کاشت مو به روش میکروگرافت و مزایای آن - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کاشت مو به روش میکروگرافت و مزایای آن

با توجه به پیشرفت علم و دنیای پزشکی، روش های مختلفی برای کاشت مو پیدا شده که با توجه به تشخیص پزشک و شرایط فرد متقاضی انتخاب می شود. یکی از این روش ها، کاشت مو به روش میکروگرافت است. در این روش کاشت و پیوند مو، فولیکول های مو با دستگاه های مخصوص و حساسی با ظرافت تمام برداشت شده و در نواحی طاس سر کاشته می شوند.

در طول دوره زندگی هر فرد، عوامل ژنتیکی ممکن است باعث طاسی سر افراد مختلف جامعه شود؛ اما آیا راهی برای جبران ریزش مو وجود دارد؟ امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان دچار ریزش مو شده اند که با کاشت مو به صورت تهاجمی یا غیرتهاجمی در پی درمان آن هستند.

کاشت مو به صورت میکروگرافت، نوعی کاشت غیرتهاجمی بوده که با برداشت فولیکول های مو و کاشت آن ها در نواحی طاس سر، موهای بیمار را به تراکم درخواستی می رسانند. کلینیک های مختلفی قادر به کاشت مو به روش میکروگرافت هستند. در این میان کلینیک رویان سلامت با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته و پزشکان باتجربه به ارائه خدمات به بهترین نحو می پردازد.

کاشت مو به روش میکروگرافت در یک نگاه

بدون شک مو در زیبایی انسان ها تاثیر بسزایی دارد. افرادی که بالای سر و خط رویش موی خود دچار ریزش و طاسی شده اند، با روش های مختلفی قادر به کاشت و افزایش تراکم موها هستند. کاشت مو به روش میکروگرافت، نوعی روش پیوند مو بوده که با دستگاه های پیشرفته و برقی فولیکول های مو را برداشت می کنند و در نواحی خالی سر پیوند می زنند.

در این روش موها را به صورت طبیعی در سر بیمار می کارند که با رشد آن ها، زیبایی فرد باز می گردد. در هر سن و سالی که هستید و هر جنسیتی که دارید، کاشت مو با ابزارهای میکرو راه حلی بسیار مناسب برای جبران موهای از دست رفته است. قبل از آنکه پزشک کاشت مو را تجویز کند، با دارو و تزریق آمپول هایی سعی می کنند ریزش مو را به حداقل برسانند و اگر نتیجه دلخواه به دست نیاید، کاشت مو پیشنهاد می شود. در روش مذکور امکان برداشت فولیکول های مو به تعداد بالا وجود دارد؛ زیرا این کار با دستگاه صورت گرفته و سرعت آن نسبت به روش های دستی بیشتر است.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت

زمانی که به کلینیک انتخابی برای کاشت مو مراجعه می کنید، آزمایشاتی برای شما نوشته می شود که باید انجام می دهید. سپس اگر قادر به کاشت مو بودید، جلسه ای برای پیوند تعیین می شود. در این جلسه پزشک در قسمت بانک مو بی حسی تزریق کرده و سپس با دستگاه های بسیار حساس و دقیقی فولیکول های مو را با توجه به نیاز بیمار برداشت می کنند و در نقاط طاس سر می کارند.

تفاوت این روش با دیگر روش های کاشت مو، در سرعت برداشت فولیکول ها و تعداد آن هاست که با درد و جراحت کمتری نیز همراه است. پیشنهاد می دهیم با تماشای فیلم کاشت مو به روش میکروگرافت در سایت های معتبر، اطلاعات کاملی را از این روش به دست آورید. با توجه به سطح طاسی سر بیمار به طور کلی کاشت مو با دستگاه های پیشرفته و برقی حدود ۲ الی ۸ ساعت زمان می برد. این روش هیچ یک از عوارض کاشت مو به صورت FUT یا برداشت نواری را نداشته و بیمار از آن رضایت بیشتری دارد.

