پرونده زمین ۱۰۰ میلیاردتومانی فیروزآباد با ۳ مدعی! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پرونده زمین ۱۰۰ میلیاردتومانی فیروزآباد با ۳ مدعی!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: پس از پیروزی انقلاب اسلامی قطعه زمینی از پلاک ثبتی ۱۵۶ اصلی بخش ۱۲ تهران به نفع بیت المال توقیف و برای اهداف عام المنفعه به بانک مسکن (صنایع آجر ماشینی فیروزآباد) که در آن زمان به عنوان بانک رهنی در منطقه شناخته می شد واگذار می شود. در این واگذاری عنوان می شود که بخشی از آن برای احداث بهداری فیروزآباد (مرکز بهداشت فعلی) و مابقی آن را هم بنا به مستندات به دست آمده بانک مسکن به بسیج فیروزآباد واگذار و بسیج هم اقدام به استقرار یک کانکس نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس می کند که هنوز هم این کانکس باقی است.

در سال ۱۳۹۲ (چند سال پس از ابلاغ طرح هادی روستای فیروزآباد) و مشخص شدن کاربری های زمین مورد اشاره در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۳۹۲ این زمین از سوی ۵ نفر مصادره می شود و آنها ادعا می کنند که زمین را به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع از ورثه اصلی (مرحوم فیروزآبادی) خریداری کردند.

*بسیج: زمین برای ماست!

در بین اسنادی که به دست خبرنگار ضدفساد(سید هادی کسایی زاده) رسیده نامه ای با سربرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران) به شماره ۵۳۳/۷۰/۶۵۹۳زم به تاریخ ۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مشاهده می شود که خطاب به رئیس وقت شورای روستای فیروآباد نوشته است: این زمین در سال ۱۳۶۷ از طرف شرکت صنایع آجر ماشینی به بسیج واگذار شده لذا درخواست صدور مجوز ساخت زمین را داریم!

*تفاوت دوسند ارائه شده از سوی حسین جعفری

نکته قابل تامل در این پرونده آن است که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ فردی به نام حسین جعفری فیروز آبادی خود را مالک زمین معرفی کرده و طی تفاهم نامه ای به شماره ۱۸۴۹۷ با سربرگ دهیاری فیروزآباد ۲۱۶ متر از زمین را به دهیاری واگذار کرده به شرط آنکه دور زمین دیوار کشی کند! حسین جعفری ابتدا مبایعه نامه خرید زمین از ورثه مرحوم سید محمدتقی فیروزآبادی را به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع به مبلغ ۶۹۹ میلیون تومان به صورت دست نویس بعنوان مدرک و سند معتبر ارائه کرده که البته در این سند بخشی از قرارداد واگذاری با دو خط متفاوت نگارش شده است! و پس از مدتی قولنامه بنگاه املاک ارائه می کند که در آن نوشته متراژ زمین ۴۸۰۰ متر مربع و مبلغ خرید هم ۷۰۰ میلیون تومان است! که این دو عدد در دو سند با هم تفاوت دارند! (کدرهگیری اطلاعات مدیریت املاک و مستغلات کشور به شماره ۱۰۷۱۰۰۶۵۰۳۹۷۱)

*دعوا بر سر زمین ۱۰۰ میلیارد تومان در روستای فیروزآباد

جالب آنکه این زمین که سالها کسی سراغش را نمی گرفت؛ پس از تبدیل بخش و ایجاد شهر قلعه نو و احتمال تبدیل روستای فیروزآباد به شهر ارزش آن روز به روز افزایش می یابد و امروز برآورد ارزش ریالی آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان است.

*چند سوال از بخشدار قلعه نو

در این میان چند سوال مطرح می شود که باید بخشدار قلعه نو بعنوان نماینده ناظر دولت در بخش که به تمامی اطلاعات مهم و معاملات دهیاری ها تسلط دارد پاسخ دهد:

۱ -چرا با وجود چالش بر سر این زمین فقط یک گروه از مدعیان رسمیت داشتند و با دهیار قرارداد نوشته و بخشی از زمین را واگذار کردند؟

۲- آیا درست است که برخی از مدعیان این زمین از دوستان و آشنایان شما هستند؟
۳- اگر این ملک با کاربری فضای سبز، حسینیه، آموزشی و نظامی نبوده پس چگونه سه هزار متر آن با حضور دستگاه های نظارتی و بخشداری چهاردیواری شده است؟

۴- آیا ملک فوق مراحل تغییر کاربری و کمیسیون مغایرتها را در بنیاد مسکن طی کرده است؟

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false