مسلمانان مست در خیابان های تهران| آمار مستی 4 برابر شد! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مسلمانان مست در خیابان های تهران| آمار مستی 4 برابر شد!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده| سال 1397 بود که یک خبر در میان هیاهوی اخبار زرد و رنگارنگ و سیاسی غرق شد و خبرنگار و رسانه ها دیگر به سراغ آن نرفتند. «ورود ۲ هزار کانتینر مشروبات الکلی قاچاق از طریق گمرک به کشور» که قرار بود ایران فقط نقش ترازیت را ایفا کند اما کانتینرها ماندند و مشروبات هم در کشور مصرف شد.

این فقط یک آمار کوچک از وضعیت مصرف مشروبات الکلی در ایران است. اگر آمارهای سال 1394 را بر اساس نرخ افزایش معتادان در نظر بگیریم باید بگوئیم حدود 200 هزار دائم الخمر مشروبات الکلی در کشور داریم. آماری که در سال 94 حدود 130 هزار نفر اعلام شد.

اما نکته قابل تامل رانندگی در حال مستی است. یعنی وضعیت به نحوی شده که شهروندان به خود اجازه می دهند غیر از مصرف الکل در حال مستی هم رانندگی کنند به نحوی که آمارها نشان می دهد در 9 ماه ابتدایی 91، از 402 تست انجام شده مواد مخدر و مشروبات الکلی از رانندگان تعداد 169 مورد مثبت بوده در حالیکه در سال 92 از 526 مورد تست انجام شده، 272 مورد مثبت بوده است. حالا در سال 1398 پلیس تهران اعلام کرده فقط در 6 ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ خودرو بدلیل تخلفات ناشی از رانندگی همراه با مستی در شهر تهران توقیف شدند یعنی چیزی حدود 4 برابر افزایش که بسیار نگران کننده است.

آمارها می گوید 2 میلیون ایرانی مشروبات الکلی مصرف می کنند

آمارهای رسمی از مصرف سالانه 420 میلیون لیتر مشروبات الکلی در ایران خبر می دهد و نکته قابل تامل این است که نیمی از این تعداد ساخت داخل است که قطعا این آمار 2 برابر خواهد بود. اما اگر این آمار را دقیق بدانیم یعنی سهم هر ایرانی 5 لیتر مشروبات الکلی می شود. در حالی که به دلیل اعتقادات مذهبی درصد کمی از شهروندان تمایل به مصرف مشروبات الکلی دارند. اما این 420 میلیون لیتر را چند نفر مصرف می کنند؟ اگر مصرف روزانه مشروبات الکلی را برای هر نفر میانگین نیم لیتر در روز مصرف کنند هر مصرف کننه مشروبات الکلی در طول سال 162 لیتر مشروبات الکلی مصرف می کند که بر اساس آمارهای موجود می توان نتیجه گرفت حدودا بیش از 2 میلیون نفر مشروبات الکلی در ایران مصرف می کنند. البته اگر دادستان محترم این تحلیل عددی بنده را بعنوان روزنامه نگار تشویش اذهان عمومی و انتشار خبرکذب محسوب نکنند. این فقط یک تحلیل آماری است و خبر محسوب نمی شود.

در هر حال مسلمانان مست در خیابان های تهران تیتر خبر و گزارشی نیست که نهادهای خاص بخواهند از آن فرار کنند یا این اخبار را سرکوب کنند. من در سالهای گذشته گزارش ویژه ای از زنان تن فروش و روسپی در تهران منتشر کردم که همراه با آمارهای رسمی بود که منبع خبر را بازداشت کردند. بعنوان روزنامه نگاراینگونه اقدامات را برعلیه رسانه ها یک نوع خیانت ملی می دانم. قصد رسانه و خبرنگارانی که به کشور و نظام و دولتشان وفادارند با انتشار این اخبار تخریب و ضربه زدن نیست بلکه هوشیاری و زنگ خطر به تمامی رسانه ها و مسئولان به ویژه تیم خواب زده ستاد مبارزه با مواد مخدر است که البته الکل را در مواد مخدر جای نمی دهند.

برای چندمین بار به نمایندگان مجلس بعنوان ناظران برعملکرد دولت و همچنین سازمان بازرسی کل کشور و نیروی انتظامی و وزارت کشور می گویم که وضعیت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی سالهاست از دستتان خارج شده و نمی توانید آن را کنترل کنید. اما می توانید برای پیشگیری و مهارآن در کنار تنقیح قوانین از نخبگان جامعه درخواست کمک و همفکری کنید و مردم هم کنارتان خواهند بود. قطعا با جلسه و ناهار و کیک و صبحانه و حقوق های 10 میلیون تومانی راه به جایی نمی برید و رسما این خیانت به مردم و کشور است.

وقتی مردم می بینند سردار اسکندر مومنی با سابقه راهنمایی و رانندگی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور شده و در تلویزیون با چند برنامه مثلا پیشگیرانه می خواهد دینش را ادا کند برود چه تصوری در مورد دولت و اقداماتش دارند و خواهند داشت؟ (مردم فهیم ایران که آمار یک میلیون معتادشان به 6 میلیون رسیده و در فیلم متری شیش و نیم سانسور می شود) …

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false