۲۵ شهردار و ۷۰ عضو شورای شهر در سراسر کشور در زندان هستند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۲۵ شهردار و ۷۰ عضو شورای شهر در سراسر کشور در زندان هستند

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی پرونده‌های تخلف شوراهای شهر و شهرداری و با حضور سید هادی کسایی زاده خبرنگار به روی آنتن رفت.

سید هادی کسایی زاده با اشاره به بازداشت بیش از ۱۷۰ نفر از اعضای شوراهای شهر و شهرداری‌ها از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، گفت: تا به امروز و در مجموع ۲۵ شهردار، ۷۰ عضو شورای شهر و ۲۰۰ کارمند شهرداری به دلیل فساد و ارتشاء بازداشت شده‌اند.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر بر اساس گرایش‌های سیاسی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر طیف اصلی در شوراهای شهر اکثرا اصلاح طلبان هستند و مجلس نیز در اختیار اصولگرایان است و در انتخابات بعدی، قطعا اصولگراها شوراها را به دست می‌گیرند. این مسئله نشان می‌دهد سیاست‌ها با شورای شهرها گره خورده است و قطعا این مسئله یک افت بزرگ است.

این خبرنگار گره خوردن سیاست با شخصیت افراد در شوراهای شهر را عاملی در گسترش فساد در این نهاد دانست و عنوان کرد: متاسفانه مشکل ساختار در حوزه مدیریت شهری، یکی از عوامل دیگر و مهم در افزایش فسادها در شوراهای شهر و شهرداری‌ها هستند.

وی به راه اندازی سامانه شفافیت در شورای شهر جدید و در زمان شهرداری نجفی، شهردار وقت اشاره و اظهار کرد: این یک اقدام مناسب بود اما این سامانه PDF در اختیار کاربران می‌گذاشت در حالی که باید متن قابل جستجو و ارزیابی باشد و البته متاسفانه شرکت‌ها و سازمان تابعه در سامانه شفافیت وارد نمی‌شوند.

* فرمانداران باید پاسخگوی فساد اعضای شورای شهر باشند

کسایی زاده با طرح این پرسش از رحمانی فضلی وزیر کشور که چرا سامانه شفافیت در کل کشور و تمام شهرداری‌ها افتتاح نشده است، به فرماندارها اشاره و ابراز کرد: فرماندارها بر اساس قانون، رئیس هیئت اجرایی انتخابات شوراها هستند و در واقع این فرماندار است که حرف اول و آخر را می‌زند و می‌تواند در نهایت اعضای شورای شهر را تایید و عدم تایید کند.

این خبرنگار تصریح کرد: فرمانداران خودشان را در تخلفات شوراهای شهر کنار می‌کشند در حالی که خود آن‌ها نیز باید پاسخگو باشند که بر چه مبنایی عضو شورای شهر در حال فساد در این شورا است.

 

لینک خبر در رادیو گفتگو

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false