ناصری پور هم تخلف کرد| اسنپ کار می کنم! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ناصری پور هم تخلف کرد| اسنپ کار می کنم!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| نامش حسن دارابی است و در تاریخ ۱۳۶۵ به دنیا آمده و همچنان ساکن باقرشهر است. او دوره چهارم شوراها یعنی از سال ۹۲ تا ۹۶ با ۳۳۰۰ رأی مردمی وارد شورا شد و می گوید عضو هشتم شدم. می گوید: گرایش ها اغلب سیاسی نبود اما چون مردم به سمت اصلاحات بودند انتخابها هم به همان سمت بود.

هرچند گروهی از هم تیمی هایش او را بعنوان عضو خوب شورا یاد نمی کنند اما همچنان رفاقت و دوستی خود را با استاد فرج شهردار فعلی باقرشهر نگه داشته است. علت آن هم به گفته یکی از اعضای شورا این است که در دوره او ۲ بار استاد فرج را از استیضاح شدن نجات داد.

حسن دارابی می گوید: در دوره ما جمشید سعادتمند شهردار منطقه بود. تقی بخش، شهردار قبل، در جریان استیضاح شورای شهر باقرشهربرکنار شد و سعادتمند به عنوان شهردارمعرفی شد. برای شهرداری در دوره ما آقایان کریمی، استاد فرج، میثم شیرازی، دبیری و … مطرح بودند و ما جلسات حضوری داشتیم و دیدگاه ها را بررسی می کردیم.

خیلی تلاش می‌شد که سعید استاد فرج شهردار شود. او خیلی فرد کاری است اما اگر اطرافیانش بگذارند خیلی بهتر کار می کند. چهارنفر تمایل به کریمی داشتند و چهارنفر هم به استاد فرج که در گیرو دار انتخابات من هم به او رأی دادم.

*به آقای استاد فرج رأی دادید چون دوست شماست و هوای شما را داشت؟
اگر این حقیقت داشت که الآن بیکار نبودم. و این رفاقت یک طرفه به چه دردی خورده است؟ یکی از دغدغه های من آب باقرشهر بود. و تلاش من روی این امربود.

*کارهای مهم این چهارساله چیست؟
احداث کمربندی ضلع غربی باقرشهر را اجرایی کردیم و اجازه ندادیم رانت اتفاق بیفتد و درگیر خرید زمین برای کمربندی شویم. افرادی البته ناخواسته وارد شدند. مسأله آب هم تا حد زیادی حل شد.
فروش زمین به بهشت زهرا(س) در دوره سوم اتفاق افتاد. اراضی زیادی به بیمارستان و بوستان و تالارپذیرایی و مجموعه شهرداری اختصاص یافت و جنگل کاجی که در آن ناحیه بود از بین رفت.

*آن زمان بودجه شهرداری چقدر بود؟
بودجه شهرداری سالانه روی۳۰ میلیارد تومان بسته میشد. کارمندان شهرداری در دوره ما حدود ۴۵۰نفر بودند که الآن به ۶۵۰ نفر افزایش یافته اند.

*به اعتقاد شما علت افزایش کارکنان شهرداری چیست؟ در صورتیکه باید حدود ۲۰۰ نفر در شهرداری کار کنند.
اولین مطلبی که یک عضو شورا به آن توجه می کند این است که چندنفر را می‌تواند وارد شهرداری کند. زیرا همه دنبال جمع کردن تیم هستند. برعکس کلانشهر ها که دنبال آوردن پیمانکاران شناخته شده خود هستند. به طور مثال من در دوره خود سه نفر را برای استخدام شهرداری معرفی کردم. این موضوع در صورت اثبات، تخلف است. برخی از نیروها را هم از سازمانهای دیگر معرفی می کنند.

*در مبارزه با فساد و تخلفات چه اقدامی انجام دادید؟چراجلسات علنی یا استقبال از سایتهای شفاف سازی انجام نشد؟
در برخی جلسات این اتفاق افتاد و اعضایی از خارج از شورا شاهد جلسات بودند اما برخی اعضا ناراضی بودند و مخالفت کردند.
در سطح شورای شهر برخی کارها انجام شده است. مثلا آگهی مناقصات در برخی روزنامه های ناآشنا منتشر می شد و همیشه یک تعداد مشخص پیمانکار انتخاب می شد. حتی به شخصه تلاش کردم که یک پیمانکارجدید را وارد چرخه کنم. او پیمانکار فضاسازی بهشت زهرا(س) بود و امتیازش این بود که خودش تولید کننده معروف در بازار گل و گیاه بود اما باز هم اجازه ندادند و من را به لابیگری پیمانکار متهم کردند.

