کسایی زاده: «شهرری» پاسخگوی خبرنگار نیست/ «ری» رسانه و خبرنگار حرفه ای ندارد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کسایی زاده: «شهرری» پاسخگوی خبرنگار نیست/ «ری» رسانه و خبرنگار حرفه ای ندارد!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار و سردبیر هفته نامه مهرتابان می گوید: تخلف و فساد در شهرستان ری ریشه دوانده و در برحی موارد شبکه ای شده است. اما متاسفانه به دلیل تعلل دستگاه های نظارتی در سالهای اخیر شاهد جولان فاسدان و متخلفان در شهر هستیم.

وی افزود: من تصور نمی کردم جنوب تهران آنقدر آلوده رانت باشد. چرا باید ۴۲ سال بزرگترین انبارهای کشور در بخش کهریزک بدون ساماندهی رها شود و حالا در چند ماه ناگهان ۲۰۰۰ انبار وارد سامانه شوند؟ آیا این زمینه فساد شبکه ای و زیر زمینی نیست؟ چرا باید کهریزک جولانگاه سگ های ولگرد و زباله های ساختمانی باشد؟ چرا باید در جای جای قلعه نو مملو از زباله باشد؟ چرا باید فروش تراکم مثل نقل و نبات در شهرداری های شهرستان ری تولید رانت کند؟ چرا باید گروهی از اعضای شوراهای شهرستان ری فاسد بوده و یا به اتهام خرید و فروش رای متهم باشند؟ چرا باید معاون فرماندار ری بازداشت شود؟ چرا باید بازرس اتاق اصناف ری به اتهام رشوه تحت تعقیب باشد؟ چرا باید زمین های کشاورزی آلوده به فاضلاب باشد؟ چرا باید ……… چرا باید ………..

این روزنامه نگار ضدفساد اظهار کرد: بزرگترین سردخانه ها و انبارهای موادغذایی آلوده احتکار شدند و هر هفته شاهد کشف گوشت و مرغ و موادغذایی از این انبارها هستیم که برخی هم برای دولت است.

سید هادی کسایی زاده با بیان اینکه فرماندار ری و برخی بخشدارها مانند بخشدار قلعه نو و حسن آباد فشافویه به هیچ عنوان پاسخ گوی رسانه نیستند گفت: رانت و لابی موجب برخی از انتصابات شده و اقوام و آشنایان استاندار و فرماندار در پست ها منصوب می شوند و چون پشتشان گرم است تصور می کنند که می توانند به رسانه پاسخ ندهند.

خبرنگار ضدفساد اظهار کرد: وقتی بعنوان خبرنگار آزاد و مستقل درد و دل ها و نقدهای مردمی را منتشر می کنم تماس های زیادی با من گرفته می شود که اگر هر خبرنگار تازه کاری بود یا او را خریده بودند و یا با یک تهدید جا خالی می کرد.

در این شهرستان در روز خبرنگار ۶۰ خبرنگار به صف شده و برای گرفتن کارت هدیه نوبت به نوبت به اتاق فرماندار می روند اما پس از آن هیچ رسانه ای و دقیقا هیچ رسانه ای در شهرستان ری فعالیت حرفه ای ندارد و در این ماه های اخیر فقط خودم به تنهایی بار خبری برخی بخش ها را به دوش کشیده ام. سایر رسانه ها هم فقط به زرد نویسی و رپورتاژ اشتغال دارند. البته بارها گفته ام که هیچ کدام از رسانه های مورد نظر جسارت وشجاعت ندارند که یکی از اخبارتولیدی که منتشر می کنم را رسانه ای کنند و از این کار وحشت دارند. من هیچ خبرنگاری را در کف شهرها و روستاها نمی بینم و واقعا وجود خارجی ندارند.

کسایی زاده گفت: چرا باید مسئول بسیج رسانه مدیر روابط عمومی فلان نهاد شود؟ چرا باید خواهر فلان خبرنگار روابط عمومی فلان نهاد شود؟ چرا باید فلان مدیرمسئول پست دولتی بگیرد؟ چرا باید  فلان سردبیر بساز و بفروش هم باشد؟ آیا این رسانه داری حرفه ای است؟ آیا شائبه رانت نمی آورد؟ چرا باید پسر یک خبرنگار دهیار شود؟

این روزنامه نگار اظهار کرد: بعنوان مدرس خبر می گویم که شهرستان ری با ۵ شهر و بخش هیچ رسانه و خبرنگار حرفه ای ندارد و اگر هم کاغذی رنگی منتشر شود بیشتر شبیه به برگه تبلیغات است تا رسانه و این فاجعه موجب بروز و افزایش فساد شده است. خبرگزاری های ایرنا و فارس و تسنیم و غیره هم عملا خروجی ندارند و اخبار خنثی و روابط عمومی منتشر می کنند.

