گاف خبرگزاری تسنیم| حق الوکاله میلیاردی وکیل نفت به اسم وکیل بابک زنجانی! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گاف خبرگزاری تسنیم| حق الوکاله میلیاردی وکیل نفت به اسم وکیل بابک زنجانی!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر خبرگزاری تسنیم به نقل از محسنی اژه ای سخنگوی قضا در نشست خبری گفته است: اعتقادم این است که اطلاعات حقوقی مردم بالا برود که کمتر به وکیل نیاز پیدا کنند اما به هر حال نیاز پیدا میکنند و این کار باید تسهیل شود. قوه قضاییه سال‌های قبل لایحه جامع وکالت را تهیه کرد که کلی در دولت معطل شد و آخر هم تصویب نشد. ماده 178 پیش بینی شد که خیلی خوب بود و امکاناتی هم برای کارشناسان حقوقی ادارات قایل شدند. قیمت حق الوکاله در برخی موارد بسیار بالاست. مثلا 4 وکیل بابک زنجانی بابت 26 جلسه 1 میلیارد و 400 میلیون گرفتند که میزان و معیار آن معلوم نیست و میگویند که کارهای دیگری هم برای او انجام داده اند.

اما خبرنگار به اشتباه متوجه شده و موضوع کاملا برعکس است.

ایسنا اینطور نوشته است: اعتقادم بر این است که باید اطلاعات حقوقی مردم بالا برود تا کمتر به وکیل نیاز داشته باشند، بنابراین باید برای کسانی که می‌خواهند از وکیل استفاده کنند تسهیلات بیشتری فراهم شود که در گذشته تسهیلات خوبی اجرایی شد. معتقدم که قیمت کارشناسی بالا است و یک عده از وکلای خاص که پرونده‌های ویژه‌ای به آنها داده می‌شود دستمزد بالایی می‌گیرند. مثلا در پرونده بابک زنجانی شاکی چهار وکیل گرفته بود. دادگاه ۲۶ جلسه طول کشید که در برخی جلسات نیز وکلا حضور پیدا نکردند و برای این جلسات نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دستمزد گرفتند.

در این دو متن نوشته های دو خبرنگار و تفاوت در انتقال خبر دیده می شود. خبرگزاری تسنیم به راحتی آبروی وکیل متهم را می برد چرا؟ چون اشتباه شنیده (البته نمی خواهیم بگوئیم که عمدی بوده چون ثابت نشده است)

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false