معرفی انواع الکتروموتور ایرانی و راهنمای خرید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معرفی انواع الکتروموتور ایرانی و راهنمای خرید

معرفی انواع الکتروموتور ایرانی و راهنمای خرید : تفاوتی ندارد که در چه حوزه‌ای قصد استفاده از الکتروموتورها را دارید، به طبع یکی از مهم‌ترین پیش‌زمینه‌های شما برای خرید، انتخاب بر اساس برند است. شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی در زمینه تولید الکتروموتور ایرانی فعالیت می‌کنند.

برخی از این برندها نام‌آشنا و باسابقه و حتی رقیب شرکت‌های اروپایی و برتر آسیایی هستند. درهرحال یک سری فاکتورها در مورد خرید انواع الکتروموتور وجود دارد که در ادامه در خصوص آن‌ها صحبت خواهیم کرد. در صورتی که قصد خرید الکتروموتور ایرانی را دارید، با بهره‌گیری از یک چک‌لیست در مرحله اول می‌توانید مشخصات دستگاه را با نیاز خود هماهنگ کرده و در درجه دوم شرکت‌های معتبر و موفق‌تر در این عرصه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید الکتروموتور ایرانی بر اساس مشخصات

مشخصات یک الکتروموتور عموماً با اطلاعات مندرج روی یک پلاک و یا کاتالوگی که توسط شرکت ارائه می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بسیاری از کشورهای دنیا، شرکت‌ها باید این اطلاعات را روی دستگاه و گاهی بسته‌بندی درج کنند.

ولتاژ

اولین مشخصه در مورد دستگاه‌های برقی ولتاژ کاری و جریان برق است. در واقع اگر الکترموتوری با جریان برق ولتاژ بالا راه‌اندازی گردد در رده پرمصرف‌ها قرار می‌گیرد. ضمن این که توان، راندمان و گشتاور نیز باید در این جدول در کنار ولتاژ کاری الکتروموتور درج شوند. در این مورد البته همیشه فروشنده‌ها بهتر می‌توانند به شما توضیح دهند.

فرکانس کاری

یکی دیگر از مقوله‌های مهم در مورد خرید الکتروموتور، فرکانس کاری است. فرکانس عموماً بین رنج 50 تا 60 هرتز خواهد بود.

قدرت بر حسب کیلووات یا اسب بخار

کیلووات یا اسب بخار یک مشخصه برای تشخیص قدرت و گشتاور موردنیاز در دستگاه است. در واقع توان خروجی روی شافت موتور می‌تواند سبب ایجاد یک حرکت مکانیکی شود.

کلاس عایق‌بندی

الکتروموتورها مانند بسیاری از دستگاه‌های برقی دارای کلاس‌های مقاومتی و عایق‌بندی هستند. هرچه کلاس عایق‌بندی بالاتر باشد دستگاه گران‌تر و در مقابل نفوذ عوامل محیطی واکنش بهتری نشان می‌دهد.

کلاس‌های حفاظتی الکتروموتور

مشخصه مهم دیگر در مورد خرید الکتروموتور ایرانی، کلاس کاری است. این کلاس با علامت IPXX روی بدنه درج می‌شود که با عدد متغیر رنج آن تعیین خواهد شد. Ingress Protection یا همان کلاس حفاظتی برای بسیاری از کسب‌وکارها یک مقوله اساسی، کلیدی و مهم است.

نوع یا تایپ الکتروموتور

موضوع مهم دیگر در مورد دستگاه‌های الکتروموتور، تایپ کاری آن‌ها خواهد بود. در این بخش توضیحاتی در مورد جنس بدنه، نوع الکتروموتور، چند سرعته بودن، کد شناسایی، تک‌فاز یا سه‌فاز بودن موتور و… درج شده است. البته نمی‌توان دقیقاً از فرمول یکسانی برای خواندن این بخش از اطلاعات دستگاه استفاده کرد.

کد ساخت و اطلاعات برند

مبحث مهم بعدی در مورد خرید و انتخاب الکتروموتور ایرانی یا خارجی توجه به برند است، وارد این مبحث شدیم تا کم‌کم رویه مقاله را به سمتی ببریم که بتوانیم برندهای موفق تولیدکننده الکتروموتور ایرانی را به شما معرفی کنیم. شرکت‌هایی که سابقه طولانی تری در عرصه تولید و فعالیت در بازار دارند و از هر نظر می‌توانند گزینه بهتری برای استفاده در حوزه‌های مختلف باشند. پس از این که یک درک کلی در مورد مشخصات فنی و ویژگی‌های مندرج روی انواع الکتروموتور را درک کردید. حالا لازم است که کمی بیشتر در مورد برندهای مطرح تولیدکننده الکتروموتور در بازار ایران بدانید.

برترین برندهای تولید الکتروموتور ایرانی

بازار الکتروموتور به دلیل گستره وسیع استفاده از این دستگاه در بازار ایران بسیار داغ است، شرکت‌های کوچک و بزرگ همواره در صدد به‌دست‌آوردن سهم‌های بزرگ‌تر از بازار هستند. ما هم در ادامه چند مورد از موفق‌ترین و مرجع ترین برندها را به شما معرفی خواهیم کرد که از هر نظر می‌توانند برای شما انتخاب بهتری باشند. این شرکت‌ها امتحان خود را در بازار پس داده‌اند و به‌عنوان نام‌های قابل‌اعتماد الکتروموتور ایرانی شناخته می‌شوند.

