نیمی از فضاهای آموزشی شهر تهران فرسوده هستند/ تلاش برای کاهش 25 درصدی مصرف سوخت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نیمی از فضاهای آموزشی شهر تهران فرسوده هستند/ تلاش برای کاهش 25 درصدی مصرف سوخت

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر علی وطنی مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت نقش معلمان و فرهنگیان در آموزش دانش‌آموزان گفت:‌ ما از دانشگاه شروع نکردیم، بلکه از زیر بنا و آموزش و پرورش شروع به فرهنگ‌سازی کردیم.
وی ادامه داد: اگر آموزش معلمان و سرمایه‌گذاری آنان حتی روی یک دانش آموز که در آینده در مقام تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد اثرگذار باشد، ما رسالت خود را انجام داده‌ایم.
مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی و محیط زیست در ساختمان مدارس خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در کشوری که مقام اول انرژی در جهان را دارد، علم را به فناوری تبدیل کرده و فناوری را تجاری‌سازی کنیم دیگر نگران اشتغال دانش‌آموزان نخواهیم بود.

در ادامه این مراسم محسن بهارلو، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نیمی از فضاهای آموزشی شهر تهران فرسوده هستند، اظهار کرد: در تهران 37هزار کلاس آموزشی وجود دارد که نیمی از آن‌ها در مقایسه با استانداردهای بهینه‌سازی مصرف انرژی، فرسوده محسوب می‌شوند.
وی با تاکید براینکه رفع این مشکل همت مسئولان را طلب می‌کند، خاطرنشان کرد : فرهنگ‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان به موضوع مصرف انرژی بسیار مهم بوده و ضروری است مهارت‌های لازم توسط آنان کسب شود و در این مسیر خلاقیت نیز به کار بندند.

بهارلو اظهار امیدواری کرد، با همراهی سازمان‌های غیر دولتی که محدودیت ارگان‌های دولتی را ندارند و با استفاده از تفکر جمعی و خلاقیت بیشتر و همچنین همکاری آموزش و پرورش شاهد آموزش و تغییر رفتار درباره مصرف بهینه انرژی در میان دانش‌آموزان باشیم.

همچنین پانته‌آ درّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با اشاره به تغییر نظام آموزش کشور گفت: اگر سایه سیستم‌های خارج از آموزش و پرورش تلاش‌های مدرسه را کمرنگ نکند، مدرسه تلاش می‌کند زنجیره موقعیت‌های یادگیری را برای تربیت متوازن دانش آموزان فراهم کند.

آموزش برای توسعه پایدار زمینه ساز آینده بهتر
وی افزود: برای تربیت دانش آموزانی که قرار است مشکلات نسل خود و دیگران را حل کنند، آموزش محیط زیست و بهینه‌سازی مصرف که به طور مستقیم بر ابعاد مختلف زندگی یک فرد تاثیرگذار است، یک نیاز اساسی است.

درّی اظهار کرد: در ساحت عبادی و اعتقادی، صرفه‌جویی یکی از رفتارهای ماست اما تا وقتی که این اعتقاد به رفتار تبدیل نشود، اجرای چنین پروژه‌هایی الزامی است، همچنین در ساحت اقتصادی نیاز داریم تا دانش‌آموزان به بازارهای جدید انرژی فکر کنند. در ساحت سیاسی نیازمند دانش‌آموزان مشارکت‌جو و مشارکت‌پذیر هستیم که نه تنها در سطح کشور که در سطح جهان اثرگذار باشند و در ساحت علمی و فناوری شاهد هستیم که بسیاری از پروژه‌های علمی در دانشگاه‌ها به موضوع محیط زیست و مصرف بهینه انرژی اختصاص یافته اما رفتار دانشجوها در این خصوص در مقاطع قبلی نهادینه می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان کرد: وقتی رفتار تغییر کند و نهادینه شود، شخص می‌تواند به عنوان یک فرد مسئول در کانون خانواده نیز نقش موثری ایفا کند.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، ری و شمیرانات درادامه این همایش با اشاره به لزوم ترویج مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگ‌سازی گفت: نسل آینده باید دنیا را برای زیست خود پایدار کرده و انرژی و سرمایه را برای نسل‌های بعد نیز نگه دارد.

وی تاکید کرد:توجه به توسعه پایدار و آموزش در این بخش بسیار مهم است و متاسفانه در برخی موارد شاهد نادیده گرفتن این موضوع در فضاهای شهری نیز هستیم.
عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:شاید نسل ما دیگر تغییر نکند اما نسل نوجوان و جوان پذیرای آموزش در حوزه توسعه پایدار است تا آینده بهتری را برای کشور رقم بزند.

نسیم شکاری مدیر ملی این پروژه هم در این مراسم به به بهینه سازی انرژی و محیط زیست در ساختمان اشاره کرد و گفت : هدف نهایی از اجرای این طرح ایجاد 25 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان است.

وی در ادامه گفت : این طرح در سه حوزه قوایین و مقررات، اقدامات بهینه سازی و صرفه جویی انرژی و فرهنگ سازی و تغییر رفتار صورت میگیرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false