۴۰ محصول تراریخته در سبد غذایی مردم قرار گرفت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با اعلام نظارت قانونی بر تولید محصولات تراریخته خبر از صدور ۴۰ مجور برای این محصولات داد.

اهمیت و حساسیت این نوع تولیدات به قدری در سلامت مردم زیاد است که در وزارت جهاد کشاورزی یک کمیته با همین نام(کمیته تراریخته) تشکیل شده تا به طور قانونی بر تولید آنها نظارت شود.

اگرچه کمیته تراریخته متعقد است، همه مراجع رسمی و معتبر جهان هم سلامت و ایمنی این محصولات را تایید می‌کنند و محصولات تراریخته موجود در بازار جهانی از نظر مراجع علمی کاملا سالم هستند، اما افکار عمومی همچنان در این مورد مقاومت می کند.

نیر اعظم خوش خلق سیما معتقد است: همان‌طور که برای واردات محصولات تراریخته قانون داریم برای تولید آن نیز قوانینی در سطح ملی و بین المللی وجود دارد که نظارت بر محصولات تراریخته بر اساس آنها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۱۳۸۲ به پروتکل ایمنی زیستی «کارتاهنا» پیوست، ادامه داد: اگرچه سال‌ها پیش دانشمندان کشورمان موفق به تولید محصول تراریخته شده و خواستار اجرای این قوانین به ویژه قانون ایمنی زیستی بودند اما این قوانین به مدت زیادی معطل گذاشته شد و در حالی که در همان سال‌ها محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شد از تولید بومی این فناوری جلوگیری به عمل آمد.

اما اکنون که براساس نیاز جامعه نیاز به این محصولات اجتناب ناپذیر بوده و تصمیم برای جایگزینی واردات با تولید ملی جدی است، نباید جلو کار را گرفت.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false