معرفی شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران ایر - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معرفی شرکت های هواپیمایی ماهان و ایران ایر

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر شما می توانید با تهیه یک بلیط هواپیما، سفر با این پرنده غول پیکر و عظیم را به اتوبوس و قطار و حتی خودروی شخصی هم ترجیح دهید. اما مصلما اگر جزء آن دسته از گردشگران و یا آدم هایی باشید که به خاطر شغل یا هر مسئله دیگری مدام در حال سفر هستید، پس شناخت انواع هواپیماها و شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها به شما کمک بزرگی خواهد کرد! در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با دو شرکت هواپیمایی بسیار خوب آشنا کنیم.

همه چیز درباره شرکت هواپیمایی ایران ایر
شرکت هواپیمایی ایران ایر، که آن را با نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یا شرکت هواپیمایی هما ایر هم می شناسند، یکی از قدیمی ترین ایرلاین های ایران است. این شرکت در دو زمینه حمل مسافر وحمل بار فعالیت دارد و حدود 40 مقصد پروازی مختلف دارد که بیشتر اآن ها پروازهای بین المللی می باشند. بر اساس آمار گرفته شده این ایرلاین با هواپیماهایش در طول سال حدود شش میلیون جابجایی مسافر دارد و همین موضوع باعث شده تا همه آن را بزرگتریم شرکت هواپیمایی در ایران بدانند.

این شرکت هواپیمایی بزرگ که زیر نظر جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد، در سال 1340 با نامی دیگر یعنی ” شرکت هواپیمایی ملی ایران” فعالیتش را آغاز نمود. همه آن را با نام شرکت یا ایرلاین هما می شناختند. ایران ایر جزء اولین شرکن های هواپیمایی ملی در ایران بود که پس از مدتی آن را با دو شرکت مهم و معتبر هواپیمایی دیگر با نام های ایرانیان ایروز و پرشین ایروز ادغام نمودند و حاصلش یک شرکت هواپیمایی ملی و بزرگ در سطح کشور شد. لوگوی این شرکت بسیار معروف است و نشان همان پرنده ایرانی زیبا و مشهور که روایت های بسیاری در موردش وجود دارد می باشد یعنی پرنده هما. اولین باری که این شرکت شروع به فعالیت های بین المللی نمود، اولین مسیر پروازش تهران به بیروت بود و پس از مدتی، پروازهای بیشتری را افزودند. این شرکت رفته رفته هواپیماهای بسیاری به ناوگاه هوایی خود افزود و همین ها سبب شدند تا ایران ایر، یا هما ایر به یکی از بزرگترین و پر تردد ترین ناوگان های هوایی در کل ایران شناخته شود. این شرکت هواپیمایی دارای پرواز های مختلفی به سوی اروپا و آمریکا می باشد.

این شرکت هواپیمایی دارای 23 پرواز داخلی و 41 شعبه بین المللی در ایران و جهان است و از لحاظ خدمات رسانی در حین سفر، حرف اول را می زند. ایران ایر جزء آن دسته از شرکت هایی است که هر پروازی که فکرش را بکنید را پوشش خواهد داد و شما می توانید با خیال راحت بلیط هواپیما ایران ایر را سفارش و داده سفری آسوده با خدماتی ویژه و عالی داشته باشید. ازجمله مقاصد پروازی داخلی این ایرلاین شامل شهرهای زیر می باشد.

یزد، زاهدان، شیراز، اهواز، آبادان، بیرجند، بوشهر، گرگان، اصفهان، اردبیل، بندرعباس، قشم، کیش، لار، چابهار، بوشهر، بندرلنگه، کرمان رشت، ارومیه، تبریز،مشهد، ساری و کرمانشاه از جمله مسیرهای بین المللی این شرکت هم شامل: کلن، آمستردام، مسکو، هامبورگ، آنکارا، رم، تایلند، بیروت، بمبئی، دبی، دمشق، پکن، تاشکند، دوحه، کراچی، استکهلم، پاریس، استانبول، وین، لندن، میلان، فرانکفورت، گوتنبرگ، کویت، نجف و کوالالامپور.

