گاف بزرگ وزارت علوم و دانشگاه اصفهان | آبروی دانشگاه را بردند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
گاف بزرگ وزارت علوم و دانشگاه اصفهان | آبروی دانشگاه را بردند!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: گروهی از دانشجویان دانشگاه اصفهان در پیامی به سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد اعلام کردند: در سال 1397دانشگاه اصفهان گروهی از دانشجو با عنوان “دانشجوهای مشترک با لبنان” در مقطع ارشد، رشته زبان و ادبیات عربی را پذیرش کرد و طبق توضیحات دفترچه انتخاب رشته، این دانشجویان ترم دوم باید به لبنان می‌رفتند.

وقتی این دانشجوها به لبنان رفتند متوجه شدند که توافقی بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه لبنان نبوده و دانشگاه لبنان از پذیرش آنها خودداری کرد. دانشجویان که متحیر شده بودند از کشور لبنان به مدیر گروه سابق زبان عربی دانشگاه اصفهان (آقای دکتر خاقانی) تماس گرفتند اما موفق به گفتگو نشدند.

دانشجویان سرگردان ایرانی بالاجبار به دفتر رایزن فرهنگی ایران در لبنان مراجعه می کنند و با وساطت این مقام سفارت ایران با رئیس دانشگاه لبنان، دانشگاه لبنان حاضر می شود که از دانشجویان ایرانی امتحان بگیرد.

وقتی دانشجویان به ایران بازمی گردند، با مشکلات دیگری از جمله عدم معادل‌سازی نمرات مواجه می‌شوند. در سال 1398 دانشگاه اصفهان با وجود اینکه هیچ توافقی با دانشگاه لبنان نداشته و آن همه مشکل برای ورودی های سال قبل در لبنان پیش آمد در اقدام دیگری مجددا پنج نفر دانشجوی دیگر را با عنوان دانشجوی مشترک با لبنان پذیرش می کند.

یکی از این دانشجویان می گوید: ما این کد رشته را انتخاب کردیم و برای مصاحبه دعوت شدیم. قبل از اینکه به مصاحبه برویم زمزمه هایی بود که بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه لبنان توافقی وجود ندارد. بنابراین ما قبل از مصاحبه با آقای دکتر خاقانی، مدیر گروه وقت زبان عربی تماس گرفتیم و گفتیم اگر مشکلی وجود دارد ما مصاحبه را شرکت نمی‌کنیم، او هم گفت نه، هیچ مشکلی وجود ندارد، نگران نباشید.

ما مصاحبه را شرکت کردیم و قبول شدیم. مهرماه که به دانشگاه آمدیرم متوجه شدیم همچین مشکلی وجود دارد و دانشگاه دروغ گفته است. از دانشگاه به ما گفتند چون چنین مشکلی در توافق بین دانشگاه اصفهان و لبنان وجود دارد، شما در ترم دوم (طبق دفترچه انتخاب رشته) به لبنان نخواهید رفت و همانند دیگر دانشجویان روزانه دانشگاه اصفهان محسوب می‌شوید. بعد از گذشت چهار ترم، از دفتر آقای دکتر شاقول معاون وقت دانشجویی دانشگاه با ما تماس گرفتند و گفتند هر پنج نفر در دانشگاه حاضر باشید.

در تاریخ مشخص شده به دانشگاه رفتیم و او به ما گفت که از وزارت علوم نامه ای آمده مبنی بر اینکه شما پنج نفر رتبه لازم روزانه دانشگاه اصفهان را کسب نکرده اید و باید شبانه شوید! و یک فرمی به ما دادند که بعد از گذشت چهار ترم مجددا انتخاب رشته کنیم!

از دفتر معاونت، به یک نفر از دانشجویان گفتند که شما رتبه مورد نظر برای روزانه دانشگاه اصفهان را کسب کرده اید.

وقتی ما به دانشگاه گفتیم این خلاف قانون است و چرا بعد از گذشت چهار ترم این تصمیم گرفته می‌شود و ما به دیوان عدالت اداری شکایت خواهیم کرد، به ما وعده روزانه بودن را دادند و گفتند نگران نباشید شما روزانه خواهید بود.

این موضوع را در سامانه گلستان مکتوب کرده ایم. وقتی به ترم ۶ رسیدیم دانشگاه بدون اطلاع به ما و با وجود اینکه از دفتر معاونت گفته بودند که یک نفر از دانشجویان رتبه مناسب روزانه دانشگاه اصفهان را کسب کرده است، اما برای همه دانشجویان یک تصمیم واحد گرفته شد و در سامانه گلستان ما پنج نفر از عنوان “مشترک با لبنان” به پردیس تبدیل شدیم و نفری ده ملیون بدهی برای ما در سامانه ثبت شد.

ما پیگیری های زیادی در دانشگاه اصفهان انجام دادیم، از صحبت با معاونت، کارشناس های مختلف اداری تا ملاقات با آقای دکتر هرسیچ، رئیس دانشگاه اصفهان اما نتیجه ای حاصل نشد. حتی دانشگاه اصفهان پیرو مشکل ما جلسه هیئت رئیسه تشکیل داد تا مشکل را حل کند، اما در مصوبه ای که ارائه شد هیچ اشاره ای به بخشش بدهی نشد و مصوبه طبق گفته خود معاونت و امور مالی دارای ابهام است.

وقتی به نتیجه ای در داخل دانشگاه نرسیدیم ما پنج نفر به دیوان عدالت شکایت کردیم. پس از پیگیری های مداوم از سوی ما، از دانشگاه اصفهان با ما تماس گرفتند و گفتند مشکل شما درحقیقت یک اشتباهی از طرف وزارت علوم بوده و وزارت قبول نمی‌کند که بدهی شما را ببخشد و مشکلتان را حل کند و اضافه کردند: معاونت آموزشی دانشگاه درصدد است تا نامه ای به وزارت ارسال کند تا اگر وزارت همکاری کند، مشکل شما حل شود و گفتند شاید زمان زیادی نیاز داشته باشد تا نتیجه حاصل شود.

چون روند برررسی دیوان عدالت اداری زمان زیادی نیاز دارد و ما طبق قانون دانشگاه در ترم بعد اخراج می‌شویم این موضوع را از خبرگزاری دانشجو پیگیری کردیم‌‌‌؛ وقتی خبرنگار با بخش مربوطه در وزارت علوم تماس گرفتند به خبرگزاری اینطور پاسخ دادند: “آقای دکتر مصاحبه نمی‌کنند”

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false