مصاحبه خبرنگاران با گاوها و مگس ها آزاد شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مصاحبه خبرنگاران با گاوها و مگس ها آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار نوشت: توهین به خبرنگاران پس از گروهی از مسئولان و برخی سیاسی بازی ها به رسانه ها و کتاب ها هم کشیده شده چراکه این صنف هیچ مسئول و ناظری ندارند. هر وقت دوست دارند سامانه می زنند و کارت خبرنگاری ملی صادر می کنند و هروقت دوست دارند نمایشگاه مطبوعات را لغو می کنند! اگر هم بخواهید حرفه ای خبرنگاری کنید به موجودی فضول و مزاحم و در گاهی مواقع دشمن مردم و ملت محسوب می شوید. وقتی طرح پیش نویس حمایت از خبرنگاران را می نوشتم (اینجا بخوانید) برای خودم متاسف بودم که از عادی ترین حقوق یک خبرنگار در کشورمان محروم هستیم.

کشورهایی که آنها را عقب افتاده یا خارج از ادیان می پنداریم رفتار قانونمندتری با رسانه ها و خبرنگاران حرفه ای دارند. آنها به خبرنگار اجازه می دهند در هر سازمان و نهاد و خیابانی خبرنگاری و تصویربرداری کنند و نیاز به مجوز ثانویه نیست چون کارت خبرنگاری آنها اعتبار دارد. آنها آزادند تا روایتگری کنند و قانون آزادی بیان را بهتر از ما معتقد هستند. اما در کشورما کارت خبرنگاری و حتی خود خبرنگار اعتباری ندارد. و بیشتر بعنوان ابزار روابط عمومی ها از آنها استفاده می شود. هرچند وقتی ۹۰ درصد رسانه های بزرگ کشور نظامی، شبه نظامی، امنیتی و دولتی باشند توقعی از جایگاه خبرنگار نباید داشت. وقتی می توانید با ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان هر خبری را در رسانه منتشر کرد دیگر نباید انتظار داشت خبرنگار جایگاهی داشته باشد.

 

سال ۱۳۹۵ بود که از سوی دادستانی تهران علیه من اعلام جرم شد و به دادسرای فرهنگ و رسانه شعبه ۲ احضار شدم. رئیس شعبه بیژن قاسم زاده بود. مردی قوی هیکل و ورزشکار با گوش شکسته و چشمانی خمار که زیاد اهل حرف زدن نبود و بیشتر دوست داشت وقتی وارد اتاقش می شوی برایت فورا قرارمجرمیت صادر کند.

یادم هست آن روز یاشار سلطانی هم با لباس زندان و دستبند نزدیک من در راهرو نشسته بود که با هم خوش و بشی هم کردیم.

نمی دانستم دقیقا چه جرمی مرتکب شدم. وقتی وارد اتاق قاضی قاسم زاده شدم برگه ای با طرح سوال روبروی من قرارداد و گفت: پاسخ بده … نوشته بود در صفحه اینستاگرام شخصی شما عکس سلفی با یک گاو منتشر شده و این توهین محسوب می شود!

وقتی از خودم دفاع کردم برگه را برداشت و به اتاق جعفری دولت آبادی دادستان تهران رفت تا کسب تکلیف کند و دوباره بازگشت. این کار چند باری اتفاق افتاد. انگار هماهنگ شده بود تا به هر نحوی شده پرونده سازی علیه من ایجاد شود. بالاخره قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی صادر کرد. معترض شدم که عکس سلفی با گاو در اینستاگرام ۵۰ میلیون وثیقه می خواهد؟ به نوعی چانه زدیم و به ۱۰ میلیون تومان کاهش دادیم.

حالا بیژن قاسم زاده در دادگاه محکوم شد و جالب اینکه پرونده عکس سلفی من با گاو پس از ۴ سال در دادگاه مطبوعات با حکم برائت مختومه شد.

حالا مصاحبه با گاوها رسمیت پیدا کرده و خبرنگاران می توانند با گاوها هم مصاحبه داشته باشند. حتی سایر حیوانات و حشرات هم اضافه شده است.

 

 

 

 

در مورد سید هادی کسایی زاده بیشتر بخوانید:

روایت ۱۲۰ساعت بازداشت و زندان خبرنگارضدفساد| رئیس قوه قضائیه بخواند!

*«کسایی زاده» و روزنامه تابناک به پرداخت ۵ میلیون تومان محکوم شدند

*ماجرای خبرنگاری که پرونده «پدیده شاندیز» را رسانه ای کرد

*دفتر مخارج روزانه یک «خبرنگار»| ۳۰ ضربه شلاق با شکایت رئیس جمهور یک میلیون تومان!

*ماجرای خبرنگاری که پرونده «محمدرضا رحیمی» را رسانه ای کرد

*دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی کسایی زاده برگزار می شود

*تیترهایی که سردبیر «صدای اصلاحات» را خانه نشین کرد

*خبرنگار موج و تابناک در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشد

*ناگفته های خبرنگاری؛ روایت یک روزنامه نگار در روز خبرنگار

*وقتی روزنامه را تهدید می کنند/ «کسایی زاده» را اخراج کنید!

*پایان کلاس مجازی آموزش اصول «مصاحبه خبری»| فایل صوتی را دانلود کنید

*آموزش خبرنگاری با سید هادی کسایی زاده

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false