیشتر به ویترینی برای انتخاب انواع سالاد می‌ماند. در این مقاله به بررسی ۶ نوع سالادبار می‌پردازیم.

سالاد بار یک طرفه

یک طرف این سالادبارها ظروف مواد غذایی است و طرف دیگر، میز کانتر قرار می‌گیرد که در اختیار رستوران، فست فود یا آشپزخانه قرار داد. مشتریان و کارمندان از یک سمت خوردنی‌ها را انتخاب کرده و درون بشقاب قرار می‌دهند  و پرسنل آشپزخانه از طرف دیگر به سرعت ظروف را شارژ خواهند کرد.

 میز سالادبار دوطرفه

معمولاً در هتل‌ها و یا اداراتی که ساعات غذاخوری مشخص است از این میزها می‌توان استفاده کرد. به این صورت که هر دو طرف میز باز است و پرسنل یا مهمانان می‌توانند از غذاهای سرو شده استفاده کنند. این میزها بر حسب حجم پرسنل و مهمانان باید بزرگ باشد چراکه در صورت تمام شدن ظروف کارکنان آشپزخانه به راحتی نمی‌توانند آن را پرکنند.

 فول سرویس

در این سیستم یک گارد شیشه‌ای جلوی مهمانان قرار داده می‌شود و خدمه رستوران وظیقه گرفتن سفارش و پرکردن ظرف مشتریان را برعهده دارند. در حقیقت این نوع میز سالادبار مانند ویترین عمل می‌کند که غذاها را به نمایش گذاشته و شما می‌توانید سالاد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سالادبار گرم

این نوع سالادبارها در سه دسته روشن، غیر روشن و گرمکن درست می‌شود. دمایی که هر کدام از این سه دسته تولید می‌کنند مخصوص غذای خاصی است. برخی از غذاها باید در دمای ثابتی باقی بمانند تا طعم و کیفیت خود را از دست ندهند.

سالادبار سرد

مناسب ترشی‌ها و ماست و مانند آن است. در سالادبار سرد غذاهایی سرو می‌شود که دمای آن باید با دمای محیط هماهنگ باشد. انواع نان‌ها را هم می‌توان در این محیط قرار داد.

حتی می‌توان دستگاه یخ در بهشت را هم به کنار این سالادبار اضافه کرد تا نیازهای مشتریان تکمیل شود.

 

یخچال سالادبار

حتماً در فروشگاه‌های بزرگ رفته‌اید. آنجا که ناگهان وسط فروشگاه دستگاهی مانند یخچال گذاشتند و بستنی و یا آبمیوه می‌فروشند. چنین امکانات مفصلی با یخچال سالادبار امکان پذیر است. از پشت ویترین، بستنی‌ها و آبمیوه‌ها را انتخاب می‌کنید و آنها را جلوی میز خود قرار خواهید داد.

جنس این میز سالادبار از استیل ۳۰۴ است و برای تولید سرما از چیلر استفاده می‌کنند. این سالادبارها می‌توانند بدون برفک و تا دمای ۵ درجه زیر صفر برسد.

تجهیزات آپادانا تجهیز

امروزه رستوران‌های مختلفی در سراسر شهرها ایران باز شده است که هر  کدام به فراخور خود مشتریان ویژه خود را جذب می‌کنند. فست فود، رستوران فرنگی، کباب سرا و حتی سالاد بار. بله سالادبار هم می‌تواند جاذبه‌ای برای غذاخوری باشد که در آن انواع سالادهای گرم و سرد را ارائه دهد.

خوشبختانه امروز در تهران و شهرهای بزرگ کشور سالادبارهای زیادی باز شده است. این موضوع نشان از افزایش توجه مردم کشور به سلامتی خود دارد. ظرف سالادبار بایستی مانند بسیاری دیگر از متریال‌های آشپزخانه از جنس استیل ضدزنگ باشد؛ اما برای بدنه می‌توان از چوب، استیل و یا متریال‌های دیگر استفاده کرد.

شرکت آپادانا تجهیز می‌تواند در تجهیز انواع رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی ایده‌آل به شما کمک کند. دستیابی به این آرزو خواسته شما و تخصص آپادانا تجهیز است. پس همین الان گوشی را بردارید و با خط ویژه ما به شماره ۰۲۱۷۲۳۰۷۰۰۰ تماس بگیرید.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false