کشف گوشت «گراز» در یخچال قصاب شهرری! | معاون دادستان دستور بررسی داد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کشف گوشت «گراز» در یخچال قصاب شهرری! | معاون دادستان دستور بررسی داد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، خبرنگار ضدفساد اعلام کرد: تیم بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری پس از یک سال توقف دوباره به عرصه رسانه بازگشته و در هفته های اخیر اقدامات جنجالی از خود نشان داده است.

هفته گذشته بازرسان در حین بازرسی از قصابی ها و مرغ فروشی های سطح شهرستان ری به گوشت های چرخ کرده بدون گوشت برخوردند که به جای گوشت گوساله و گوسفند سنگدان چرخ کرده و به قیمت کیلویی ۸۰ هزارتومان به خورد ملت می دادند.

پس از چندین بار برخورد و جریمه بازهم این تخلفات ادامه داشت چون با قوانین قدیمی تعزیرات متخلفان فقط جریمه نقدی می شوند و باز به چرخه تخلف بازمی گردند که نیاز به تامل دارد.

بازرسان این بار به صورت سرزده اما با دستور جدی جلال زاده معاون دادستان ری با گشت مشترک اداره بهداشت و دامپزشکی وارد فروشگاه های متخلف شدند که در یکی از بازدید ها شاهد یک یخچال حاوی صدها کیلو گوشت فاسد و مشکوک می شوند.

یکی از کارشناسان دامپزشکی شهرستان ری خطاب به صاحب فروشگاه می گوید: در میان این گوشت ها این گوشت گراز است! اما صاحب فروشگاه انکار می کند و پس از بررسی آقای کارشناس با سماجت و دقت تمام چند تارموی گراز از داخل گوشت کشف می کند. فروشنده که دستپاچه شده اعتراف می کند و گوشت ها به بخش بررسی گونه شناسی گوشت ارسال شده است.

*گوشت گراز چه مزه ای دارد؟ خوب است یا بد؟

کرم تریشین یک کرم لوله‌ای شکل است که از طریق مصرف گوشت خوک ،گراز می‌تواند به سایرین منتقل شود. معمولاً لارو کرم تریشین در داخل بافت عضلانی حیواناتی چون خوک ، گراز و موش وجود دارد.پستاندارانی همچون گربه، سگ، روباه، خوک و گراز نیز معمولاً پس از خوردن گوشت موش یا سایر حیوانات آلوده، به این بیماری مبتلا می‌شوند.انسان هم ممکن است با مصرف گوشت خوک یا گراز به این بیماری دچار شود. در کشورهای اسلامی که از گوشت خوک استفاده نمی‌کنند شیوع این بیماری نادر است اما در اروپا و آمریکای جنوبی، شیوع این بیماری تا حدود ۱۲ درصد جمعیت انسانی است. زیرا پختن کامل گوشت یا انجماد گوشت به خوبی صورت نمی‌گیرد.گراز ها به دلیل همه چیز خواری که در طبیعت وحشی انجام می دهند بیشترین میزان آلودگی به انگل تریشین را دارند ( حتی بیشتر از خوک) و به همین دلیل مصرف گوشت گراز ممنوع بوده و توصیه نمی شود.آیا گوشت گراز خاصیتی هم دارد؟

برد اساس این گزارش به فتوای مراجع تقلید گوشت گراز حرام است و همان خوک وحشی نجس العین است و خرید و فروش آن نیز جایز نیست.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false