پارلمان اروپا درباره ایران واقع‌بین باشد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ بهرام قاسمی در واکنش به تصویب سند راهبردی "استراتژی اتحادیه اروپایی در قبال جمهوری اسلامی ایران پس از توافق هسته‌ای" در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، برخی نکات مطرح در این سند را مثبت و بخش‌هایی از آن را غیرواقعی و متاثر از تبلیغات سوء محافل ضد ایرانی دانست.

وی در ارزیابی خود از این قطعنامه پارلمان اروپا گفت: نکات امیدوارکننده‌ و مثبتی در این قطعنامه وجود دارد که می‌تواند به گسترش روابط ایران و این اتحادیه کمک کند و افق جدیدی را در روابط دوجانبه بگشاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در عین حال افزود: اما در متن این مصوبه مواردی به ویژه در زمینه وضع حقوق بشر در کشورمان وجود دارد که با واقعیات‌ موجود مطابقت ندارد و بخشی از آن متاثر از تبلیغات سوء محافل ضد جمهوری اسلامی ایران است‌.

وی همچنین درباره تاثیر نکات منفی مصوبه پارلمان اتحادیه اروپا بر آینده روابط کشورمان با این اتحادیه عنوان کرد: با آنکه مصوبات پارلمان اروپایی جنبه توصیه‌ای دارد، اما بهتر است با واقع‌بینی بیشتر و آینده‌نگرانه‌تر باشد.

قاسمی تاکید کرد: از نمایندگان پارلمان اروپایی و اعضای کمیته روابط خارجی آن پارلمان انتظار داریم با واقع‌بینی هرچه بیشتر به اینگونه مسایل توجه کنند و از پرداختن به موضوعات نادرست و غیر واقع‌بینانه که از طریق محافل ضد ایرانی القا می‌شود، با هوشیاری بپرهیزند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره چشم انداز گفتگوهای حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا با وجود ادامه رویکرد گذشته این اتحادیه در قبال کشورمان هشدار داد: درحالی‌ که قراراست این گفتگوها در آینده نزدیک برگزار شود، این موضع‌گیری‌ها سوال‌برانگیز و غیرسازنده است، هیچ کمکی به ارتقای گفتمان حقوق بشری نمی‌کند و به شائبه دخالت در امور داخلی کشورمان دامن می‌زند.

وی همچنین درباره زمان آغاز گفتگوهای حقوق بشری کشورمان با اتحادیه اروپا گفت: هنوز تاریخی برای آغاز این گفتگوها تعیین نشده است.

منبع: مهر

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false