هشدار اصلاح طلبان در مورد اقدامات آذری جهرمی| آقای روحانی لطفا کنترل کنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
هشدار اصلاح طلبان در مورد اقدامات آذری جهرمی| آقای روحانی لطفا کنترل کنید!

پایگاه خبری جامعه خبر| گزارش روز سیاسی| محمدجواد آذری جهرمی جوان دهه شصتی که با مدرک تحصیلی صنعت برق به دلیل حضور در وزارت اطلاعات و فعالیت در بخش امنیتی سیستم های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات با لابی محمود واعظی بعنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم معرفی شد.

در حالی که اصلاح طلبان تصور می کردند ورود یک وزیر جوان به کابینه می تواند فشارهای رسانه ها مبنی بر کابینه پیرمردهای دولت روحانی را کم کند همانند ورود زنان به کابینه (ابتکار-جنیدی- ملاوردی) این کار میسر نشد و مسیر وزیر بی تجربه تغییر کرد.

فعالان فضای مجازی می گویند فعالیت‌های جهرمی همیشه ارتباطی به وزارت ارتباطات ندارد و همین بی ارتباطی باعث شده رسانه‌ها، وی را در تدارک برای معرفی خود در انتخابات پیش‌رو بدانند. فعالیت جهرمی در شبکه‌های اجتماعی، به ویژه توئیتر، اخیر با جواب دادن به توییت‌های ترامپ رئیس جهمور آمریکا و حتی اکانت فارسی وزارت خارجه اسرائیل، هم بخشی از حاشیه های این وزیر را می توان عنوان کرد اما حالا آرام آرام صورت دیگر آقای وزیر نمایان شده که دارد این مهره را بعنوان یک شخصیت نفوذی در تیم اصلاحات تبدیل می کند.

اگر شهروندان ایرانی و سیاستمداران کارکشته به یاد داشته باشند در رای اعتماد به آذری جهرمی مطالبی عنوان شد که قابل تامل است و نتیجه آن را امروز مشاهده می کنیم.

افشاگری خانم مدیر بر علیه وزارت ارتباطات

نمایندگان مخالف جهرمی در جلسه رای اعتماد چه گفتند؟

پورمختار: جهرمی فردی پنهان کار و بدون شفافیت است. چرا آقای جهرمی در فرم مشخصاتی که به مجلس داده نوشته دانش آموخته فلان رشته تحصیلی … چرا ننوشته در چه مقطعی درس خوانده است؟ این یعنی عدم شفافیت… چطور فردی که در یک وزارتخانه فقط 7 سال سابقه دارد می تواند وزیر شود؟ *خواهش داریم وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات 2 تبدیل نکنید.

قاضی پور: آیا فردی که دارای لیسانس قدرت است توانایی انجام امور تخصصی مربوط به وزرات ارتباطات را دارا است. تعداد زیادی فارغ التحصیل و دکترا در حوزه مربوط به ارتباطات داریم. لیسانس قدرت چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ طرح های مربوط به خطوط انتقال یا دیتا انجام نشده و عملکرد آذری جهرمی هم خوب نبوده است. حتی در خرید و فروش مناقصه هم کاری انجام نشده در حالیکه اگر مناقصه برگزار شد قیمت اینترنت کاهش می یافت. آقای آذری جهرمی در مبارزه با قاچاق ترافیک چه کاری انجام داده اید؟ شما جزو هیأت مدیره رایتل بودید. چه کار کرده‌اید؟ مگر غیر از این است که ورود به حریم خصوصی انجام شده است.به شما می گویند پدر تلگرام، گفته شده سرورهای تلگرام به ایران آمده، کجا است که این موضوع دیده نمی شود. شما مشکل تلگرام را چگونه حل کرده اید؟*شما با وزیر شدن می خواهید سیاست واعظی را اجرا کنید یا اینکه می خواهید سیاست های بالادستی را اجرا کنید؟

البته در این گزارش نمی خواهیم وارد بحث شنودها و حاشیه های امنیتی اطلاعاتی آذری جهرمی شویم چون این بحث نیاز به حضور خود وی و افراد مرتبط دارد تا از خود دفاع کنند. ما در این گزارش آنچه که می بینیم و مستنداست را می نویسیم.

