گزارش تفریغ بودجه شلیک مستقیم به اعتماد عمومی   - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گزارش تفریغ بودجه شلیک مستقیم به اعتماد عمومی  

پایگاه خبری جامعه خبر/ دکتر مجید سجادی پناه – استاد دانشگاه| گزارش تفریغ بودجه سال 97 برگ زرین دیگری بود که متاسفانه بر عملکرد نامطلوب مجلس دهم نشست وکلکسیون ناکارآمدی آنرا کامل نمود . مطابق قانون ، رئیس دیوان محاسبات کشور مکلف بوده است که حداکثر  تا آخر دیماه هر سال گزارش تفریغ بودجه سال قبل را به مجلس ارائه کند. آقای عادل آذر معتقد است گزارش را در موعد مقرر تقدیم هیت رئیسه نموده ولی شرایط کرونای حاکم بر کشور مانع رسیدگی به آن  توسط نمایندگان مجلس شده است. در حالی که همه مسولین ارشد کشور بر این نکته متفق القولند که در اواخر بهمن ماه متوجه حضور کرونا در ایران شده اند. مگر این که رئیس محترم دیوان محاسبات اطلاعات دیگری داشته باشد که مسولین و مردم از آن غافل مانده باشند؟!  بنابراین مجلس یک ماه فرصت کافی داشته است که به این گزارش و تخلفات بسیار مهم مندرج در آن رسیدگی نماید. اما به واقع  چرا نمایندگان محترم مجلس حاضر به بررسی چنین  گزارشی نشده اند؟ آیا بررسی آن را  مانع جدی حمایت دولت در انتخابات پیش رو  -مجلس یازدهم -از خودشان می دانستند؟ و یا …..؟
  به هر ترتیب ، بررسی گزارشی با این درجه از اهمیت  به ماه های آخر مجلس حواله داده شده است  و این شائبه راتقویت نموده  که اساسا برخی از نمایندگان از اول هم  قصد نداشتند آنرا بررسی کنند زیرا  با عدم بررسی آن نهایت لطف را به دولت کرده  و اگر برای مجلس یازدهم موفق به کسب آرا نشدند  حداقل در آینده در بدنه دولت جایگاهی را برای خودشان دست و پا  کنند!
صرفنظر از نیات درست یا غلط نمایندگان با توجه به رد صلاحیت گسترده آنها توسط شورای محترم نگهبان ، اعلام این گزارش بخصوص تخلفات چهار میلیارد و هشت صد میلیون دلاری آن در  چنین شرایط زمانی که کسب و کار مردم بر اثر کرونا آسیب جدی دیده و بسیار از مردم به خاطر آثار اقتصادی این ویروس  به زیر خط فقر  افتاده اند شلیک مستقیم به اعتماد عمومی آنها تلقی می شود. زیرا مردم مردد مانده اند که آیا عدم استطاعت مالی دولت در پرداخت وام یک میلیون تومانی به دو میلیون خانوار را باور کنند یا تخلفات مربوط به چهار میلیارد  هشتصد میلیون دلاری که تقریبا معادل ۳۷ برابر رقم چنین  رقمی است که قرار است در ماه مبارک رمضان آنهم  نه به صورت بلاعوض بلکه به عنوان وام  به انها پرداخت نمایند؟
به هر حال توضیحات رییس جمهور محترم در جلسه هیت دولت امروز به هیچ وجه قانع کننده افکارعمومی نبوده و لازم است که  به آقای نوبخت ماموریت داده شود که آن هم نه به صورت یکطرفه با رسانه ها که عادت جناب ایشان است بلکه در یک مناظره تلویزیونی رودروی با آقای عادل آذر قرار گرفته و  زوایای پیدا و پنهان این گزارش را برای مردم عزیزمان تشریح نماید تا ضمن انعکاس توانایی پاسخگویی دولت به نمایندگان مردم، حقیقتی که بر اثر گفتگوی بین این دو عزیر برای مردم مکشوف می شود نیز  باعث شود  که  اعتماد عمومی در جامعه  تقویت گردد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false