کارخانه های شیمیایی روی گسل های زلزله در تهران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،  روح الله بابایی در مورد قرار گرفتن 32 هزار پلاک پایتخت روی گسل یا در حریم آن، گفت: مقررات و ضوابط ساخت و ساز در حریم گسل های پایتخت باید هر چه سریع تر از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شود و همچنین احداث ساختمان های بااهمیت مانند مدارس و مراکز درمانی باید در حریم گسل ها ممنوع شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ساختمان های بلندمرتبه تهران در مقابله با زلزله ایمن نیستند، تصریح کرد: نظارت مهندسان ناظر بر ساخت و سازها باید تشدید شود؛ متاسفانه طی سال های اخیر بلندمرتبه سازی ها به اوج خود رسیده این در حالی است که ضوابط و استانداردهای بلندمرتبه سازی رعایت نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کارخانه های شیمیایی باید از حریم گسل ها خارج شوند، افزود: از آنجایی که در مواقع زلزله ممکن است سلامت مردم با مشکل مواجه شود بنابراین برای پیشگیری از آسیب های احتمالی می طلبد برای خروج  این کارخانه ها از حریم گسل تدابیر لازم اتخاذ شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت بلندمرتبه سازی در حریم گسل های تهران را اقدامی بسیار شایسته دانست و گفت: ساختمان های ناایمن پایتخت باید هر سریع تر ایمن سازی و مقاوم سازی شوند تا خسارات ها در زمان بحران کاهش یابد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false