اقدامات لازم قبل از کاشت مو

پیش از آنکه تصمیم به کاشت مو بگیرید، بهتر است با یک پزشک باتجربه مشورت کنید که بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب شود. پیش از کاشت به روش میکروگرافت لازم بوده که اقدامات زیر را در نظر بگیرید:

  •     تمامی داروهای مصرفی خود از جمله مکمل های غذایی را به پزشک اطلاع دهید. در طول درمان ممکن است برخی از آن ها قطع شود یا ادامه یابد
  •     از مصرف دخانیات مانند سیگار، الکل و قلیان خودداری کرده؛ زیرا باعث لخته شدن خون در بدن می شوند و به افزایش دلمه ها کمک می کنند
  •     اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید؛ در غیر این صورت در طول مدت زمان کاشت امکان دارد مشکلاتی به وجود آید
  •     پیش از رفتن به کلینیک برای کاشت مو سر خود را با یک شامپوی ساده و معمولی بشویید
  •     با توجه به اینکه ممکن است مدت زمان کاشت طولانی شود، از یک غذای ساده و سبک استفاده کنید

به طور کلی با توجه به ویژگی های بدنی هر بیمار، امکان دارد توصیه هایی از جانب پزشک ارائه شود که باید به آن ها عمل کنید. کلینیک رویان سلامت همواره به فکر سلامتی و شادابی مراجعان خود بوده و سعی می کند بهترین خدمات را ارائه دهد

اقدامات لازم پس از کاشت مو

اگر قصد دارید از هزینه ای که کرده اید بهترین نتیجه را بگیرید، حتما مراقبت های پس از کاشت مو را رعایت کرده و به توصیه های پزشک خود توجه کنید. برخی از این موارد به شرح زیر هستند:

  •     اگر در دوره بهبودی درد داشتید، از داروهایی که پزشک تجویز کرده مصرف کنید؛ در صورت استمرار درد حتما به کلینیک مراجعه شود
  •     وجود کبودی و تورم پس از کاشت مو به روش میکروگرافت طبیعی است. با استفاده از کمپرس آب سرد درد و کبودی را کاهش دهید. همچنین با داشتن استراحت کافی، از میزان تورم کم می شود
  •     از خاراندن و لمس ناحیه کاشت جدا خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به فولیکول های مو آسیب برسد و پوست سر عفونت کند
  •     با استفاده از شامپوهای تجویزی طبق دستور پزشک سر خود را شستشو دهید
  •     حداقل به مدت دو هفته از استعمال دخانیات مانند سیگار، الکل و قلیان بپرهیزید
  •     از ورزش های سنگین که باعث عرق کردن شما می شود خودداری کنید؛ زیرا سبب پارگی مویرگ ها و جدا شدن فولیکول های پیوندشده می شود

بدون شک رعایت هر یک از موارد بالا به طی شدن سریع دوره بهبودی کمک می کند و باعث می شود که نتیجه دلخواه را بگیرید. جلسات معاینه را جدی گرفته و در صورت بروز مشکل، پزشک خود را در جریان بگذارید.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

از آنجایی که در این روش هیچگونه جراحی صورت نمی گیرد، در نتیجه عوارضی را نیز در پی ندارد و هیچ برش عمیقی روی سر ایجاد نمی شود. به طور کلی مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت به شرح زیر است:

  •     برداشت تعداد زیادی فولیکول مو در مقایسه با دیگر روش های کاشت مو و به دست آوردن تراکم بیشتر و درنتیجه جلب رضایت بیمار
  •     باقی نماندن هیچگونه جای برش عمیق و زخم روی محل کاشت مو به دلیل استفاده از دستگاه های دقیق، ظریف و حساس؛
  •     افزایش تراکم مو در سر بیمار به دلیل برداشت میکرو فولیکول ها
  •     دوره بهبودی بسیار کوتاه نسبت به دیگر روش های مشابه
  •     سرعت بالا در زمان کاشت مو به دلیل استفاده از تکنیک های جدید و مدرن

لازم به ذکر است به دلیل سرعت بالایی که در این روش وجود دارد، تعداد بیشتری از فولیکول های مو زنده مانده و تراکم بیشتری به دست می آید.

