نقش موثر "NGO" بر فعاليت‌های محيط زيستی/ وجود 354 كانون در پایتخت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

رئيس مركز مديريت محيط  زيست و توسعه پايدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبری جامعه خبر با اشاره به ساخت كانون های محيط زيست در مناطق تهران گفت: به منظور توسعه و مشاركت فعاليت هاي اجتماعي تاكنون 354 كانون محيط زيست در سراي محله شهر تهران به وجود آمده است. هدف اصلي تشكيل اين كانون ها مشاركت مردم براي حل معضلات محيط زيستي در هر محله است.

وي ضمن اشاره به اهداف اين كانون ها اظهار داشت: اين كانون ها با هدف ارتقا سطح دانش كاربردي و مهارتي شهروندان در زمينه محيط زيست و بهره گيري از دانش متخصصان و سازمانهاي مردم نهاد، شناسايي معضلات محيط زيست محله توسط ساكنان محله و اقدام در جهت بهبود وضعيت محله، ايجاد ساختارهاي پايدار اجتماعي در سطح محلات براي بهبود وضعيت محيط زيست و تشكيل شبكه محيط زيست محلات با اتصال كانون هاي محيط زيست، جلب مشاركت آگاهانه و داوطلبانه شهروندان در بهبود وضعيت محيط زيست شهري تشكيل شده اند.

عليپور با با تاكيد بر نقش (NGO) مردمي گفت: ایجاد خانه های محیط زیست با محوریت فعالیت های اجتماعی و فرهنگ سازی در تمام سطوح اقدام موثری است که امیدواریم با مشارکت شهروندان و آموزش هایی که از طریق این خانه ارائه می شود؛ شاهد کاهش آلودگی هوا، کاهش تولید زباله، افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ و حفاظت از منابع زیست محیطی باشیم.

وي در ادامه افزود: هم اكنون يك NGO در منطقه 11 فعال است كه اميدواريم اين موضوع اشاعه پيدا كند به طوری که در هر منطقه و محله شاهد اينگونه  فعاليت هاي مردمي باشيم. مرکز محیط زیست به همراه شهرداری در منطقه 11 تهران يك ساختماني ايجاد كرده تا همه NGO ها ميز داشته باشند و بتوانند از آن فضا برای کارهای خود استفاده كنند و تعامل بیشتری داشته باشند.

عليپور در پايان بيان داشت: اميدوارم با همكاري شهروندان، جلب مشاركت سازمان هاي مردم نهاد( NGO )، كانون هاي اجتماع محور ( CBO)  و از راه آموزش و ارتقاء فرهنگ زيست محيطي جامعه؛ تحولات اساسي در زمينه محيط زيست را شاهد باشيم.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانيد./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false