مشاوره پزشکی رایگان برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اپلیکیشن «حال» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مشاوره پزشکی رایگان برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اپلیکیشن «حال»

بسیاری از دانشجویان در طول دوران تحصیل با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و ممکن است به مشاوره با یک روانشناس و یا روانپزشک نیاز داشته باشند. مسائل مربوط به دوستان، خانواده یا روابط عاطفی، از دست دادن علاقه به چیزهایی که از آنها لذت می بردند، استرس یا اضطراب در مورد کار خود یا هر چیز دیگری و بسیاری از موارد دیگر، همگی مواردی هستند که از طریق مشاوره با پزشکان قابل حل شدن هستند

به همین دلیل بسیاری از دانشگاه‌ها با ایجاد فضاهایی برای مشاوره، به دانشجویان خود کمک می‌کنند. همکاری مجموعه «حال» با دانشگاه فردوسی مشهد در زمینۀ ارائۀ خدمات مشاورۀ روانشناسی به دانشجویان، در راستای چنین هدفی آغاز شده است.

عدم دسترسی بسیاری از دانشجویان به خدمات روان‌درمانی ممکن است به دلیل محدودیت‌های مالی آن‌ها باشد. اغلب دانشجویان به دلیل تمرکز بر درس و پروژه‌های دانشگاهی فرصت اشتغال ندارند و گرفتار محدودیت‌های مالی زیادی نیز هستند. این وضعیت به ویژه برای دانشجویانی که دور از خانواده در خوابگاه اقامت دارند و باید همۀ امور زندگی روزمره‌شان را خودشان به تنهایی مدیریت کنند، پیچیده‌تر هم هست. بنابراین لازم است که به وقت ضرورت از امکانات مشاوره و روان‌درمانی برخوردار باشند تا بدون دغدغه بتوانند روی مسائل دیگر زندگی تحصیلی خود تمرکز کنند.

همکاری میان پلتفرم خدمات پزشکی آنلاین «حال» و دانشگاه فردوسی مشهد، علاوه بر اینکه کمک بزرگی برای کاهش محدودیت‌های مالی دانشجویان است و هزینه‌های درمانی را از سر راه آن‌ها بر می‌دارد، مزایای دیگری هم دارد. مهم‌ترین مزیت صرفه‌جویی زمانی است. دانشجویان با محدودیت زمانی زیادی روبه‌رو هستند و اگر بخواهند نزد یک روانشناس بروند باید وقت ویزیت خود را مابین کلاس‌های درس تنظیم کنند. خدمات شرکت «حال» این مسئله را رفع کرده و دانشجویان می‌توانند از طریق اپلیکیشن این شرکت، در هر ساعتی از شبانه‌روز، به مشاور و روانشناس دسترسی داشته باشند. دربارۀ مزایای مختلف این همکاری در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مشکلات دوران تحصیلی دانشجویان

مسائلی که دانش‌آموزان معمولاً  با آن دست و پنجه نرم کرده و به مشاوران مراجعه می‌کنند عبارتند از نداشتن انگیزه یا جهت‌گیری، مشکلات تمرکز، اعتماد به نفس یا عزت نفس پایین، دلتنگی یا تنهایی، مشکل غذا خوردن یا مسائل مربوط به تصویر بدن، غم و اندوه یا سوگ، اضطراب، استرس، حملات پانیک، کمال گرایی، وسواس ها، افسردگی یا مشکلات خلقی، آسیب رساندن به خود، اعتیاد یا مصرف مواد، مسائل مربوط به روابط، تجربیات آسیب زا، نگرانی هایی که ممکن است ناشی از مسائل نژادی، فرهنگی، شخصی، جنسی یا جنسیتی.

دانشجو ممکن است دچار مسائل روانی جدی مثل اضطراب و استرس و افسردگی و خشم شود. مواجه شدن با محیط جدید دانشگاه، قرار گرفتن در شبکه روابط کاملا جدید، تغییر محل زندگی، فشار مسئولیت‌های روزمره به دلیل دوری از خانواده، فشار درس و تحصیل مسائلی هستند که زمینه‌های بروز مسائل روانی یاد شده را فراهم می‌کنند.

