پرونده خط 3 مترو تهران تا پایان سال بسته خواهد شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، هابیل درویشی در مراسم افتتاح ایستگاه شهید صیاد شیرازی که با حضور شهردار تهران و برخی از مسئولین شهری با اشاره به ویژگی های خط سه مترو تهران گفت: تاکنون ١٠٥ ایستگاه مترو تهران به بهره برداری رسیده است، این در حالی است که ١٠٠ کیلومتر مترو در حال ساخت است.

وی با اشاره به وسعت ١١٦ هزار متر مربعی ایستگاه شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: این ایستگاه دارای ۱۶ دستگاه پله برقی است و در مراحل ساخت نیز ۸۸ هزار متر مکعب خاکبرداری شده است و همچنین ۵ هزار تن میلگرد، ۴۱ هزار متر مکعب بتن و ۳۱ هزار متر مربع قالب بندی به کار رفته است.

مدیرعامل مترو تهران اضافه کرد: سه پست برق، پله برقی، ال.پی.اس و آر.اس در این ایستگاه به کار رفته است.

وی با تاکید بر اینکه پرونده خط سه مترو تهران تا پایان سال بسته خواهد شد، گفت: تنها ٤ ایستگاه از خط سه مترو باقی مانده که دو ایستگاه به پایان رسیده و می توان گفت تا پایان سال همه پرونده خط سه مترو تکمیل می شود.

درویشی با اشاره به تجهیزات داخلی مترو تهران گفت: ما شعار اقتصاد مقاومتی را از سال های قبل در دستور کار خود قرار دادیم، به گونه ای که امروز بیش از ٨٠ درصد از تجهیزات مترو بومی سازی شده و ساخت داخل است.

وی تصریح کرد: در بخش ناوگان بیش از ٦٠ درصد تجهیزات ساخت داخل به شمار می آید و در بخش عمرانی ١٠٠ درصد مترو تهران داخلی است. به گفته درویشی، بیش از ٢٠٠ شرکت حدود ٤٠٠ دستگاه کالا داخلی را در اختیار مترو تهران گذاشته اند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: هدف ما این است که در سال ٩٦ در بخش تجهیزات ثابت و ناوگان به طور صد درصدی به تولیدات داخلی متکی شویم.

درویشی افزود: مقرر شده است تولیدات کارخانه واگن سازی تهران نیازهای ناوگان ١٠٠ کیلومتر مترو در حال ساخت را تامین کند زیرا این کارخانه قادر است نیاز همه کلانشهرهای ایران را تامین کند.

وی با اشاره به قیمت ارزان متروی تهران گفت: با وجود محدودیت های موجود ما ارزان ترین مترو را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده ایم.

درویشی با عنوان این مطلب که مترو تهران توان صدورخدمات فنی به کشورهای همسایه را دارد، تاکید کرد: مطالعات مترو تهران کامل است و در آن از تکنولوژی روز دنیا استفاده می شود، به طوری که در این رابطه از مشاورین درجه یک نیز استفاده می شود.

مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false