چرا استفاده از نرده شیشه ای به جای نرده های چوبی رایج شده است؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چرا استفاده از نرده شیشه ای به جای نرده های چوبی رایج شده است؟

در طراحی داخلی سبک جدید، استفاده از انواع نرده شیشه ای جای نرده های چوبی را گرفته است. علت این امر را شاید بتوان در شیک بود، امنیت بیشتر و مدرن بودن این نوع نرده دانست. با این‌حال برخی افراد از امنیت این نوع نرده مطمئن نبوده و اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله کمی بیشتر به بررسی این نوع نرده پرداخته و اطلاعات مفیدی در مورد آن به اشتراک بگذاریم.

برای ساخت نرده شیشه ای از چه نوع شیشه ای استفاده می شود؟

یکی از سوالات و دغدغه های خریداران این است که آیا شیشه به اندازه کافی برای قرار گرفتن در جایگاه نرده امن است؟ این نوع نرده در برابر ضربه چقدر مقاوم اند؟ و آیا قیمت نرده شیشه ای از نرده های چوبی پایین تر است؟ خب برای پاسخگویی به این سوالات اجازه بدهید اول به سراغ نوع شیشه های به کار رفته در این نوع نرده برویم.

برای ساخت نرده شیشه ای معمولا از شیشه سکوریت یا لمنیت استفاده می شود. تفاوت شیشه سکوریت با شیشه لمینت این است که هر دو در ابتدا همان شیشه های خام معمولی و آسیب پذیرند اما شیشه سکوریت وارد کوره شده و در دمای ۴۶۰ درجه سانتی‌گراد حرارت دیده و به این ترتیب ۴ برابر مقاوم تر از شیشه خام می شود. این نوع شیشه در برابر ضربه بسیار مقاوم بوده اما یادتان باشد که هرگز با جسم تیز به آن ضربه شدید وارد نکنید چرا که سکوریت تنها در مقابل چنین ضرباتی شکسته شده و یا بهتر است بگوییم خورد می شود. این دقیقا همان تفاوت بارز شیشه سکوریت با لمینت است.

شیشه لمینت با ماده ای به نام پلی وینیل بوتیرال یا لایه های پلاستیکی ترکیب شده اند. در واقع شیشه لمینت بین دو لایه پلاستیک قرار می گیرد. به همین دلیل است که اگر بشکند خورد نمی شود. بلکه ترک خورده و در جای خود ثابت می ماند. این قسمت های پلاستیکی می توانند رنگی نیز باشند.

نرده شیشه ای آگاهی گلس

مزایای استفاده از شیشه لمینت در نرده شیشه ای

اگر مطالب این مقاله را تا به اینجا خوانده باشید، اکنون می دانید که شیشه لمینت بسیار مقاوم تر از شیشه سکوریت است، چرا که از ترکیبات پلاستیک ساخته شده است. به همین دلیل است که اکثر تولیدکنندگان نرده شیشه ای از این نوع شیشه برای نرده ها استفاده می کنند. در ادامه این متن شما می توانید با چند ویژگی دیگر این نوع شیشه بیشتر آشنا شوید:

  • دارای محافظ اشعه ماورا بنفش
  • نوعی عایق صدا
  • دارای تنوع رنگی
  • عدم خطر ریزش شیشه در هنگام شکستن

قیمت شیشه سکوریت و لمینت چقدر است؟

قیمت شیشه اعم از سکوریت یا لمینت بودن به جنس شیشه به کار رفته، متراژ، نوع رنگ، هزینه باربری و نصب آن بستگی دارد. البته شکل شیشه نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. برای مثال اگر شما از مربع یا مستطیل های یک اندازه برای نرده شیشه ای استفاده کنید، هزینه کمتری نصبت به مثلا شکل سینوسی پرداخت خواهید کرد. برش شیشه به اشکال مختلف خود هزینه بر بوده و به قیمت کار می افزاید. یکی دیگر از مواردی که در قیمت شیشه بسیار تاثیر دارد رنگ آن است. برخی تولیدکنندگان از رنگ های بی کیفیت استفاده کرده و در نتیجه با اینکه قیمت کارشان به صرفه به نظر می رسد اما در درازمدت با کنده شد و باد کردن رنگ در اثر برخورد آب مواجه خواهید شد. البته این مسئله بیشتر در شیشه رنگی لاکوبل اهمیت دارد چرا که شیشه های لمینت لایه لایه بوده و رنگ داخل لایه ها زده می شود و کمتر در معرض تماس با آب خواهد بود.

بهترین نرده شیشه ای را از کجا بخریم؟

اگر به دنبال بهترین تولیدکنندگان نرده شیشه ای در تهران هستید، در انتهای این مقاله شما را با یکی از ماهرترین تولیدکنندگان شیشه آشنا خواهیم کرد. در حالت کلی اگر قصد خرید یا سفارش هر نوع شیشه ای را دارید، توصیه می کنیم به سراغ تولیدکنندگانی بروید که دارای ویژگی های زیر باشند:

  • استفاده از مواد اولیه درجه یک در تولید محصولات شیشه ای
  • صادق بودن در معرفی نوع شیشه اعم از کریستال، کلییر یا فلوت بودن آن
  • داشتن گارانتی و ضمانت محصول
  • داشتن تیم بررسی محیط برای اندازه گیری اولیه و نصب در پایان کار
  • پاسخگو بودن و رسیدگی به مشکلات پیش آمده
  • داشتن دفتری معتبر و رسمی

آگاهی گلس

جمع بندی

نرده شیشه ای یکی از المان های خانه های لوکس و لاکچری است. به همین دلیل است که استفاده از این نوع نرده بسیار رایج شده است. اگر دوست دارید از شیشه برای نرده خانه یا محل کار خود استفاده کنید اما نگران میزان مقاومت آن هستید، لازم به ذکر است که برای ساخت این نوع نرده معمولا از شیشه سکوریت یا لمینت استفاده می شود. در این مقاله مفصلا در مورد تفاوت شیشه های سکوریت از لمینت صحبت کرده و گفتیم که شیشه سکوریت یکی از بهترین نوع شیشه برای ساخت نرده است، چرا که این نوع شیشه با مواد پلاستیکی ساخته شده و در نتیجه نه تنها بسیار مقاوم و مستحکم اند، بلکه اگر بشکنند خورد نمی شوند بلکه به صورت تکه های کوچک کنار هم باقی می مانند. چنانچه قصد خرید نرده شیشه ای را دارید، پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت آگاهی گلس (agahiglass.com) با تیم حرفه ای این شرکت تماس گرفته و با شرایط خرید بیشتر آشنا شوید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false