وقتی روزنامه را تهدید می کنند/ «کسایی زاده» را اخراج کنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
وقتی روزنامه را تهدید می کنند/ «کسایی زاده» را اخراج کنید!

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده: تیرماه 1397 در یکی از روزهای گرم تابستان ساعت حدود 12 شب بود و من 2 ساعتی بود که از دفتر روزنامه به خانه آمده بودم. سیاست چیدمان صفحه یک همانند شب های دیگر بخشی از تخلفات شهرداری تهران و احمال کاری برخی مدیران شهرداری بود. یکی دیگر از تیترهایم هم در مورد تعداد دختران مجردی بود که از بهزیستی توانسته بودند فرزند اختیار کنند.

همان ساعت مدیرمسئول با من تماس گرفت و از برخی تیترها و چیدمان صفحه یک گلایه تندی داشت. وقتی موضوع را جویا شدم گفت که از وزارت ارشاد تماس گرفتند و گفتند به دلیل انتشار این اخبار حق انتشار ندارید؟ خیلی تعجب کردم چون عنوان مجرمانه ای در تیترها و خبرها نبود و ارشاد هم حقی ندارد الکی روزنامه ای را تهدید کند. یا باید از سوی دادستان تهران باشد و یا هیات نظارت بر مطبوعات و غیره … خلاصه شبم تلخ شد و کمی اعصابم بهم ریخت.

توصیه شد این موضوع را به کسی نگویم اما برخی مدیران شهرداری تهران و برخی افرادی که رانت هایشان لو رفته بود فشار آورده بودند که من را از سردبیری روزنامه بردارند. به مدیرمسئول گفتم نگرانی ندارد. وقتی خودم 3 بار استعفا دادم و گفتم که تمایلی ندارم سردبیر روزنامه صدای اصلاحات باشم چون دستم بسته است و حقوق نمی گیرم زیر فشار باشید. سریعا بگوئید صبح دنبال کارهای اصلی خبرنگاری می روم. اما مدیر مسئول گفت من از تمامی تیترها دفاع کردم و شما به کارتان ادامه بدهید.

خلاصه دلخوری من از این بود که چرا این مملکت به جایی رسیده که یک مدیر بدون رعایت قانون مطبوعات به خودش اجازه بده تماس بگیره و روزنامه ای را برای تیتری که انتقاد به عملکرد شهرداری تهران است تهدید کند. آن هم بهانه های مسخره و واهی … اگر این قانون مجری داشت قطعا این مدیر به زندان و شلاق محکوم می شد اما چون فقط قانون داریم گردن کلفتی هم دیده می شود.

آن شب توی کانال آموزش خبرنگاری نوشتم در ایران هیچ وقت نمی توانید خبرنگار حرفه ای شوید و باید همیشه کارگر رسانه بمانید. و این پیام برای خبرنگاران تازه کار سخت و سنگین بود.
البته من در عالم مطبوعات کسی نیستم که حالا بخواهند اینطور برخورد کنند و همین برای من تعجب آور بود. ولله برخی هرکاری می کنند و دستشان در جیب دولت است و از همه طرف رانت دارند زندگی می کنند. حساب بانکی ما را چک کنند قطعا از طرف ارشاد به کمیته امداد معرفی می شوم.

 

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false