وضعیت «نماز» در رسانه ها و خبرنگاران اسفبار است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
وضعیت «نماز» در رسانه ها و خبرنگاران اسفبار است

سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار می گوید: حداقل در 10 رسانه کشور کار کردم و ده ها رسانه هم تردد داشتم و به جرات می توانم بگویم در صنف خبرنگاران توجه به نماز مناسب نیست.

وقتی خبرگزاری مهر بودم با اینکه این رسانه متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بود اما در وقت اذان نمازخانه اکثراخالی بود. نمی توان گفت چون خبرنگاران ماموریت هستند یا در حال انجام مصاحبه هستند خالی بوده چون می دیدم که بسیاری از همکاران توجهی به نماز نداشتند. البته مهم نیست دوستان خوششان بیاید یا نه هدف من از بازگو کردن این مهم این است که نماز شاکله و ستون دین هر مسلمانی است. وقتی خبرنگاری نماز نمی خواند یا کاهلی می کند در سایر اموراتش هم امکان سستی وجود دارد. تعجب من از تیم گزینش خبرگزاری این بود که چطور به این موارد بی توجه بودند و به سیاست زدگی خبرنگار که در تیم آنها است یا نه بیشتر توجه می کردند.

خودم هم امامزاده نیستم و من هم مثل سایر همکاران بی توجهی هایی نسبت به نماز اول وقت داشتم و بارها و بارها در این شغل نمازهایم قضا شده که تاثیراتش را هم در کارم دیدم.

روزنامه تابناک هم وقتی کار می کردم یک نمازخانه زیر راه پله داشت که فقط جای یک نفر بود و با بدبختی نماز می خواندیم که البته برخی چپ چپ نگاه می کردند.

نماز در باشگاه خبرنگاران هم همین وضعیت را داشت و گروهی از خبرنگاران جوان توجهی به این مهم نداشتند. نمی شود اینها را انکار کرد و نگفت چون تمام بدبختی ما در کشور حفظ ظاهر و پوسته دین است.

خبرنگارانی که به نماز بی توجهی می کنند و ایمان درستی ندارند قلمشان هم امکان آلوده شدن دارد و چشمهایشان به روی خیلی مسائل بسته می شود چون به فکر معیشت و نان به هر نحوی هستند که این درست نیست. خبرنگار باید ایمان به خدا داشته باشد و توکل کند و از چیزی نترسد و نماز موجب جلوگیری از منکر و فساد می شود هرچند نمازخوان هایی هم داشتیم که پیشانی پینه بسته دارند و در زندانند چون ویل للمصلین هستند.

در هر حال نماز در رسانه ها مورد توجه قرار نگرفته و ستاد اقامه نماز هم در این مهم ورود نداشته است. شاید اگر طرح پژوهشی در مورد تاثیر نماز درست در کار خبرنگاری انجام شود به نتایج جالبی دست پیدا خواهند کرد. گفتم پژوهش یاد هفته پژوهش افتادم چیزی که در نهادهای مثلا ترویج اسلام و نماز به آن توجهی ندارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false