کمر دفاتر اسناد رسمی شکست | 3 سال مقاومت بدون افزایش تعرفه! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کمر دفاتر اسناد رسمی شکست | 3 سال مقاومت بدون افزایش تعرفه!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: تعطیلی دفاتر اسناد رسمی راه را برای قاچاقچیان، دلالان، زمین خواران و جاعلان باز می کند و این برنامه ای است که گروهی قصد دارند تا محقق شود. گروهی که نانشان در بی قانونی و تعطیلی دفاتر اسناد رسمی کشور است.

به گواه و شهادت دادستان ها، قضات و حقوقدانان کشور سند رسمی عامل کاهش بی سابقه پرونده های قضایی و ممانعت از هرگونه کلاهبرداری خواهد شد. همانطور که با خروج صدور سند رسمی خودرو از دفاتر اسناد رسمی شاهد افزایش پرونده های قضایی در موضوع چالش های حقوقی برگ سبز خودرو هستیم.

بر اساس مشاهدات خودم و حضور در دفاتر اسناد رسمی در بسیاری از استان های کشور متاسفانه دخل و خرج دفترخانه ها با هم نمی خواند. یک سردفتر در تهران اگر در طول ماه حداقل 50 میلیون تومان درآمد نداشته باشد با مشکل حقوق کارمندان، اجاره دفتر، ملزومات و غیره روبرو می شود در حالی که در برخی از نقاط استان تهران دفترخانه هایی داریم که درآمدماهانه آنها کمتر از 10 میلیون تومان است.

در حالی که تمامی صنوف و مشاغل کشور بر اساس تورم سالانه اقدام به افزایش تعرفه های خود می کنند اما متاسفانه دفاتر اسناد رسمی همچنان بر اساس قانون زمان طاغوت بایدحرکت کنند. در ماده 54 قانون قبل از انقلاب دفاتر اسناد رسمی آمده است: میزان حق تحریر طبق تعرفه تعیین شده وزارت دادگستری خواهد بود که باید هر چهار سال یک بار مورد بررسی مجدد قرار گیرد. این قانون آنقدر قدیمی است که در آن از وزارت دادگستری نامبرده شده در حالی که امروز تعرفه را رئیس قوه قضائیه ابلاغ می کند. بنا بر این لازم است تا مجلس شورای اسلامی در مورد تنقیح تعرفه حق التحریر بر اساس نرخ تورم سالانه اقدام کند. به اعتقاد من سردفتر و دفتریار اسناد رسمی همانند یک قاضی باید مورد حمایت دولت ها و حکومت قرارداشته باشند. دفاتر اسناد رسمی یک قوه قضائیه کوچک با اقدامات بزرگ هستند که وجودشان موجب کاهش پرونده های قضایی در کشور است و شایسته نیست کاتبان بالعدل با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم کنند.

 

true
true
true
true
  1. بافقی

    همین حالا هم تحریر اسناد زیاد هست و برخی از سردفتران بالای صد میلیون درآمد دارن . چرا بخاطر منافع برخی به مردم هزینه تحمیل بشه چرا بخاطر چند صد نفر باید افزایش خدمات داشت

  2. بهرام

    خودت سایت میرنی خودتم مطلب میزاری اصل فساد خودتی آقای خبرنگار ماهانه چقدر داری از کانون سردفتران حقوق میگیری بابت این همه دروغ که نشر میدی چقد تا دفتر خانه بهت معرفی کنم که ماهانه درآمد کلان دارن

    • هادی کسایی زاده

      حقوق های کانون هیچ وقت از یک سقفی بیشتر نیست اما حقوقی که من می گیرم احمقانه است چون من جای 4 نفر کار می کنم/ با این حال سردفتر نیستم اما از شخص شما که نقد کردید خاصیت بیشتری برای جامعه سردفتری داشتم/ بی خاصیت کسی است که فقط حرف می زند اما شجاعت ندارد

  3. طه سمیعی

    خب شاید به خاطر اینه که باندازه کارگرهای شرکت نفت و گاودارها و مرغدارها جرأت ندارندبرن تو صحن اعتراضات فقط بلدن بنشینن پشت میز و با گوشی ور برن.. شاید گفته شه نه اینا عزت نفس دارن ولی ملتی که ادبش قناعت است محکم به مرگ است .

  4. گلب راد

    همسرم سر دفتره
    ی کارمند داریم و دفتریار
    حدودا ماهی ۱۵میلیون کار می‌کنیم درصورتی که بازار خوب باشه
    ۱۰میلیون هزینه دفتریار و کارمند میدیم
    ۱۰میلیون اجاره دفتر
    ۵میلیون اجاره خونه
    همسرم بعد از ظهر ها اسنپ کار میکنه و با قرض و وام زندگیمونو میگذرونیم و حالا هم تو فکر استعفا هست
    میدونین حق التحریر یک سند ماشین چند میلیاردی ۱۰۸هزار تومن هست؟
    ی سردفتر تو بهترین حالت بازار روزی ۲تا سند صدو هشت تومنی میزنه
    این انصافه؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false