ویزای ۵ ساله یا مولتیپل کانادا چیست؟ - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ویزای ۵ ساله یا مولتیپل کانادا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر ویزای مولتیپل کانادا ، ویزای ۵ ساله‌ای است که دولت کانادا از سال ۲۰۱۵، برای بیشتر درخواست‌کنندگان ویزای توریستی کانادا صادر می‌کند. شاید شما نیز متقاضی ویزای کانادا باشید، اما راه‌‌های اخذ آن را نمی‌دانید. و نیز با اطلاعات غلطی که متاسفانه برخی از آژانس های مسافرتی و مهاجرتی، به علت نداشتن اطلاعات کافی، ممکن است به شما بدهند، دچار اشتباه و یا سردرگرمی شده‌ باشید و یا ممکن است تا برای اخذ ویزای مولتیپل کانادا از شما درخواست وجه بسیار بالایی کنند. در اینجا سعی دارد تا با دادن اطلاعات صحیح در این مورد، شما را در برداشتن گامی صحیح در این راه یاری رسانیم تا به علت نداشتن اطلاعات کافی در این مسیر، مجبور به پرداخت هزینه‌های هنگفت و سرسام‌آوری برای ویزای ۵ ساله کانادا نشوید.

نکاتی که در اخذ ویزای کانادا از اهمیت ضروری برخوردار است و کوچکترین اشتباهی در آن، به راحتی منجر به رد درخواست تقاضای شما (ریجکتی ویزای کانادا) از سوی سفارت کانادا خواهد شد. در نظر داشته باشیدکه با ویزای مالتیپل کانادا، شما حق کار و تحصیل در خاک کانادا را نخواهید داشت.
اگر شرایط زیر در مورد شما به صورت کامل صدق کند، موفق به اخذ ویزای ۵ ساله کانادا (توریستی) خواهید شد. دقت کنید صدور ویزا به تنهایی برای ورود به خاک کانادا کافی نسیت. هنگام ورود، افسر گمرک یا اداره مهاجرت از شما سوالاتی خواهند پرسید تا مطمئن شوند تا همچنان شرایط فوق را دارید، و قصد ماندن بیش از مدت مقرر را نخواهید داشت. دقت کنید در هر سال تنها ۶ ماه حق اقامت در خاک کانادا را خواهید داشت. پس از ۳ ماه اقامت در خاک کانادا، شما باید به مدت ۱۵ روز خاک کانادا را ترک کنید و بعد از مدت مقرر، اجازه دارید تا ۳ ماه بعدی در خاک کانادا اقامت داشته باشید. با ویزای ۵ ساله کانادا تا ۵ سال، شما می‌توانید به این رویه و بدون نیاز به ویزای مجدد، در خاک کانادا رفت و آمد کنیم.

۱) پر کردن دقیق فرم اپلیکشین ویزای کانادا:
دقت شود که فرم اپلیکیشن ویزای کانادا، ۱۴ صفحه است. هر یک از بندهای خواسته شده در این فرم باید به دقت پر شود. کوچکترین اشتباهی در پر کردن این فرم، به راحتی می‌تواند منجر به رد درخواست ویزای مالتیپل کانادا شما شود. پر کردن این فرم را بسیار جدی بگیرید دقت کنید این فرم باید به فرانسه و یا انگلیسی پر شود. برخلاف فرم اپلیکیشن ویزای شینگن، این فرم راهنمای فارسی ندارد.
نکته: دقت کنید که از شما در سفارت کانادا، به غیر از انگشت‌نگاری هیچ مصاحبه‌ای صورت نخواهد پذیرفت. اینجاست که این اهیمت نحوه پرکردن فرم ویزا بر شما آشکار خواهد شد.

۲) تعیین واضح هدف از سفر به خاک کانادا:
افسری که پرونده شما را بررسی می‌کند، باید به راحتی متوجه شود تا برای چه دلیل موجهی قصد مسافرت به خاک کانادا و اخذ ویزای آن را دارید. از انگیزه‌های موجه برای سفر به خاک کانادا، می‌تواند دیدار از اقوام، دوستان، آشنایان، شرکت در سمینارهای علمی یا یک جلسه کاری باشد. انگیزه شما برای سفر به کانادا هر چه باشد، باید افسر ویزا را متقاعد کند دلایل سفر شما کاملا مشخص است و البته نکته مهم‌تر، شما دلایل کافی برای بازگشت به کشورتان را دارید و به هیچ عنوان قصد اقامت و ماندن در خاک کانادا را نخواهید داشت.

۳) داشتن استطاعت مالی کافی:
شما باید ثابت کنید که در طول اقامت در خاک کانادا، به راحتی می‌توانید هزینه‌های خود و تمامی افراد تحت تکفل خود را به راحتی پرداخت کنید. لطفا دقت کنید که سفارت کانادا، در این مورد هیچ نرمشی ندارد. پس اگر، موجودی حساب بانکی شما، مبلغ کافی نیست، سفر را به تعویق بیندازید.
شما باید پرونده خود را طوری تنظیم کنید که وابستگی‌های عمیق عاطفی و مالی را به کشور خود نشان دهید.
دلیل موجه دیگر، کثیرالسفر بودن شماست. اینکه با وجود سفرهای بسیار، همواره به کشور خود در زمان مشخص، بازگشته‌اید، دلیل بسیار محکمی بر این است که شما به کشور خود وابستگی عمیقی دارید.
برای نشان دادن وابستگی مالی، شغل شما و فعالیت‌های اقتصادی شما، می‌تواند دلیل بسیار موجهی برای این مهم باشد. مبتکر باشید و هر نوع فعالیت اقتصادی و یا سندی که وابستگی مالی شما را به کشورتان اثبات می‌کند، به افسر ویزا نشان دهید.

مدارک لازم برای ویزای ۵ ساله کانادا (ویزای مولتیپل)
برای اطلاع از فرم ها و مدارک مورد نیاز به صفحه ویزای مولتی کانادا وبسایت آژانس پرواز آرام آبی مراجعه کنید.
منبع: وب سایت آژانس پرواز آرام آبی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false