الکتروژن

وقتی در مورد شرکت‌های داخلی و ایرانی صحبت می‌کنیم. یکی از نام‌های برتر، مرجع و معتبر که بیش از هر مجموعه‌ای در طول این سال‌ها کیفیت خود را به رخ کشیده است با نام الکتروژن شناخته می‌شود. این شرکت توانسته استانداردهای جهانی و CE را دریافت نموده و در رده یکی از بهترین برندهای الکتروموتور ایرانی که محصولات خود را به دنیا صادر می‌کند قرار بگیرد.

این شرکت در زمینه ساخت انواع الکتروموتورهای فن، هود، سیستم‌های انتقال حرارت و برودت و آسانسور گستره وسیعی را از آن خودکرده است. شرکت الکتروموتور ایرانی الکتروژن از سال 1367 فعالیت خود را آغاز کرده و جز نام‌آوران بازار ایران به شمار می‌آید.

موتوژن

یکی دیگر از نام‌های خوش‌سابقه و درخشان در عرصه تولید الکتروموتور ایرانی موتوژن است. شرکتی که فعالیت خود را در دهه 50 آغاز نموده و در حال حاضر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تولید انواع دستگاه‌های صنعتی و مدل‌های تجاری دارد. این شرکت با کارخانه‌های بزرگ و مهمی همکاری نموده و در حال حاضر در زمینه تولید انواع الکتروموتور صنایع فولاد، پتروشیمی و ذوب‌آهن و کارخانه‌های تولید خودروسازی فعالیت دارد.

مزیت مهم این شرکت بهره‌گیری از جدیدترین دانش‌های فنی روز در زمینه تولید مدل‌های کم‌مصرف و باکیفیت است.

ناگفته‌هایی در مورد خرید الکتروموتور ایرانی

بازار ایران پر است از برندهای چینی، ایرانی، ایتالیایی، آلمانی، ترکیه‌ای و کره‌ای که در زمینه تولید الکتروموتور فعالیت می‌کنند. دراین‌بین برخی نام‌ها مرجع تر، برتر و شناخته شده، برخی شرکت‌ها خوش‌قیمت و برخی دیگر به دلیل خدمات پس از فروش نام‌آشنا تر هستند. تفاوتی ندارد که قصد خرید چه مدل از چه برندی را دارید. لازم است که حتماً به چک‌لیست زیر توجه کنید.

  • الکتروموتور ایرانی خریداری شده دارای گارانتی، تضمین اصالت و کیفیت و خدمات پس از فروش باشد.
  • بتوانید به واحدهای فروش و خدمات پس از فروش آن در سراسر کشور دسترسی پیدا کنید.
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی و مدل‌های اروپایی اصلی‌ترین وجه تمایز است، پس باید رعایت شود.
  • بهتر است که برند محصولات خود را تحت استاندارد CE و ایزو تولید کرده باشد.
  • بهره‌گیری از طیف وسیع محصولات و تنوع و امکان خرید مدل بر حسب نیاز اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • تکنولوژی ساخت بالا بسیار مهم‌تر از نام برند و قیمت است.

قیمت الکتروموتور ایرانی چگونه تعیین می‌شود؟

پارامترهای مهم زیادی در مورد انتخاب الکتروموتور ایرانی وجود دارد که می‌توان باتکیه‌بر آن‌ها تا حدودی دلیل رنج قیمتی بالا یا پایین یک محصول را تشخیص داد. یکی از مهم‌ترین نکات قدرت الکتروموتور و کیفیت ساخت هسته موتور است. علاوه‌برآن جنس بدنه نیز فاکتوری کلیدی و اساسی است. از طرفی همیشه نام برند می‌تواند اثر منحصر به خود را روی قیمت یک محصول بگذارد. به طبع شرکت‌های موفق‌تر و پرفروش‌تر می‌توانند حاشیه سود بالاتری را برای خود در نظر بگیرند تا شرکت‌هایی که گاهی خدمات پس از فروش ندارند و یا کم‌تر شناخته شده هستند.

البته عوامل زیاد دیگری مانند درجه مقاومت حرارتی، میزان استحکام و دوام فنی و البته شاخصه‌های فنی روی یک الکتروموتور می‌تواند موجب تغییر قیمت و یا تفاوت آن در برخی موارد حتی در مدل‌های هم رده و هم قدرت شود. یکی دیگر از کلیدی‌ترین مسائلی که باید در مورد خرید الکتروموتور ایرانی به آن توجه کنید انتخاب فروشنده است.

برخی فروشندگان به‌زعم تهیه مستقیم محصولات و حذف دلال و واسطه قیمت منطقی تر و با حاشیه سود کم‌تری را برای هر محصول ارائه می‌دهند. الکترو متحد در حال حاضر یکی از عرضه‌کنندگان مستقیم انواع الکتروموتور و الکتروموتور ضد انفجار در بازار ایران است. این شرکت تمامی کالاها و دستگاه‌ها را با گارانتی تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش برند مبدأ عرضه نموده و سعی دارد که با گسترش طیف عرضه محصولات از برندهای مختلف، خدمات خود را در سراسر ایران به‌صورت یکپارچه ارائه دهد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false