پاسخ وزارت بهداشت به درخواست بهمن کیارستمی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، دکتر ایرج حریرچی درباره درخواست بهمن کیارستمی مبنی بر اطلاع از فرایند و مراحل اولیه درمان عباس کیارستمی گفت: درباره ی پرونده آقای کیارستمی و رسیدگی قضایی به آن، مسئولیت اصلی با محکمه قضایی است که شکایت به آن انجام شده و دادگاه رسیدگی در نظام پزشکی نیز مسئول است و خود این دوستان باید اعلام نظر کنند. به هر حال ما پیگیر سلامت آقای کیارستمی در آن زمان بودیم و اقدامات متعددی هم انجام دادیم و بعد از فوت ایشان هم پیگیری‌های لازم را انجام دادیم.

وی تاکید کرد: به نظر من باید دو نکته در این پرونده مورد توجه قرار گیرد؛ اول این که اطلاع رسانی در این زمینه باید از سوی مراجع مسئول بیشتر باشد تا بتوانند افکار عمومی را به خوبی توجیه کنند. نکته دوم این است که تاخیر زیاد در پیشبرد پرونده‌های خاص، مشکل را پیچیده‌تر می‌کند. در عین حال ما نمی‌توانیم در این زمینه اعلام نظر کنیم؛ چرا که صلاحیت آن بر عهده دستگاه‌های مرتبط است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که به طور کلی در صورت درخواست خانواده ی فرد مبنی بر دریافت اطلاعات پرونده و مراحل درمان آیا باید این توضیحات به خانواده ارائه شود گفت: بدوناینکه به این پرونده خاص اشاره کنم می گویم که طبق قوانین و اصول اخلاقی متعدد تمام اطلاعات درمانی و اقدامات انجام شده باید به اطلاع خانواده فرد بیمار و وکیل او برسد.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false