کسایی زاده: در مرداب سیاسی ایران خبرنگاران قربانی می شوند - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کسایی زاده: در مرداب سیاسی ایران خبرنگاران قربانی می شوند

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| بوی تعفن و کثافت از درون برخی رسانه ها و گعده های سیاسیون به مشام می رسد که نشان دهنده ایجاد مرداب های فکری و دیدگاهی شخصیت ها و چهره های اصولگرا و اصلاح طلب است. وقتی دو دیدگاه سیاسی کشور حرفی برای گفتن ندارند و بدون برنامه و فقط برای قدرت طلبی و نفوذ در نظام و کشور و دولت و سهم خواهی جلسه و نقشه بکشند نتیجه جلسات مرداب های سیاسی می شود که در آن تفکرات راکد بوده و منفعتی برای مردم و نظام ندارد.

با ورق زدن روزنامه ها و برخی سایت ها و خبرگزاری ها به این دیدگاه پی می برید که در خبرها منفعتی برای مردم نیست و تیترها برای نفوذ و چپاول قدرت با هم دست و پنجه نرم می کنند. روزهایی که کشور نیاز دارد تا از نخبگان و عالمان بیشتر بهره ببرد یک مرجع تقلید را محکوم کرده و وزیر امور خارجه کشور که نماد و زبان نظام در بیرون مرزهاست را تا مرز استیضاح می برند در حالی که وزیر امور خارجه بر اساس قانون با نظر رهبری انقلاب حرکت می کند.

باید به حال این روزهای کشورمان تاسف خورد که مردم در فقر و نداری و فشار اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند اما هر روز خبرهای فساد و سرقت و دزدی از بیت المال بیشتر و بیشتر می شود. اصلاح طلبان و اصولگرایان دو جناح بی خاصیت و بی خیر و خائن به کشور و حتی اسلام هستند که هیچ اثری از مردم داری و معنویت در عملکرد آنها در دولت های قبل و فعلی از آنها نمی بینید. این تفکرهای سیاسی هرچند ارزشی ندارند اما برای خود یارانی در دو اردوگاه تعریف کرده اند که چطور قدرت طلبی کنند.

شاید به جرات باید گفت که در این میان رهبر انقلاب تنها ترین مسئول در میان این افراد است که در هر سخنرانی به آنها گوشزد می کنند و توصیه و دستوراتی دارند اما گوش شنوایی وجود ندارد. ایشان از سبک زندگی تا مبارزه با فساد و توجه به جوانان و انقلابی گری و … را بارها تاکید داشتند اما اجرایی دیده نشد …

وقتی برخی از همین مسئول نماها جلوی دوربین چفیه گردن میاندازند و شعار آماده ایم آماده سر می دهند حالم بد می شود. بعنوان خبرنگار حتی حالم هم از خبرنگاری بهم می خورد چون آنقدر قدرت دارند که خبرنگار را در گونی کرده و هر بلایی بخواهند سرش بیاورند. در همین فیلم های مسئولان یادتان هست محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد- سعید مرتضوی دادستان وقت تهران- اسفندیار رحیم مشایی- حمید بقایی معاون دولت دهم- حسین فریدون- محمدرضا خاوری مدیر وقت بانک ملی … اینها را در این مجالس ندیدید؟ چقدر با این افراد خبرنگاران مصاحبه کردند و وقت گذاشتند در حالی که آنها فاسد بودند.

نفر بعدی کیست؟

کدام مدیر دولتی الان دارد فرار می کند؟

فساد کدام مدیر دولتی را هنوز کشف نکردند؟

کم دستگاه نظارتی داریم؟ آنقدر دستگاه نظارتی داریم که می توانیم نیمی از کره زمین را نظارت و بازرسی کنیم. پس کو؟ چرا خبری نمی شود؟ چرا باید سلطان سکه سالهای سال زندگی کند و شانسی دستگیر و محاکمه شود؟ حتما باید بازار ملتهب می شد تا شناسایی می کردند؟

درد من از این است که من را بعنوان خبرنگار بازداشت کردند و ۷ روز در انفرادی اوین بازجویی کردند تا بفهمند چه کسی ممکلت را خورده و برده و من چند میلیارد تومان فساد کردم و آیا جاسوس آمد نیوز هستم یا بی بی سی فارسی. خجالت آور است. خبرنگاری که مستاجر بوده و حساب های بانکی اش خالی است و اندازه خورد و خوراکش کار می کند باید با پرشیا مشکی رنگ تا بند امنیتی اوین در خط ویژه چمران او را اسکورت کنند؟ هر وقت یاد این رخدادها می افتم اعصابم خرد می شود. یعنی اگر خبرنگاری سالم باشد و درست حرکت کند و اهل رانت نباشد به سرعت شناسایی و با او برخورد می کنند. به من گفتند از خبرنگاری باید خارج شوی …

اگر امثال من حرف نزنیم و نقد نکنیم که اوضاع از این هم بدترمی شود. امروز سالگرد بازداشت فوری و ریختن در دفتر کارم بود خواستم یادی زنده کنم. یعنی در شب تولدم این بلا را سر من آوردند. هر خبرنگاری بود فریاد می زد و جنجال می کرد و حتی تصمیم به پناهندگی می گرفت. خیلی از دوستانم گفتند اما احمقانه ترین کار است. من کشورم را به هیچ چیز نمی فروشم.

اینجا کشور اسلامی ایران است و من هم شهروند این کشور هستم. برای کشورم و قوانینش احترام قائل هستم و توقع دارم نیروهای امنیتی به جای بازداشت خبرنگار به دنبال یقه سفیدهایی بروند که تا امروز جرات بازداشت آنها را نداشتند.

وقتی می بینم همکاران خبرنگار من جاسوس و آدم فروش شدند و حقوق می گیرند تا اسکرین شات همکارانشان را بفروشند باید فاتحه رسانه های ایران را خواند. وقتی فردی مثل مدیر مسئول روزنامه شرق و اعتماد برای خودشان حسابی کار و کاسبی راه انداختند و مشخص نیست پول انتشار و توزیع روزنامه غیرحرفه ای شان را ازکجا می آورند باید فاتحه رسانه های ایران را خواند.

وقتی هر نهاد و سازمانی برای خودش خبرگزاری می زند تا رانت ایجاد کند و خودش را بزرگ کند تا فساد و کم کاری هایش را کمرنگ کند باید فاتحه رسانه های ایران را خواند.

 

همکاران عزیز من

خودتان را گول نزنید … در ایران رسانه حرفه ای و آزاد نداریم … حرفتان را در فضای مجازی بزنید و بر اساس قانون و اصول باشد اما بزنید. از کسی جز خدا نترسید و به فکر آخرتتان باشید. بنده ی پول نشوید و بنده خدا باشید.

به من گفتند خبرنگار فضول ….. حرف های من را در کانال خبرنگار فضول دنبال کنید

https://t.me/hadikasaa

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false