*چند بارشهردار استیضاح شد؟
دوبار برای استیضاح شهردار اقدام کردیم. بار اول گفتند ایام انتخابات نباید فضا به هم بخورد. دلایل آن هم سوء مدیریت و دخالت در امور کاری و فشار برای استخدام های جدید بود.
در مورد صحبت های ناصری پور که معتقد بودند که در شورای باقرشهر مافیا نفوذ دارد و اجازه آزادی شهردار را نمی دهند من معتقد هستم که زمان ما هم مافیا وجود داشت. در املاک، در کمیسیون ماده ۱۰۰، ساختمان های با مجوز ۵طبقه، تخلفات معماری مثل پیشروی ساختمان ها که باور نکردنی است. خود آقای ناصری پور خیلی تخلف داشت. با چشم خودم دیدم که خلاف داشت.

*نقطه ضعف و قوت استاد فرج شهردار باقرشهر چیست؟
نقطه ضعف استاد فرج دوستی رفاقت زیاد است. نقطه قوت هم آن است که قبل از همه کارمندان وارد و بعد از همه خارج می شود.

*چرا تمام کار انجام شده در بافت نوساز باقرشهر است و بافت فرسوده به حال خود رها شده است؟
تلاش کردیم که در بخش قدیمی نوسازی ساختمان ها صورت گیرد اما نشد. وزارت راه و شهرسازی نپذیرفت.

*چرا پل اول باقرشهر نیمه کاره رها شد؟
طراحی آن را ما انجام دادیم و پایه های اولیه ساخته شد اما به علت افزایش قیمت و هزینه ها نیمه کاره رها شد. حدود ۱۵میلیارد تومان هم بودجه دارد.

*چرا در حوزه فرهنگی کم کاری شده است؟
یک بوستان عطر قرآن، مسجد، زورخانه در دوره ما احداث شد. ما کم کاری نداشتیم از شوراهای بعد سوال کنید.

*خودتان به شخصه پارتی بازی هم کردید؟
پرونده هایی که مسکوت می شد با پارتی بازی باید راه می افتاد. اما به معنی سوء استفاده نبود. چون از نظر وجدانی نمی توانستم. وقتی وارد شورا شدم یک خانه داشتم و زمانی که از شورا خارج شدم یک خانه و دو دوانگ از یک زمین داشتم. البته بسیاری از اعضا استفاده های آنچنانی بردند.

*حسین توکلی (فرماندار ری) هم با شما عضو شورا بود. آیا او استفاده از موقعیت نکرد؟
او استفاده شخصی نبرد. البته ارتباطات او باعث شد که خیلی زود فرماندار شود. در مقایسه با جمالی پورکه به خیلی ها بد کرد آقای توکلی خیلی گزینه بهتری است. در زمان جمالی پور بخشی از بودجه برای هزینه های فرمانداری صرف شد. در تایید صلاحیت ها یا گرفتن حقوق باقرشهر باید یک اقدام برای فرمانداری انجام می دادیم که جلب توجه کنیم و بودجه را بگیریم.

*از بخشداری وقت کهریزک بگوئید؟
پیش از توکلی، موسوی بخشدار بود که هیچ خیرو برکتی برای ما نداشت و جز ضرر به بار نیاورد و فقط به میز فکر می کرد. سپس توکلی و بعد جانبزرگی بخشدار شدند. سپس مجیدی و بعد هم بابایی آمد. آقای مجیدی هم عملکرد بدی داشت.

*قرار بود که بعد از شورا چه کاری انجام دهید؟
توقع داشتم از تجربیات من هم استفاده شود. برخی اعضا به کارگرفته شدند و یا ارتقاء پیدا کردند. اما من سهمی نداشتم.

*چرا مردم باقرشهر اینطور رای می دهد؟ مثلا فامیلی و قومیتی هستند؟
مردم منطقه لیستی و قومیتی رأی می دهند. در این امر فقدان رسانه اثر بدی داشته است. دراین منطقه فقط یک رسانه فعال است. در مورد آقای پرک که هم اعضای خانواده و دوستانش را وارد شهرداری کرد، حتی اگر صد پرونده فساد روی میز بگذاریم باز هم مردم به او رأی می دهند زیرا تمام خواسته های شخصی اطرافیان را برآورده می کرد حتی اگر در سطح منافع شهر نبود.

*می شود کاری کرد؟
البته می شود که این بساط با کمک رسانه ها جمع شود. و شهردار دیگری از بین جوانان نخبه انتخاب شود. یا قانون دو دوره شدن شورا ها ایجاد شود. استاد فرج ۱۴ سال است که شهردار است و این خیلی بد است. وضعیت باقرشهر نابسامان است و خیلی چیزها ناتمام مانده است.
گفتگوی ما کوتاه بود اما ناگفته های شوراهای باقرشهر بسیار زیاد است و متاسفانه رسانه های محلی در این سالها آن را استخراج نکرده اند و مردم از جزئیات عملکرد شوراها در سالهایی که گذشته بی خبرند که تلاش می کنیم بخشی از تاریخ شفاهی شوراها را بیان کنیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false