ویژگیهای یک دندانپزشک خوب در تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ویژگیهای یک دندانپزشک خوب در تهران

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر برای انتخاب یک دندانپزشک خوب در تهران پیشنهاد می کنیم که در انتخاب خود دقت لازم داشته باشید تا علاوه بر صرف زمان و هزینه زیاد دندانپزشکی مجبور شوید هر چند وقت یکبار دندانپزشک خود را عوض کنید .معمولا دندانپزشکی محیط پر استرسی است و مراجعه بار اول هم پر استرس ترین جلسه دندانپزشکی است. علاوه بر این دندانپزشکی که سالیانه تحت نظر آن بوده اید به تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی شما آگاه است ، چگونگی برخورد با شما و نحوه کاهش استرس شما را می داند و در مجموع میداند که با چه شرایطی برخورد دارد.

نکات طلایی برای انتخاب دندانپزشک خوب

در مورد انتخاب یک دندانپزشک خوب و خبره باید بیان کنیم که اگر برای داشتن دندانهای زیبا، به دنبال دکتر دندانپزشکی زیبایی می گردید؛ همیشه به پیشینه و کارهای قبلی دندانپزشک خود مراجعه کنید. سابقه دندانپزشک در زمینه کارهای زیبایی دندان میتواند راهنمای شما برای پیدا کردن بهترین دندانپزشک زیبایی باشد.

شهر و منطقه محل سکونت، به طور مثال دندانپزشک خوب در تهران یا بهترین دندانپزشک تهران. حتی در شهری مثل تهران هم نمیتوان فقط به این موضوع اکتفا کرد که بهترین دندانپزشک شهر کیست ؟! بلکه دسترسی آسان از محل کار یا زندگی شما نیز از اولویت بالایی برخوردار است. به طور مثال به دنبال دکتر دندانپزشک خوب در غرب تهران یا شرق تهران بگردیم.

طول عمر اصلاح طرح لبخند
روش های دندان پزشکی زیبایی علاوه بر هزینه اصلاح طرح لبخند بالا ، نیازمند مراقبت منظم از بهداشت دهان است و ممکن است نیازمند انجام اقدامات مربوط به نگهداری دندان ها در طول زمان باشد. برای مثال، سفید شدن دندان ها باید هر چند وقت یک بار به منظور حفظ سفیدی و روشنی دندان ها انجام شود. همچنین روکش های پرسلین ممکن است تراشیده شده یا دچار شکستگی شوند و به این ترتیب نیاز به جایگزینی و تعویض داشته باشند. زیبایی دندان با کامپوزیت دائم می تواند لک شده و نیازمند اصلاح یا تعویض باشد. روکش دندان معمولاً نیازمند جایگزینی در هر 10 تا 15 سال است. بهبود وضعیت لبخند لثه ای نیز می تواند نیازمند اصلاح اقدامات اصلاحی انجام شده با گذشت زمان باشد. در ضمن برای اطلاع دقیق از هزینه اصلاح طرح لبخند باید با پزشک مشورت نمایید.

اهمیت رشته دندانپزشکی زیبایی
اگر بخواهیم دندان های خود را که دچار آسیب شده اند و یا به طور طبیعی با وضعیت بدی در کنار هم قرار گرفته اند، اصلاح کنیم، ما نیاز به استفاده از روش های دندانپزشکی زیبایی داریم.
در دندانپزشکی زیبایی که شاخه ای جدا از دندانپزشکی است، زیباسازی دندان ها و لبخند از اهداف اصلی این نوع درمان ها می باشد. با توجه به افزایش روزافزون تقاضاها و محبوبیتی که زیبایی های دندان و لبخند در طول 50 سال اخیر پیدا کرده است، این رشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و به همین خاطر در این زمینه پیشرفت های خوبی برای ارتقای سطح زیبایی و سلامت دندان ها ایجاد شده است.

مدت زمان درمان در دندانپزشکی زیبایی
مدت زمان هر یک از روش هایی که دندانپزشکان زیبایی بنا بر صلاحدید خود و میزان مشکلات بیمار خود به کار میگیرند متفاوت می باشد .بعضی از این روش‌ها یک درمان زیبایی یک روزه هستند و برای اصلاح نقص‌های جزئی مانند لب پر شدگی کاربرد دارند. بعضی از این درمان‌ها پیچیده‌ترند و نیاز به مشاوره و بررسی دقیق و همکاری با لابراتوار تخصصی برای ساخت ترمیم‌ها دارند. ساخت ترمیم‌هایی مانند ونیر پرسلینی در لابراتوار معمولاً دو تا سه هفته طول می‌کشد. قالب و عکس‌های گرفته شده از دندان‌ها به لابراتوار فرستاده می‌شود تا ترمیم به صورت سفارشی و دقیق مطابق با شرایط خاص بیمار تهیه شود. بیمار در مدت زمان انتظار برای آماده شدن ترمیم دائمی از ونیر، پل دندانی یا روکش موقت استفاده می‌کند. بیمار پس از ساخت ترمیم دائمی و ارسال آن به کلینیک دندانپزشکی به دندانپزشک زیبایی مراجعه می‌کند تا ترمیم نهایی در جای خود قرار داده و ثابت شود.

فواید ارتودنسی
با تاکید بر موارد بالا، تمیز کردن دندان‌های کج و دندان‌هایی که در جای درستی قرار نمی‌گیرند، بسیار سخت‌ است. بنابراین کسانی که دارای ناهنجاری دندانی یا مال‌اکلوژن هستند، بیشتر در معرض خطر پوسیدگی و تخریب دندان و پیوره یا عفونت لثه قرار دارند. همچنین این عارضه، موجب وارد آمدن فشار بیش‌ازحد بر روی عضلات جونده شده که درنهایت موجب بروز سردردهای شدید و سندرم اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی و گردن می‌شود. درنتیجه، از فواید ارتودنسی می‌توان به داشتن دهانی سالم، ظاهری زیبا و افزایش طول عمر دندان‌ها اشاره کرد.

چگونه بفهمیم به ارتودنسی نیاز داریم؟
اگر هرکدام از شرایط زیر را دارا هستید، می‌بایست به پزشک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.
• اوربایت: حالتی که دندان‌های بالایی در ردیف جلو، بیش‌ازحد از دندان‌های پایینی جلوتر قرار دارند.
• آندربایت: حالتی که دندان‌های بالا بیش‌ازحد عقب بوده یا دندان‌های پایین بسیار جلو قرار دارند.
• کراس‌بایت: دندان‌ها در هنگام روی‌هم قرار گرفتن به هم فشار وارد می‌آورند و دندان‌های بالا در هنگام غذا خوردن به‌صورت عادی بر روی دندان‌های پایین قرار نمی‌گیرند.
• اپن بایت: یک فضای خالی بین دندان‌های بالا و پایین قرار دارد.
• فضای کم میان دندان‌ها: فرد فک باریکی دارد و فضای کافی برای تمامی دندان‌ها موجود نیست.
• نامتقارن بودن دندان‌ها: وقتی دندان‌های بالا با دندان‌های پایین تطابق ندارند و در زمان بسته بودن دهان فرد، دندان‌ها دیده می‌شوند.
• دندان‌های جلوآمده: به‌طورکلی دندان‌های فرد، جلوتر از حد معمول قرار دارند.
• فضای اضافی بین دندان‌ها: در بین دندان‌ها، شکاف یا فاصله افتاده است.
انجام ارتودنسی، دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد؛ اما در این بخش به معمول‌ترین آن‌ها پرداختیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false