پیاده سازی نسخه جدید و نگهداشت استاندارد ایزو 14001 و2015 در شهرداری تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پیاده سازی نسخه جدید و نگهداشت استاندارد ایزو 14001 و2015 در شهرداری تهران

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر نشست هم اندیشی “ارتقاء نظام مدیریت محیط زیست در مجموعه شهرداری تهران” با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، شهردار منطقه 17 و مدیرکل محیط زیست و انرژی سازمان ملی استاندارد و روسای محیط زیست مناطق 22گانه در سالن جلسات شهرداری منطقه 17 برگزار شد.

صدرالدین علی پور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به لزوم ارتباط موثر مدیران محیط زیست مناطق با شهرداران و معاونین خدمات شهری گفت: استاندارد ایزو 14001 به عنوان یک عامل پیشگیری و کنترل کننده کیفیت محیط زیست باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در خصوص مسائل محیط زیستی بیشتر دنبال مفاهیم هستیم و از اجرا دور افتاده ایم، افزود: همواره تلاش ما بر آن است که استاندارد ایزو 14001 منطبق با استانداردهای به روز دنیا مبتنی بر بهبود کیفیت محیط زیست شهری مورد بازنگری قرار گیرد.

علی پور با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی- اجرایی باید در یک چارچوب مشخص فعالیت نماید تا میزان اثربخشی فعالیت ها قابل ارزیابی باشد، گفت: موضوعات محیط زیستی باید در کل بدنه شهرداری عملیاتی و کاربردی شود و فعالیت ها در این زمینه به گونه ای اجرا شوند که نتایج آن ها بر کیفیت زندگی شهروندان و محیط زیست شهری قابل مشاهده و رویت باشد.

در ادامه امیر محسنی شهردار منطقه 17 محیط زیست را مهم ترین موضوع در سراسر جهان دانست و گفت: هر شخص در زندگی خود علاوه بر وظایف کاری و اداری دارای مسئولیت اجتماعی در این حوزه است که باید به آن توجه نماید.

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه به دلیل مساحت کم، امکان توسعه برخی از شاخص های محیط زیستی نظیر میزان سرانه فضای سبز و غیره را ندارد، ولی خواهان راهنمایی و همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار جهت پیاده سازی راهکارهای جدید و قابل استفاده با توجه به معضلات و مشکلات منطقه هستیم.

لازم به ذکر است در این نشست، رویکرد جدید اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در پیاده سازی و نگهداشت استاندارد ISO14001:2015  و نحوه پیاده سازی و نگهداشت موفق این استاندارد در سطح مناطق 22گانه ارائه و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false