بسیاری از دانشجویان در طول سال‌های تحصیل شریک عاطفی خود را انتخاب می‌کنند. مدیریت یک رابطۀ عاطفی، در سال‌های نخست جوانی و با وجود فشارهایی که زندگی دانشجویی بر دانشجویان تحمیل می‌کند، کار ساده‌ای نیست و حتما نیازمند کمک تخصصی روانشناسی است.

**برای دیدن صفحه مشاوره روانشناسی انلاین در «حال» اینجا کلیک کنید.

دانشجویان روابط جدیدی را در دانشگاه تجربه می‌کنند. رابطۀ میان استاد و دانشجو شکلی از رابطه است که اکثر دانشجویان پیش‌تر تجربه نکرده‌اند؛ آن‌ها همچنین با شبکۀ روابط وسیعی از دوستان و هم‌دانشگاهی‌ها و هم‌خوابگاهی‌ها روبه‌رو می‌شوند. مدیریت این روابط گسترده نیازمند مهارت است.

دانشجو نیازمند مهارت‌هایی برای زندگی مستقل است. او به تازگی استقلال از خانواده را تجربه می‌کند، لازم است تصمیم‌هایی بگیرد که تا پیش از این خانواده برای او می‌گرفتند، لازم است زندگی روزمره و کارهای مختلفش را مدیریت کند. اگر دانشجو تا پیش از این برای زندگی مستقل آماده نشده باشد و مهارت‌های لازم را نداشته باشد، فشار و سردرگمی زیادی را تجربه خواهد کرد و نیازمند کمک است.

اعتیاد به مواد مخدر در میان دانشجویان مسئلۀ نسبتاً شایعی است. هیجانات دورۀ جوانی، اضطراب‌های ناشی از زندگی جدید دانشجویی و روابط دوستی جدیدی که ممکن است سالم نباشند، می‌توانند باعث سوق دادن دانشجو به سوی مصرف مواد مخدر بشوند.

این موارد هریک نشان می‌دهند که حمایت روانی و خدمات روان‌درمانی در دوران دانشجویی ضرورت زیادی دارد. هدف مجموعه «حال» از همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد این است که با فراهم کردن دسترسی دانشجویان به این خدمات، در راستای رفع مشکلات یاد شده گام بردارد.

مزایای مشاوره آنلاین پزشکی و روانپزشکی «حال» برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

همکاری شرکت «حال» با دانشگاه فردوسی مشهد به دانشجویان کمک می‌کند که اولاً محدودیت‌های مالی را مانعی برای حل مسائل روانی خود نبینند و دوم اینکه بتوانند از زمان محدودی که دارند، نهایت استفاده را برای دسترسی به خدمات روان‌درمانی بکنند، و سوم به خدمات باکیفیتی دسترسی داشته باشند.

دسترسی به خدمات مشاورۀ آنلاین به صورت رایگان کمک بزرگی است تا دانشجویان بتوانند بدون دغدغۀ مالی مسائل و مشکلات روانشناختی خود را حل کنند و کیفیت زندگی خود را بالا ببرند.

علاوه بر این، دانشجویان معمولا وقت محدودی دارند و نیاز دارند که بیشتر وقت خود را صرف درس و فعالیت‌های دانشگاهی کنند. وقتی خدمات آنلاین مشاوره در دسترس دانشجویان باشد، آن‌ها می‌توانند از زمان‌های خالی میان کارهای خود نهایت استفاده را کرده و در هر ساعت و مکانی از خدمات روان‌درمانی برخوردار باشند.

نکتۀ مهم دیگر دسترسی آن‌ها به خدمات باکیفیت و محرمانه است. امروز این محدودیت از طریق «حال» رفع شده است. دانشجویان از طریق وب سایت یا اپلیکیشن «حال» می‌توانند به فهرست بلندی از مشاوران و روانشناسان سراسر کشور دسترسی داشته باشند و با توجه به تخصص مشاور و تجربۀ کاربران دیگر انتخاب کنند.

با آرزوی موفقیت و سلامت برای دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و افزایش کیفیت زندگی آن‌ها در آینده.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false