وی گفت: وقتی در سالهای اخیر گروهی از مسئولان و مدیران خبرنگار حرفه ای و رسانه شفاف ندیده اند با دیدن اخبار اصولی شوک زده شده و واکنش نشان می دهند. با این حال تمام تلاشم را می کنم تا سواد رسانه ای را احیا کرده و طعم رسانه حرفه ای و خبرنگار حرفه ای را در شهرری به مردم بچشانم تا بدانند که رسانه حامی آنهاست.

کسایی زاده گفت: اخلاق و رفتار برخی از مسئولان ری در برخورد با من برخلاف رهنمودهای رهبری و قانون است و بیشتر دوست دارند تا من بعنوان خبرنگار ضدفساد حذف شوم تا اینکه حمایتم کنند و به جز چندمدیر گروهی به دنبال طرح شکایت هستند و برای همین شکایت های زیادی از من در دادسرا شکل گرفته است.

این روزنامه نگار یادی هم از اداره ارشاد شهرری کرد و گفت: چیزی به نام اداره ارشاد ری یک اداره دکوری است و در عمل هیچ فایده ای برای من که رسانه حرفه ای هستم نداشته و حتی یک بارهم حمایتی نکرده است. حتی برخی خبرنگارنماها هم از اخبار و جملات من دنبال بهانه برای خودنمایی مدیران هستند تا طرح شکایت کنند اما آنطور که به مردم قول دادم هر فردی که بخواهد مقابل خبرنگار ضدفساد ناجوانمردانه بیاستد و حقوق مردم را زیرپابگذارد با لطف الهی افکار و اقداماتش را افشا خواهم کرد.

حالا با این اوضاع و احوال آیا می شود در آرامش خبرنگاری کرد؟ آیا مسئولان ری می توانند ادعا کنند بعنوان مدیر جمهوری اسلامی ایران حامی خبرنگار ضدفساد هستند؟ آیا خبرنگار نیاز به معیشت ندارد؟ آیا می تواند درآمد داشته باشد؟ در حالی که برخی افراد با تیترهای زرد و رپورتاژی خودروهای یک میلیاردی سوار می شوند!

نکته دیگر آنکه اکثر مدیرانی که می شناسم فاقد سوادرسانه ای هستند و شناختی از خبرنگاری و رسانه ندارند و مجبورم هر شب ساعت ها وقتم را یک به یک معطوف به آموزش کنم که خستگی زیادی به همراه دارد.

کسایی زاده گفت: من سردبیر هفته نامه سراسری مهرتابان هستم اما به دلیل وضعیت بحرانی شهرری مجبور شدم اخبار هفته نامه با معطوف به شهرستان ری کنم. چون به اصول خبرنگاری و سردبیری و صفحه آرایی تسلط دارم تمامی کار نشریه ۲۰ صفحه یا با خودم است و تمام مطالب صد در صدتولید محتواست و گزارش میدانی و تحقیقی و مصاحبه است. فارغ از آن بخشی از نشریه به ادارات شهرستان و استان تهران و کشور پست پیشتاز می شود که آن هم هزینه بر است اما یک ریال یارانه یا تبلیغات نگرفته ام.

 

حاشیه های شهرستان ری در شماره ۲۳۳ هفته نامه مهرتابان

شماره ۲۳۲ هفته نامه «مهرتابان» منتشر شد

فیلم| وضعیت اسفبار یک روستا در شهرستان ری؛ قلعه علیمون

هتل بی کرامت ری| زندگی ۴۸ ساعته یک خبرنگار در نخستین هتل شهرری

دادستان ری:«صمت» مقاومت کرد| ۴۳ متهم در پرونده فساد دهیاران

فعالیت۱۶۰۰۰صنف زیرزمینی در شهرستان «ری»

شهردار سابق باقرشهر: باج به «دالتون» ها ندادم!

گفتگو با شهردار کهریزک| ۵۰۰ کارمند مازاد داریم/ من شهردار۱۴۰۰ هستم

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false