نقش سازنده رحمانی فضلی در بازگرداندن کارآمدی به مدیریت شهری - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
نقش سازنده رحمانی فضلی در بازگرداندن کارآمدی به مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر بعد از استعفای مسعود نصرتی از شهرداری رشت، شورای شهر این شهر دو شهردار را برای تصدی سمت مدیریت شهری برگزید، اولی از سوی نهادهای نظارتی رد شد و دومی هم بدلیل تعارض سوابقش با آئین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهرداری هنوز نتوانسته است ، از سوی وزارت کشور تائیدیه حکم خود را بگیرد. با این اوصاف گویا شورای شهر رشت باید آماده شود تا ظرف 10 روز از زمان ابلاغ نظر وزارت کشور، نسبت به تعیین شهردار جدید اقدام کند، از اینرو به سراغ دکتر رضا رسولی یکی از اعضای تاثیرگذار شورای این شهر رفتیم تا کم و کیف ماجرا را از وی جویا شویم.

نایب رئیس شورای شهر رشت گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، شهر رشت، شهر باران های نقره ای آماده شکوفایی و پیشرفت همه جانبه است.

رضا رسولی با تشریح اقدامات همه جانبه و حرفه ای شورای شهر رشت در مدیریت بهینه و مردم محور شهری، خاطرنشان کرد: از بدو شروع بکار شورای پنجم ، با نقش آفرینی حرفه ای ، تخصصی و متعهدانه اعضای شورا در کمیسیون ها و همچنین صحن شورا ، مصوباتی به تصویب رسیده و در عمل زمینه تقنینی جهش در مدیریت شهری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به حقوق معوقه کارکنان برخی شهرداری ها در سراسر کشور، تاکید کرد: با اینکه شهرداری رشت مدتی است که به وسیله سرپرست اداره می شود ولی به همت مدیران شهرداری و سیاستگذاری های درست و اولویت بندی شده شورا در این مدت امور به خوبی مدیریت شده است، بطوریکه علاوه بر تکمیل پروژه های عمرانی متعدد همچون بازگشایی دو محور 8 دی و امام علی(ع) ، حقوق کارمندان از سوی شهرداری پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در بیان برخی اقدامات آن شورا یادآور شد: اصلاح ساختاری دفترچه عوارض، اصلاح بنیادین طرح تفضیلی و ایجاد زمینه بهبود ساخت و ساز، مطالعه و اصلاح ارزش معاملاتی، اصلاح و تنظیم بودجه درست و قابل اتکا و… از جمله اقدامت شوراست که زمینه های تقنینی را برای مدیریت کارآمد شهری فراهم کرده است.

رسولی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری رشت تشنه یک شهردار توانمند و حرفه ای است تا زمینه هایی که از سوی اعضای شورا فراهم شده را مورد استفاده قرار دهند تا سال 98 ،سال توام با شکوفایی و جبران عقب افتادگی شش ماه اخیر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی رشت افزود: همانطور که پیش از این نیز در رشت، شهرداری روی کارآمد که همه اعضای شورا پشت سر او بودند، اطمینان دارم در آینده نیز همه اعضای شورا همچنان بطور همه جانبه و با همدلی و همکاری از شهردار حرفه ای و توانمند حمایت خواهند کرد.

رسولی با تاکید ضروت کارآمدی در ارکان مختلف نظام، تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب به جایی رسیدیم که کارآمدی صرفا یک مساله اجرایی و مدیریتی نیست و از بعد امنیتی نیز مورد توجه است. بیشتر نارضایتی ها و گله مندی های مردم از وضعیت مدیریت در کشور بدلیل ناکارآمدی است. به همین دلیل بایستی با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری کارآمدی را مورد توجه قرار دهیم و سکان مدیریت شهری شهر رشت را بر اساس آئین نامه احراز شرایط تصدی سمت شهرداری وزارت کشور به شهرداری توانمند بسپاریم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مقوله تنش آبی تاکید کرد: بحران آب، موجب مهاجرت مردم اقصی نقاط کشور به استانهای شمالی شده و موجبات نگرانی گیلانیان را فراهم آورده است. اما به خوبی می دانیم در صورت مدیریت صحیح و تدوین برنامه اسکان مناسب و زمینه های فرهنگی، اجتماعی و هویتی درست همین مساله می تواند به یک فرصت تبدیل شود. در همین راستا شورای شهر رشت در حال برنامه ریزی حساب شده برای اسکان مهاجرین در قالب جذب سرمایه گذار و ایجاد ارزش افزوده برای اراضی محدود شهر رشت است.

وی در انتها با مثبت خواندن اقدام وزارت کشور و دولت در تدوین آئین نامه احراز شرایط تصدی سمت شهردار، گفت: علاوه بر بدنه کارشناسی وزارت کشور، شخص وزیر نیز در ساماندهی وضعیت شهرداران و ایجاد شرایط مناسب برای انتخاب شهرداران توانمند، نقش ستودنی داشته است که بی شک از نگاه تیزبین مردم فهیم کشور، پنهان نخواهد بود و به عنوان یک اقدام حیاتی و تاریخی در طول مدیریت رحمانی فضلی ثبت خواهد شد. در این راستا امیدواریم وزارت کشور نهایت کمک و مساعدت در جهت بازگرداندن کارآمدی به مدیریت شهر رشت را داشته باشد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false