آذری جهرمی را می توانیم یک جوانی عنوان کنیم که در تیم و گعده نخبگان کشور در حوزه فن آوری و ارتباطات جایگاهی ندارد و همچنین در جرگه تیم های سیاسی مانند اصولگرا و اصلاح طلب هم نمی گنجد و کاملا با هدفی خاص و ارتباطاتی خاص تر یک مرتبه بر کرسی وزارت نشسته است. او به خوبی می داند که دیگر چنین شانسی به او رو نمی کند و بعد از وزارت باید از عالم سیاست خداحافظی کند برای همین تمام تلاش خود را می کند تا همانند محمود احمدی نژاد با اقدامات پوپولیستی جایگاهی در میان گروهی از مردم زرد پرست بازکند.

اقدامات نابخردانه و سوء مدیریت ها و اظهارات نا سنجیده این وزیرجوان صدای دادستان کل را برای نخستین بار در برابر یک وزیر بلند کرد.

انتقاد تند دادستان کل کشور به عملکرد آذری جهرمی| چرا مناظره نمی کنی؟

دادستان کل کشور گفته است: مسئولیت فضای مجازی مستقیما برعهده وزارت ارتباطات است، چرا که بیشترین مسائل به اختیارات این وزارتخانه برمی‌گردد و بنده به عنوان مدعی‌العموم از وزیر ارتباطات سؤالی دارم. فریاد را کجا بزنیم؟ رهبری، مراجع عظام، دستگاه قضا و عامه مردم می‌خواهند به این فضا رسیدگی شود، چرا کوتاهی می‌کنید؟ از وزیر ارتباطات می‌خواهم با حضور یک کارشناس که معرفی می‌کنم به تلویزیون بیاید و پاسخ بدهد که چرا نسبت به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که خواسته رهبری است عملی نکرده و چرا مصوبات شورای عالی مجازی را اجرایی نمی‌کند؟

ماجرای لب تاب های آقای جهرمی به دفتر رئیس جمهور

اما این روزها موضوع لب تاب ها چهره دیگری از جهرمی پوپولیست را نشان داده است. ظهر روز سه شنبه دوم مهر ماه 98 خبری منتشر شد که طی آن از اهدای ۲۰۰ لپ تاپ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دفتر ریاست جمهوری خبر داده بود. خبر حکایت از ‌‌‌اهدای بی ضابطه ۲۰۰ لپ تاپ توسط آذری جهرمی به دفتر رئیس جمهور داشت، یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری به تازگی طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات درخواست خرید لپ تاپ برای تجهیز سالن‌های جلسات ریاست جمهوری را مطرح کرده است. آذری جهرمی هم بدون لحاظ بودجه‌های در اختیار خود و نیز اعتبارات مصوب ابلاغی برای اموری چون تجهیز و خرید تجهیزات، به شرکت ارتباطات سیار ایران ابلاغ کرده است تا ۲۰۰ دستگاه لپ تاپ را برای دفتر رئیس جمهور خریداری و ارسال کند.

بر اساس مستنداتی که در اختیار یکی از مراکز نظارتی قرار گرفت، این خرید با توجیه صرفه جویی در کاغذ و چاپ و “رویکرد سبز در توسعه پایدار” صورت گرفت و با پیگیری ها و دستور تسریع حوزه وزارتی ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از این تجهیزات از یکی از شرکت های خصوصی خریداری و نیمی از آن هم به صورت نقدی از بازار تهیه شد. به دنبال انتشار این خبر محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر دیروز چهارشنبه سوم مهر ماه در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران این خبر را تکذیب کرد و گفت: « من به یاد ندارم که به نهاد ریاست جمهوری یا جای دیگری لپ‌تاپ هدیه داده باشم. »