عکس قبل و بعد از کاشت مو

معایب کاشت مو به روش میکروگرافت

این روش کاشت به دلیل آنکه یکی از جدیدترین روش های پیوند مو است، اغلب عارضه ای در پی ندارد. اما به هرحال هر روش درمانی ممکن است با توجه به تجربه پزشک و سیستم دفاعی بدن بیمار عوارضی داشته باشد. برخی از معایب کاشت مو به روش میکروگرافت به شرح زیر است:

  •     خارش و سوزش در محل کاشت مو
  •     کبودی و تورم در پیشانی و اطراف سر
  •     درد و ناراحتی پس از کاشت

در طول دوره درمان باید با استفاده از آنتی بیوتیک و داروهای تجویزی توسط پزشک از عفونت جلوگیری شود. اغلب تا چند هفته بی حسی و خارش در محل پیوند مو طبیعی بوده و علت آن کاهش جریان خون در محل پیوند است. توصیه می کنیم هرگز سر خود را با ناخن نخارانید و دلمه های ایجاد شده را نکنید؛ زیرا به فولیکول های کاشته شده آسیب می زنید و آن ها را از بین می برید.

افرادی که برای این نوع درمان ریزش مو می خواهند اقدام کنند، سوالاتی ذهن آنها را به خود مشغول کرده و در پی آن با تردیدهایی برای این نوع جراحی زیبایی مواجه شده اند. در ادامه بر آنیم به این سوالات پاسخی درخور دهیم. پس با ما همراه باشید.

آیا بانوان قادر به کاشت مو به صورت میکروگرافت هستند؟

الگوی ریزش مردانه امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی در زنان نیز امکان دارد رخ دهد. بسیاری از زنان در جلو و بالای سر خود دچار ریزش شده و طاس می شوند. کاشت مو به روش میکروگرافت برای بانوان نیز مفید بوده و یک روش جبران موهای از دست رفته برای آن هاست.

زنان نیز ممکن است به دلایلی از جمله بیماری، مشکلات هورمونی، شیمی درمانی و دیگر موارد مشابه به ریزش مو دچار شوند. با استفاده از کاشت مو به صورت میکروگرافت تمامی موهای از دست رفته این افراد جبران می شود به نحوی که پس از رشد موها، هیچ جای اسکاری قابل تشخیص نیست و تمامی موها به حالت طبیعی رشد کرده اند.

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت چقدر است؟

هزینه کاشت مو با توجه به روش انتخابی متفاوت است. افرادی که نواحی طاس روی سر آن ها وسیع بوده، اغلب برای پیوند به میزان بالایی گرافت نیاز دارند. این اشخاص بدون شک هزینه بیشتری را باید نسبت به دیگر بیماران پرداخت کنند. قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت با توجه به دستمزد پزشک، تعداد جلسات ترمیم مو و غیره متفاوت است.

با توجه به پیشرفت دنیای پزشکی در ایران، هزینه کاشت مو نسبت به دیگر کشورها بالا نیست؛ زیرا پزشکان ماهری در کشور مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند. توصیه می شود برای نتیجه گیری بهتر، با انتخاب یک پزشک ماهر و حاذق، سلامتی خود را تضمین کنید.

کاشت مو به صورت میکروگرافت با چه دستگاهی صورت می گیرد؟

در این روش با استفاده از یک دستگاه دقیق و حساس فولیکول های مو با سایز میکرو از بانک موی بیمار برداشته شده و در محل مدنظر کاشته می شود. این دستگاه  در ایران به نام میکروایمپلنتر شهرت دارد. اغلب کلینیک های زیبایی که خدمات کاشت مو به روش میکروگرافت را ارائه می دهند، از این دستگاه برای برداشت گرافت ها کمک می گیرند.

آیا انتخاب کلینیک در فرآیند درمان تاثیر دارد؟

بدون شک انتخاب یک کلینیک معتبر که از دستگاه های پیشرفته و پزشکان حاذق بهره مند است، در نتیجه گیری بهتر اثر دارد. کلینیک های متعددی در سطح شهر وجود داشته که به ارائه خدمات زیبایی می پردازند؛ اما حتما قبل از انتخاب آن ها تحقیق کنید. کلینیک رویان سلامت با سال ها تجربه در زمینه خدمات زیبایی و کاشت مو به روش های مختلف، رضایت مراجعان را به دست آورده و توانسته است در بین رقبا پیشتاز شود. این کلینیک با ارائه کاشت مو به روش میکروگرافت در تهران با مجهزترین دستگاه، به زیبایی هرچه بیشتر متقاضی کمک بسزایی می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false