نقشه آمریکا و ترکیه برای سوریه؛ روسیه مخالف است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، روزنامه «نیزاویسیمایا گازیتا» تحلیلی درباره تلاش های روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه را منتشر کرد که مهم ترین محور آن به شرح زیر است:

* تلاش‌های تقریبا بیش از یک ماهه روسیه، ایران و ترکیه برای سازماندهی مذاکرات با مخالفان سوری به تدریج رو به فرسایش است. مذاکرات بین سوری‌ها در آستانه (پایتخت قزاقستان) که از روز پنجشنبه آغاز می شود و باید بین رهبران غیررسمی گروه‌های مسلح مخالف و نمایندگان دمشق صورت بگیرد که در اواخر سال 2016 پیمان صلح امضاء کردند، ترکیب بسیار مختصرتری پیدا کرده است. 

در جریان تحولات سوریه، ترکیه بیش از پیش سعی دارد تا بر اساس خواست و اراده خویش دست به اقدام بزند. بعد از مذاکرات تلفنی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه با دونالد ترامپ، آنکارا به یکباره حامی نظریه «ایجاد مناطق امن در سوریه» شده است و رئیس جمهوری ترکیه قصد دارد اولا در این مناطق، رژیم پرواز ممنوع برقرار کند، یعنی در واقع کنترل آسمان شمال سوریه را در اختیار خود قرار دهد.

* مقامات آگاه دیپلماتیک و نظامی به این روزنامه گفته‌اند که روسیه مخالف این است که در خاک سوریه چنین مناطقی بوجود آید، بخصوص منطقه پرواز ممنوع که توسط دولت قانونی این کشور کنترل نشود. 

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false