شرکت هواپیمایی ماهان ایر، حدود 3300 پرسنل فعال دارد و جزء معتبر ترین شرکت های هواپیمایی در کل ایران است. خطوط هوایی ماهان ایر از جمله خطوط بسیار امن هستند. ماهان ایر در طول روز بیش از 52 پرواز داخلی و جارجی به مقاصد مختلف دارد و بر اساس آماری کهدر سال 1391 گرفته شد، مشخص شده است که این شرکت بیشترین آمار را برای جابجایی مسافرین در مسیر های بین المللی و خاورمیانه داشته است. جالب است بدانید که ماهان ایر در یکی از بزرگترین جشنواره های ملی قهرمانان در زمینه صنعتی، جزء 100 برند معتبر و با ارزش ایران شناخته شد.

این شرکت معتبر و بزرگ فعالیت خود را از سال1371 آغاز نمود و در اوایل فعالیت هایش تنها به عنوان یک شرکت خصوصی کار می کرد اما درست یک سال که گذشت، پروازهایی به سمت شهرهایی همچون، کرمان و تهران داشت و یکسال بعد از فعالیت در زمینه پروازهای داخلی، به سوی پروازهای خارجی و بین المللی رفت و اولین پرواز خارجی اش به سمت دبی بود. زمانی که ماهان ایر شروع به کار نمود، تنها دو هواپیمای توپولوف 154 و ایل.شین 76 داشت!

سر انجام در سال 1378 این شرکت یک هواپیمای ایرباس 300 برای خود تهیه کرد و همین موضوع سبب با کیفیت تر شدن پروازهای آن شد. یکسال بعد از خرید هواپیما هم، ماهان ایر توانست عوض سازان بین المللی IATA شود. این سازمان در زمینه حمل و نقل هوایی به صورت بین المللی فعالیت دارد. ماهان ایر در سال 1384، حدود 4 هواپیمای ایر باس 320 دیگر به ناوگان هوایی خود افزود.

کلاس های پروازی شرکت ماهان
معرفی کلاس های پروازی ماهان ایر: ماهان ایرد دارای دو کلاس پروازی مختلف با نام های، بیزنس کلاس و معمولی می باشد که به معرفی آن ها خواهین پرداخت.
محیط بیزنس کلاس بسیار آرام و لذت بخش است و فضایی برای شما تعبیه شده تا بتوانید از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید. تمامی صندلی های این قسمت قابلیت تنظیم دارند. تمامی امکانات بیزنس کلاس یکسان نیستندو با هم تفاوت دارند. تفاوت شان هم در خارجی یا داخلی بودن پرواز ها می باشد. برخی از این خدمات شامل پذیرایی با نوشیدنی و غذاهای متنوع ایرانی و خارجی و همچنین امکاناتی مانند تلویزیون و مانیتورهایی برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی می باشد.

با تهیه بلیط هواپیما ماهان ایر امکانات و خدمات بسیاری شامل حال تان خواهد شد. شما می توانید در حین سفر از سیستم دی وی دی و ام پی تر پلیر هم استفاده کنید. تمامی پتو ها و بالش های داخل کابین ضد عفونی شده هستند و برای کودکان هم کیف هایی که درون شان لوازم بهداشتی باشد ارائه می گردد. البته این امکانات برای پرواز های بین المللی یا همان پروازهای خارجی است.

در کلاس معمولی هم حدود 31 صندلی قرار گرفته که این فضا بسیار باز و مناسب است. و در کابین هم برای سرگرمی مسافرین تلویزیون هایی 42 اینچ قرار دارد. مسافرین می توانند تمامی برنامه های آموزشی، سرگرمی و هر آنچه که به صورت زنده در تلویزیون پخش می شود را تماشا کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false