چرا پیگیری قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز تهران مهم است؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چرا پیگیری قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز تهران مهم است؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر از آنجایی که صاحب مغازه شما را می شناسد به آسانی به خواسته شما احترام می گذارد و حتی بدون فاکتور از شما می خرد. برای این که شما هم چنان مشتری آنها باقی بمانید آنها سعی می کنید طلا و جواهر شما را هم به قیمت مناسب تری بخرند چون شما مشتری آنها هستید و امکان دارد دوباره از آنها طلا و جواهر بخرید.

البته فروش طلا و جواهر کار اشتباهی است و تا زمانی که واقعا نیاز مبرم به پول نداشتید آن را نفروشید و در صورت فروختن آن را تبدیل به ملک کنید تا ارزش سرمایه شما حفظ شود.

نکته دیگری این است که وقتی به همان فروشگاهی مراجعه می کنید که از آن طلای خود را خریده بودید طبیعی است که آن فرد ارزش طلای شما و کاری که روی طلا و جواهر شما شده می داند. خیلی از افراد در مغازه های طلا فروشی ذوق خیلی خوبی برای تشخیص ندارند و حتی گاه از تشخیص طلای اصل از بدل عاجزند شما سعی کنید به آنها مراجعه نکنید. گاهی نیز برخی از مغازه ها وقتی طلای شما نگین دار باشد وزن های مختلفی از مجموع طلا به دست می دهند. وقتی به آنها می گویی طلای من 120 گرم بود می گویند البته نگین های طلای شما خودش 40 گرم است در صورتی که این چنین نیست.

شاید بهتر باشد به چندین مغازه طلافروشی مراجعه کنید و وزن دقیق و قیمت طلا را به دست بیاورید مخصوصا وقتی فاکتور طلای شما گم شده و شما نمی دانید دقیقا چه قدر طلا دارید. گاهی از یک مغازه تا مغازه دیگر چند صد هزار تومان و گاه نیم میلون تومان اختلاف است. بهتر است دقیقا قیمت و وزن را یادداشت کنید و به مغازه ای مراجعه کنید که وزن درست را اعلام کرده و با قیمت بالایی می خرد.

گاهی مغازه دارها ارزشی در طلا یا جواهر شما می بیند که باعث می شود قیمت خوبی ارائه کنند. بنابراین به هیچ عنوان برای فروش طلای خود عجله نکنید. طلا تنها کالایی است که در هر صورت و در هر زمان و مکانی قابل تبدیل شدن به پول است.

برخی از خانم ها قصدشان از فروش، خرید طلای جدید است. این مساله می تواند موجب تخفیف آنها در خرید طلای از همان مغازه شود. متاسفانه خیلی از افراد هوش مالی بالایی ندارند و نمی توانند با چرتکه انداختن حساب و کتاب کنند که آیا فروش طلا و خرید طلای جدید به نفع آنها هست یا نه.گاهی با این که فروشنده از یک خانواده متوسطی است و قدرت مالی بالایی ندارد در همین جابه جایی ها ضرر هنگفتی می کند بدون آن که خودش متوجه شود خوش حال از گردن بندی است که تازه خریده در حالی که اگر شما با هوش مالی دو دو تا چهار تا بکنید متوجه می شوید با این فروش و خرید مجدد خیلی ضرر کردید.

زمان فروش طلا نیز مهم است. شما باید بازار را بشناسید و همان طور که در خرید باید دقت زیادی بکنید در فروش طلا نیز باید استاد باشید. گاهی یک هفته تامل کردن باعث سودهای سرشار می شود در این زمینه می توانید در اینترنت مقالات خوبی بخوانید که زمان درست فروش طلا کی است؟ آیا هر وقت ما اراده کردیم می توانیم بفروشیم و یا مجازیم طلای خود را بفروشیم و یا این که باید کمی صبر و مطالعه کنیم تا دقیقا با حساب و کتاب وارد این معامله شویم. همواره به دنبال این باشید که قیمت طلای 18 عیار در بازار امروز تهران چیست؟ این پیگیری روندها را برای شما روشن تر می کند.

شما باید بدانید که طلا و جواهری که از شما خریداری می شوند ذوب می شود پس این انتظار که از قیمت طلا شما اجرتی کسر نشود، انتظار اشتباهی است، بنابراین انتظار نداشته باشید طلا و جواهر شما به خاطر اینکه یک حلقه ازدواج یا غیره است با قیمت خیلی بالاتری خریداری بشود، شما باید بدانید که در صورت فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد پس بهتر است که سریع اقدام به فروش طلا و جواهر خود نکنید.

اگر مجبور به فروش هستید لااقل با چند نفر مشورت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و ضرر زیادی نکنید. برخی می گویند من این طلا را هفت سال به مبلغ فلان مقدار خریدم امروز هر چی بفروشم سود است. این حرف درست است اما وقتی دوباره طلا می خری یعنی در دام ضرر افتادی.

شاید قصد داری طلا را بفروشید و زمین و یا آپارتمان بخرید اشکالی ندارد خیلی هم خوب است اما در جابه جایی حتما مسایل مختلف را لحاظ کنید تا به قول مردم سر شما کلاه نرود.

طلا می تواند در هر زمانی تبدیل به پول شود بنابراین سعی کنید در زمانی بفروشید که قرار است آن را به چیزی تبدیل کنید. اگر قرار است هفته آینده چک خرید آپارتمان را پاس کنید اما پول ندارید یک ساعت جلوتر به بانک بروید و طلا را بفروشید چون امکان دارد در همین یک هفته قیمت طلا بالا بکشد و شما سود زیادی بکنید. اگر قرار است ماه آینده زمین بخرید همان زمان طلا را بفروشید از الان برای فروش اقدام نکنید. زمانی که قرارداد را بستید و باید پول بپردارزید به مغازه معتبر طلا فروشی بروید و با قیمت مناسب بفروشید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false