میوه‌ای که یک غذای مطلق محسوب می‌شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمد‌علی زارعیان درمورد غذا اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی غذا در تغییر مزاج یا حفظ تعدال مزاج اهمیت بسیار بالایی دارد و موادی که نقش غذایی دارند از نظر طب سنتی به ۳ دسته غذای مطلق و غذای دوایی و دوای غذایی تقسیم می‌شود.

بر اساس این خبر، غذای مطلق غذایی است که با سلامت دستگاه گوارش و خوب پخته شدن و هضم کامل تقریبا تمام آن جذب شده و قابلیت تبدیل به بافت‌های مختلف و ذخایر غذایی را داشته باشد و تغییری در مزاج ایجاد ننماید.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تاکید کرد: اما غذای دوایی و دوای غذایی خوراکی‌هایی هستند که هرچند قسمتی از آنها به عنوان غذا جذب شده و ماده اولیه بافت‌ها و ذخایر غذایی قرار می‌گیرد اما بخشی از آنها جذب نشده یا با جذب شدن قابلیت تبدیل ندارد و در بدن ایجاد تغییرات مزاجی می‌کند و می‌تواند بدن را از حالت تعادل خارج کند. با این وجود تاثیر دوای غذایی در ایجاد آثار دارویی بیش از غذای دوایی است. بیشتر میوه‌ها و محصولات گیاهی خوراکی یا از دسته غذاهای دوایی هستند یا دوای غذایی و مداومت در خوردن این خوراکی‌ها به شکل خام و اصلاح نشده به تغییرات مزاجی و خروج از حالت اعتدال در افراد سالم منجر می‌گردد.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: خرما از میوه‌هایی است که به غذای مطلق نزدیک است اما در مصرف زیاد آن باید احتیاط نمود البته افرادی که ساکن شهرهای خرماخیز هستند از خرما بیشترین سود را می‌برند.

نامه

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false