«هادی رضوی» آزاد شد| سایر محکومان درجه2و3 زندانند؟! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
«هادی رضوی» آزاد شد| سایر محکومان درجه2و3 زندانند؟!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جامعه خبر هادی رضوی از متهمان پرونده بانک سرمایه که به تحمل ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و رسما برای تحمل محکومیت به زندان منتقل شده بود (بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه مبنی برمرخصی زندانیان برای پیشگیری از شیوع کرونا) آزاد شد. این در حالی است که برخی از متهمان دیگر این پرونده که محکومیت کمتری دارند همچنان در زندانند. چه کسی برای آزادی رضوی دستور صادر کرده است؟ او چه قدرتی دارد؟ که جای تامل است…

رضوی یکی از دریافت کنندگان تسهیلات از بانک سرمایه بود که موفق شده از طریق شرکت‌های آینده‌سازان و ره‌پویان کوثر ۶۰ و ۲۰ میلیارد تومان به نام شرکت‌های فوق و بدون تودیع وثیقه تسهیلات دریافت کند و از طریق شرکت شایگان تجارت آتیه با ۳ فقره ضمانت‌نامه، ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدون اعتبارسنجی و تودیع وثیقه دریافت کند و اقدام به خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران کرده و سپس در بازار به فروش رسانده و بانک مذکور را با چالش جدی مواجه کرده است.

همچنین سید محمد هادی رضوی اقدام به خرید چندین ملک در نقاط مرغوب تهران کرده است که ملک موسوم به صبا را در خیابان اندرزگو به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان خریداری کرده است و در اسفندماه سال ۹۴ قصد داشته تا از طریق گران‌نمایی بدهی خود را به بانک سرمایه تسویه کند و در این خصوص از شخصی به نام محسن پارسائیان کمک می‌خواهد و کارشناسان فوق پیرو تبانی به میزان بیش از ۴ برابر ارزش واقعی ملک را ارزیابی می‌کند، در حالیکه چند ماه پیش از ارزیابی از قبال تسهیلات بانک سرمایه این ملک را خریداری کرده بود و برای خوش خدمتی محسن پارسائیان، ۳۰۰ میلیون تومان پاداش به وی پرداخت کرده است.

متهم سید هادی رضوی ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار بوده و از طریق گران‌نمایی ملک مذکور به مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان، از بانک سرمایه ۵ میلیارد تومان طلبکار شده و چندین چک بابت طلب خود از بانک سرمایه دریافت و بابت طلب خود به شهرداری ارائه کرده است.

متهم رضوی از طریق شرکت آینده سازان ۳ فقره ضمانت‌نامه به میزان ۶۰ میلیارد تومان، ره‌پویان کوثر یک فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، شایگان تجارت آتیه ۳ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مجموعاً با توجه به مراتب فوق ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت‌نامه دریافت کرده است.

در خصوص ملک صبا در خیابان اندرزگو که اقدام به تهاتر کرده است باید گفت که این ملک را حسب ارجاع بازپرس ناحیه ۳۶ تهران به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند و هیأت کارشناسی سازمان بازرسی و کمیته تحقیق و تفحص مجلس ملک را به ۲۶ میلیارد و ۳۰ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند.

متهم سید هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف سفرهای خارجی، خودروهای لوکس و ملک کرده است.

سید محمد هادی رضوی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و آزاد با قرار وثیقه می‌باشد و اتهامات دیگری دارد که در دادگاه صالح رسیدگی خواهد شد.

true
true
true
true
  1. احسان

    خاک یعنی خاک خاک خاک خاک بر سرمان که دزدان آزادند و آزاده ها در پشت قفس

  2. بدبخت بیچاره زاده

    اصلا به ما بدبخت بیچاره ها چه ربطی داره که خوردن و بردن و آزاد شدن؟
    مگر مال ما رو خوردن ؟
    بانک خودشون بوده .کشور خودشون بوده .همینقدر که ماهی چهل و پنج هزار یارانه میدن که از گرسنگی نمیریم .باید خدا را شکر کنیم .

  3. ایرانی

    من در زمان جنگ تحمیلی حدود سه سال در خطوط مقدم جبهه بودم واز هیچ سازمان یا ارگانی چیزی طلب نکرده وظیفه خود می دانم که از کشور دفاع کردم
    اما عده ای که به قدرت وصل می شوند همه گونه رانت وبهره برداری از منابع مالی می‌کنند و درصورت اثبات جرم شاید اندک مدتی در زندان باشند مانند هادی رضوی اما قدرت مالی آنها در همه جا کارساز است
    از پروردگار قادر توانا خواستارم دست رانت خواران وسواستفاده گران را از این مملکت کوتاه کند

  4. سلامی

    با توجه به مجازات های اندکی که برای رانت خواران وسواستفاده کنندگان از منابع مالی کشور واختلاسگران صادر می‌شود موجب شده که عده ای هوس کنند دست به این اعمال زده ومجازات را تحمل کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false