پس از "سانچی"اکنون در دریای چین چه می گذرد؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش بخش بین الملل پایگاه خبری جامعه خبر، کشتی های چین در حال جمع آوری لکه بزرگ نفتی هستند که در نتیجه غرق کشتی نفتکش درشرق دریای چین برجای مانده است.  

اکنون پس از حادثه ی کشتی عظیم ایرانی و فرو رفتن در دریا، لکه ی سیاهی به وسعت 120 کیلومتر مربع بر سطح دریا ایجاد شده است.

کشتی عظیم سانچی که در اثر برخورد با یک کشتی باری چین در این دریا دچار حریق شده بود پس از 7 روز اشتعال و به همراه تمام سرنشینان و خدمه کشتی روز شنبه به عمق دریا فرورفت. دو کشتی در 260 کیلومتری از ساحل شانگهای برخورد کردند.

این کشتی نفت کش حامل 136هزارتن میعانات نفتی و سوخت بود.  

دولت چین اعلام کرده است که علمیات  جستجو برای یافتن سرنشینان کشتی را متوقف کرده و عملیات پاکسازی منطقه را آغاز کرده است.

پس از گذشته یک روز از غرق سانچی به نظر می رسد مواد نفتی بیشتری به بیرون نشت کرده و لکه نفتی لحظه به لحظه بزرگتر می شود.

به گفته کارشناسان آلودگی نفت به خودی خود بر اکوسیستم طبیعی دریا تاثیر می گذارد و حالا به علت مخلوط شدن نفت خام و سوخت موجود در دوکشتی که به سطح دریا نشت کرده خطر اشتعال هم به آن اضافه شده است.

13 کشتی و یک واحد کماندوی ایران دراین عملیات سخت شرکت داشتند اما تنها پیکر سه نفر از خدمه کشتی یافت شده است. به علاوه که جعبه سیاه کشتی با وجود خطرات آتش و مواد سمی بدست آمده که هنوز رمزگشایی نشده است.

اخبار روز ایران و جهان را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false