چالش «اثرانگشت»، اعتراض سردفتران و سکوت خبرنگاران! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
چالش «اثرانگشت»، اعتراض سردفتران و سکوت خبرنگاران!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: سردفتران معمولا زیاد پایند دفترخانه نیستند یعنی گاهی هستند گاهی هم کاری دارند و باید از دفترخانه خارج شوند. مثلا یک سردفتر مسافرت می رود یا به عروسی یا عزا دعوت است. شاید هم کارمند یا مدیر در کانون سردفتران باشد. اصلا دلش می خواهد وسط روز برود سینما … یا شاید بیمار باشد. در هر حال دفترخانه زندان نیست و سردفتر صاحب آنجاست و برای ترددهایش نیاز به اجازه کسی ندارد.

وقتی سردفتر در دفترخانه نیست چه کسی اسناد را مهر می زند؟ معمولا یک فرد مورد اعتماد در دفترخانه است یا اینکه اسناد را نگه می دارند تا سردفتر بیاید و راه های دیگر …

حالا احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصمیم گرفته این موضوع را با یک چالش جدید درست کند. چرا چالش؟ تویسرکانی دستور داده سردفتر حق ندارد از دفترخانه خارج شود و اگر پایش را بیرون گذاشت باید درب دفترخانه را قفل کند…! او گفته سردفترها غیر از مهر باید اثر انگشت الکترونیکی هم پای اسناد تنظیم شده بزنند یعنی اگر سردفتر در دفترخانه نبود عملا هیچ سندی دیگر ثبت رسمی نمی شود تا اینکه سردفتر تشریف بیاوند.

تا اینجای داستان را تصور کنم متوجه شده باشید … شاید بگوئید خب کار خوبی است و هرکی هرکی نمی شود و سردفتر مثل همه آدمها باید بنشیند سرکارش و چه معنی می دهد چند جای دیگر کار کند و فرد دیگری جای او مهر بزند؟

اما در این میان اتفاقات جالبی رخ داده …. مثلا سردفتران تصمیم گرفتند به دلیل این اقدام تویسرکانی مراسم روز ۶ دی که روز سند رسمی است و هر سال باشکوه برگزار می شود را تحریم کنند. مسلم آقا صفری رئیس سابق کانون سردفتران و دفتریاران هم رسما این مراسم را تحریم کرده است. شنیدم که تویسرکانی هم گفته به من ارتباطی ندارد باید دستور اجرا شود.

جالب تر اینکه همه بی عرضگی و ناتوانی کانون سردفتران را دلیل تن دادن به این دستور می دانند آن هم در آستانه انتخابات هیات مدیره کانون که قطعا بازتاب های زیادی به همراه خواهد داشت.

اما چیزهایی شنیدم که قابل تامل بود و بهتر است آقای تویسرکانی هم بشنوند. برو بچه های شرکت های مهر سازی ساز و کاری درست کردند که به برخی سردفتران گفتن بیخیال نگران نباشید 2 میلیون تومان بدهید اثر انگشت شما را درست کرده و در دفترخانه بگذارید وقتی نبودید جای شما می زنند. خب عزیزم ببخشید … این که خودش تولید جرم و تخلف می کند و اگر سردفتر نخواهد تمکین کند خدایی ناکرده شاید تن به این کار دهد.

حالا پیدا کنید پرتقال فروش راااااااااااااااااااااا خبرنگاران این حوزه هم معمولا بی خبر هستند و چون روابط عمومی کانون سردفتران تعطیل است زیاد موضوع رسانه ای نشده است.

جناب آقای تویسرکانی برو بچه های نخبه را جمع کنید راهکار بهتری ارائه کنید تا همه خوشنود و راضی باشند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false