پس از انتشار این خبر، متن نامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای مجازی منتشر شد و با وجود آنکه وزیر، موضوع اهدای لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری را به یاد نمی‌آورد اما مستندات از انجام این کار حکایت داشت. با انتشار این عکس، توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در جمع خبرنگاران و با تکذیب این موضوع منتشر شده بود، دیگر قانع کننده نبود. لذا جهرمی، ساعت ۲۰ به صورت زنده با کاربران در اینستاگرام گفت‌وگو کرد و از این تریبون برای توضیح درباره نامه استفاده کرد. در این گفت‌وگو که به موضوع دلایل کندی شبکه تلفن همراه در دو هفته اخیر مربوط می‌شد، جهرمی گریزی نیز به موضوع لپ تاپ‌ها زد، اما گفته‌های وزیر اینجا متفاوت‌تر از گفته‌هایش در جمع خبرنگاران شد و گویا نامه را به خاطر آورد چرا که درباره اهدای لپ تاپ به دفتر ریاست جمهوری گفت: درباره موضوع اهدای تجهیزات به نهاد ریاست جمهوری این توضیح را می‌دهم که مدیر مربوطه در نهاد ریاست جمهوری نامه‌ای به شرکت همراه اول ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرد که با توجه به نوسازی خدمات رایانه‌ای نهاد ریاست جمهوری، همراه اول به صورت اسپانسری، تعدادی لپ‌تاپ در اختیارشان قرار دهد.

اما سوال این است که اقدامات آذری جهرمی چقدر می تواند به دولت حسن روحانی و در کل به اصلاح طلبان ضربه وارد کند؟ آیا اصلاح طلبان و اعتدال گرایان به این موضوع فکر کرده اند؟

سر سوزنی اعتقاد ندارم که آقای آذری جهرمی شایستگی ریاست جمهوری ایران را داشته باشد

علی اصغر شفیعیان مدیرمسئول سایت خبری انصاف نیوز و فعال اصلاح طلب که از حامیان میرحسین موسوی محسوب می شود گفته است: در دیداری که با جهرمی داشتیم به او گفتم روی این برند وزیر جوان برای انتخابات ۱۴۰۰ نباید خیلی کار کرد چرا که هر گونه ناکارآمدی به اسم کل جوان‌های کشور تمام می‌شود. البته ایشان گفتند کاندیدا نمی شوند و برنامه ای ندارند که من باور نکردم. من سر سوزنی اعتقاد ندارم که آقای آذری جهرمی شایستگی ریاست جمهوری ایران را داشته باشد. هم از لحاظ تجارب و هم از لحاظ دیگر؛ برای ایشان ریاست جمهوری بسیار زیاد و زود است.

برخی اقدامات آبرویی برای اصلاحات نمی گذارد

سید هادی کسایی زاده سردبیر سابق روزنامه صدای اصلاحات می گوید: اصلاح طلبان چند دسته شدند و مدیریت واحدی ندارند و همین گل آلود شدن آب موجب شده تا بررسی دقیق و حساب و کتابی در دیدگاه ها و عملکردهای سیاسی وزرا و مسئولان به اصطلاح اصلاح طلب نباشد. اگر حزب یا تیم قوی و مدیریت درستی در اصلاحات بود افرادی مانند آذری جهرمی را می خواستند و برای تک تک کارها و حرف ها و عملکردهایش بازخواست می کردند چون شکست و تخریب او حزب و جریانی را به شکست می برد.

یکی از اعضای اصلی شورای اصلاح طلبان در مورد اقدامات آقای آذری جهرمی گفته است: این آقا اصلا اصلاح طلب نیستند و این شورا او را تائید نمی کند. اینکه از کجا و به چه طریقی وارد دولت شده پاسخش با آقای روحانی است. اینکه اقدامات ایشان اصلاحات را تخریب کند بعید می دانم اما در هرحال هر اقدام دولت روحانی بازخودش به اصلاحات ضربه می زند و باید کنترل کنند.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false